Vēl pavisam nesen mūsu pašu sportacentrs.com lasīju, ka DTM ir FIA WTCC tiešais konkurents. Nezinu, no kurienes autors ko tādu izdomāja, kā man neinteresē cepiens komentāros, bet vienam var piekrist - DTM nav iespējams salīdzināt ar WTCC, jo kopš 2000.gadu beigām WTCC ir viszemākais pakāpiens ar viszemāko prestižu profesionālajā autosportā. Līdzīgi būtu kā boksā - DTM ir WBC, tad WTCC ir IBO vai kas tur bija tam Hukam pa siksnu.
Kā jau solīju, būs pēdējā daļa. Ja pirms tam bija par DTM, tad 07.04.2017 - 09.04.2017. bija pirmais posms WTCC. Un ja visi ražotāji aiziet no WTCC, un cik sapratu, palika tikai Honda, tad tas ir vēlviens apliecinājums maniem vŗdiem par to, ka WTCC ir nekas, un labi, ka mūsu Konstantīns Calko pat nemēģināja vairāk piedalīties šajā seriālā, būtu tikai zaudējis naudu un laiku.
Lai būtu neliela skaidrība, WTCC ir FIA rīkots sacensību seriāls, DTM ir vācijas ražotāju rīkots čempionāts, un lai FIA nekādā veidā netiktu pie regulēšanas vai jebkāda veida ietekmēšanas, DTM ir prototipu sacensības, kur autiņi ir vizuāli līdzīgi ražotāju top modeļiem, bet tehnika ir placdarms nākotnes tehnikas pielietošanai sērijveida autiņos. Ne velti tagad top modeļos ir V8 4litru motori, kuri pirms vairākiem gadiem bija DTM pamatmotori ar 500 zirgiem un viens motors uz visu sezonu.
Kā pirmā nagla WTCC zārkā bija klasiskās piedziņas autiņu izstumšana no seriāla. 90.gadu sākumā, kad BMW un Audi aizgāja no DTM un savus spēkus koncentrēja uz WTCC ar 320i un 80/A4 modeli, WTCC bija visas iespējas savāk top ražotājus un seriālam nodrošināt mūžīgu pastāvēšanu. Jo uz 90.gadu vidu bija Audi, BMW, Opel, Peugeot, Nissan, Volvo, Honda, Renault, un vēl daži ražotāji, kas gribēja piedalīties. Klasiskās piedziņas autiņu cīņa ar priekšpiedziņas autiņiem. Dažās trasēs priekšroka bija klasikai, dažās bija priekšai, dažās visu noteica braucēju meistarība. Parasti gan BMW ņēma virsroku, un priekšpiedziņas ražotāji sāka čīkstēt, ka grūti konkurēt. Un FIA ko - tā vietā, lai tiem pateiktu, ka vajag testēt un mācīties, sāka BMW likt visādus apgrūtinājumus, piemēram, papildus svaru, citu aizmugurējo šķipeli, kas klasikai ir gandrīz nāvējošs, jo priekšu spiež motors pie zemes, klasikai šķipele.
Otra nagla WTCC zārkā bija priekšpiedziņas autiņu ar dīzeļu dzinējiem lobijs un pārsvara nodrošināšana pret BMW 320i. Pēkšņi ne no kurienes kaut kāds SEAT, Chevrolet (ala Daewoo) ir reāls konkurents BMW. Kā mēs visi šodien zinām, dīzeļdzinēju ēra beidzas, jo tā nespēj iekļauties eko normās. Protams, ja FIA būtu zinājusi, ka VAG motori ir krāpniecība, tad nekādi SEAT, Chevrolet, un citi brīnumi ar dīzeļdzinējiem netiktu pielaisti sacensībām. Jau 2000.gadu sākumā BMW apturēja rūpnīcas tiešu darbību, bet atbalstīja privātkomandas.
