Kādu laiku atpakaļ es nevaēju izturēt lasīt šo kārtējo stereotipu par BMW logo rašanos, kā arī nevaru ciest visus tos entos stereotipus par firmu kā tādu.
haters gonna hate, Bet nesen es atkal par šo pašu tēmu lasiju rakstu kur šis tikapieminēts, tieši par logo, par to kā tas radies. komentāros rakstiju ka cilvēks kļūdijies, saņēmu atbildi lai ielieku rakstu par to kā tad ir īstenībā, te nu lūk Jums Spocēni būs kaut ka snedaudz no mana referāta! ;)
Mūsdienās cilvēkiem ir priekšstats, ka BMW logo ir radies no lidmašīnas propellera, jo kādreiz BMW ražoja lidmašīnu dzinējus - ir maldīgs. Īstenībā sen senos laikos BMW nopirka lidmašīnu dzinēju kompāniju RAPP, kurai bija apaļš logo ar burtiņiem augšā. Savukārt zilā un baltā krāsa ir vienkārši aizgūta no Bavārijas karoga.
Nosaukuma maiņa pret ‘’Bayerische Motoren Werke’’ spiesta bija no vadības puses, lai izstrādātu jaunu logotipu uzņēmumam, tāpēc slavenā BMW preču zīme ir izstrādāta un patentēta tajā laikā. Tomēr viņi palika uzticīgi attēliem no iepriekšējā ‘’Rapp Motorenwerke’’ ģerboņa (ko izstrādāja Karla brālis, Ottmar Rapp). Tādējādi gan vecais un jaunais logotips tika izveidots tādā pašā veidā: uzņēmuma nosaukums tika ievietots melnā aplī, kam atkal bija dota ilustratīva forma, savienojot simbolu tajā. Iekšējā zonā ‘’Rapp’’ logo rotāja melna zirga galva - "Rappe" vācu valodā. Pēc analoģijas ar to, zili un balti paneļi jeb Bavarijas nacionālais karogs, tika novietots BMW logo centrā. Tikai vēlāk 1920 gadā logo tika piesātināts ar aozpriedumu jeb ar jaunu interpretāciju tādu, kas veido rotējošu dzenskrūvi, kas kā jau mēs tagad zinām ir maldīgs. BMW preču zīme, kuru sauc "apaļš priekšmets" tika iesniegts reģistrācijai par Imperial Patentu valdes ruļļos, un tas reģistrēts pēc. 221.388 gada 10 1917.g. decembris. Preču zīme paredzēta šādām precēm: "sauszemes, gaisa un jūras transporta, automašīnu, velosipēdu, aksesuāriem, automašīnu un velosipēdu, transportlīdzekļa detaļas, stacionārie motori cietā, šķidrā un gāzveida kurināmā un to sastāvdaļas un piederumi".
Bayerische Motoren Werke AG (angļu: Bavāriian Motor Works) ir Vācijas automobiļu, motociklu un dzinēju ražošanas kompānija, kas dibināta 1916. Tai arī pieder un ražo Mini marque, un tas ir mātes uzņēmums Rolls-Royce Motor Cars. BMW arī ražo motociklus ar ‘’BMW motocikli’’ un ‘’Husqvarna’’ zīmoliem. 2010 gadā, BMW grupa saražoja 1.481.253 automobiļu un 112.271 motociklus ar visiem zīmoliem.
sīkāk un smalkāk par to pastāstīts šeit:
http://www.youtube.com/watch?v=znBnNJ1Fv08
Dizaina elementi BMW Logo:
BMW logo rada stabilu priekšstatu par uzņēmumu. BMW logotips esot paredzēts, lai izsaka Bavāriju-kā uzņēmuma ražošanas vietu. Tas ir izrādījies par vienu no izcilākajiem korporatīvo dizaina elementu, kas konspektē savu izcilo pašpārliecinātību.
Forma:
Biezu melnu gredzenu, kas robežojas ar pieglaustu sudraba uzliku, demonstrē BMW logo elegantā veidolā. Logo centrš tālāk aiz sudraba gredzena ir sadalīts četros kvadrantos ar mainīgu toņu zilas un baltas krāsu. Tas protams arī atgādina stilizētu propelera griešanos, kas ir tikai šajā gadījumā sakritība.
Krāsa BMW logo:
BMW logo sastāv no spēcīgām krāsām, lai atstātu lielu iespaidu uz skatītāju par firmu kā tādu. Zilā, melnā un baltā toņi savienojas, lai izveidotu tādu logo, kas nosaka šika raksturu uzņēmumam, ko nevar aprakstīt vārdos. No BMW logo ceturtdaļas iekrāsotajā kā baltā un zilā tā biezais gredzens ir iekrāsots melnā tonī atspulgo spēcīgo uzņēmuma raksturu .
Fonts:
Burti "BMW", izvietoti augšējā pusē melnajā gredzenā, tie ierakstīti non-serif fontā. Šis fonts pilnīgi atspoguļo vienkāršību BMW logo, turot cietās korporatīvās. Vieglais fonts BMW logo informē skatītājus, ka uzņēmums noteikti ir pieskāries ar augstumu sasniegšanu un turpina tiekties uz to.
BMW logo ir patīkams portrets, kas ievieš gudrību, skaidrību un attēlu apziņu. Protams, ir zināms, ir viens no slavenākajiem korporatīvo zīmotnēm pasaulē. 1929. gadā, DIXI bija pirmais auto kas turēja pazīstamo BMW logo. Lai gan, BMW logo ir mainījusies diezgan reti, tas joprojām ietur eleganci un ir daiļrunīgs ievērojot sākotnējo identitāti.
Rakstu Veidoja Ansis Alksnis