Trešā nagla WTCC seriālā bija nenormālā mētāšanās pa visu pasauli, jo FIA noteikumi nosaka, ka par pasaules čempionātu var saukt tādu seriālu, kurš startē vismaz 3 kontinentos. ASV protams neinteresē mikrobu sacensības ar zāles pļāvēju dzinējiem, pie tam ar nesaprotamu piedziņu, bet tādas valstis kā Brazīlija, Argentīna ir viens kontinents, Maroka ir otrs kontinents, eiropa trešais un makao ceturtais. Ja makao bija visinetesentākais, jo tur bez avārijām nu nekādi nebija iespējams iztikt, un tas bija labs magnēts skatītājiem, tad pārējie posmi sāka atgādināt parodijas par trasēm, kurās ļoti grūti ir apdzīt, kā arī ciemojās valstīs, kurās nav autosporta kultūra. Tā kā ar apdzīšanu bija švaki, tad skatāmākais bija atsaldēto pilotu braukšanas stils, ar kuru viens otru sita ārā, bija atriebības manevri, utt.
pēdējā nagla zārkā bija BMW pilnīga aiziešana no WTCC un visu resursu koncentrēšana uz DTM. Ražotājs, kurš centās pat braucējus ar speciālām vajadzībām atbalstīt, piemēram, A.Zanardi, kurš pat pamanījās uzvarēt gonku. WTCC bija pilnībā pārvērties par priekšpiedziņas auto seriālu. Pat Citroen ar nezināmu autiņu un Loebu pie stūres nespēja atgriezt skatītājus. Kamēr angļiem BTCC iet uz urrā, un tribīnes gāž apkārt, tikmēr FIA kož pirkstos un nezina ko darīt. 2017.gada sezona sākās ar farsu, jo uz starta bija mazāk kā 16 autiņi, kas ir minimālais skaits ieskaitei. Pat Latvijā Biķerniekos ir lielāks dalībnieku skaits. Brauc Honda rūpnīca ar diviem autiņiem, un pārējai privātie. Pārraidi translē Eurosport un es nebrīnīšos, ja FIA par to piemaksā, jo citas TV negrib piesārņot ēteru ar raidījumu, kuram nav reitingu.
Rezumē - FIA māk sačakarēt visu, kam pieķeras klāt, jo centība nopelnīt lielo piķi beidzas ar nenormāliem zaudējumiem. Tā viņiem pa skuju taku aizgāja 1996.gadā ITCC, no F1 viņi saņem tikai apmēram 1 miljonu $ par sezonu, pie tam, mēs labi atceramies, kā beidzās FIA mēģinājums ietekmēt kvalifikāciju F1 - izgāzās kā veca sēta un rezultātā vēl mazāk brauca nekā pirms tam. Labi, ka FIA sponsori piedraudēja izbeigt līgumus (ko daži izdarīja un FIA neveiksmīgi mēģināja tos iesūdzēt tiesā), un atgriezās pie pārbaudītām vērtībām. Starp citu, kvalenes sesijas Q1, Q2, Q3 nāk no DTM nevis no FIA. Rallijs agonē, savukārt rallijkross iet uz urrā, jo tas nav zem FIA, un tāpēc autiņi ir monstri.
Katrs var ievērtēt kā viņam patīk, bet mans personīgais priekštats par sporta autiņiem radās 80.gadu beigās, 90.gadu sākumā - Ferrari, McLaren F1, Lambo ir pats par sevi saprotams, bet kad DTM brauca Bmw M3, Mercedes 190EVO2, Audi V8, Opel Calibra, Alfa Romeo 155, rallijā Subaru Impreza, Mitsuks, Toyota Celica, Lancia Delta, arī B klase Audi ur, tie ir īsti monstri, reālas ielas mašīnas un 4x4 nevis kaut kādi mikrobi, kuriem pat tuvumā neredzēt tās tehnoloģijas, kas ir sacīkšu versijā. Kur lasīju, ka kaut kāds viens vietējais glamūrs ar savu sport auto ielicis grāvī, paskatījos bildi, un sporta auto izrādās huņdai coupe - ah.hu.jennākais sporta auto.
gribās tādas sacīkstes gan F1, gan DTM, gan citur kā pirmajā video.