Ir pienākusi priekšpēdējais B Grupas raksts. Visas iepriekšējās daļas var atrast manā profilā. Šoreiz runa ies par Renault R5 .
B - Grupa 14 Daļa Auto11
88
0

Renault R5 Turbo ir visnotaļ maz zināms B grupas rallija auto. Bet tas ir aizmirsts absolūti nepelnīti. Pirmie R5 Turbo parādījās aptuveni vienā laikā ar Audi Quattro un bija būvēti pēc grupas 4 tehniskajiem noteikumiem. Tomēr uzbūves ziņā tas vēlākajiem B grupas automobiļiem līdzinājās daudz vairāk nekā Quattro. R5 bija pirmais rallija automobilis ar vidū novietotu dzinēju, kam bija turbokompresors. Turklāt R5 bija pirmais tik mazais auto ar šādu motora novietojumu. R5 bija pakaļejo riteņu piedziņa. R5 laikam ir vienīgais B grupas auto, kam bija nevis 2 motora galvā novietotas sadales vārpstas, bet viena, novietota karterī.

Ir pārsteidzoši, ka šis auto nemaz netika uzbūvēts, lai piedalītos WRC. R5 Turbo bija būvēts tikai, lai piedalītos Francijas rallija čempionātā! Ir tiešām žēl, ka tas piedalījās tikai dažos WRC posmos. 1981. gada Montekarlo rallijā R5 ieguva pirmo vietu, apsteidzot Audi Quattro kam tas bija pirmais WRC rallijs. Un tā pašā gada RAC rallijā R5 ieguva piekto vietu, pierādot, ka tas ir konkurētspējīgs auto ne tikai uz asfalta seguma. Būtu bijis tiešām interesanti pavērot, kā Quattro un R5 cīnās par uzvaru, ja vien Renault būtu piedalījusies WRC.
Reklāma

Lai arī kurā rallijā R5 piedalījās, to bija interesanti vērot. R5 izskatījās tikpat plats, cik tas bija garš. Likās neticami, ka mazais 1,4 litru mororiņš, pateicoties turbokompresoram, spēja attīstīt 255 Zs.

1984. gadā Renault beidzot nolēma iesaistīties WRC un radīja B grupas R5. To nosauca par R5 Turbo 2, tomēr tā tehniskie parametri bija tādi paši kā vecajam Turbo un arī uzbūves ziņā nebija praktiski nekādu atšķirību. Tomēr B grupā Renault bija viena problēma. B grupas tehniskajos noteikumos tomēr bija daži ierobežojumi. Viens no tiem attiecās uz riepu platumu atkarībā no dzinēja tilpuma. Turbomotora tilpums tiek reizināts ar turbopūtes koeficientu 1,4. Bet ar visu to mazais R5 motoriņš neietilpa 2 litru klasē, tādēļ Turbo 2 nedrīkstēja izmantot tik platas riepas un tik lielu šķērsbāzi kā grupas 4 Turbo. Tas padarīja R5 vadāmību pavisam neveiklu. Šo problēmu novērsa 1985. gadā uzbūvēlot otro B grupas auto – Renault R5 Maxi Turbo. Tā dzinēja tilpums bija palieielināts līdz 1,5 l, tādēļ ar turbopūtes koeficientu tas ietilpa 2-2,5 l klasē, kas atļāva izmantot platās riepas un lielo šķērsbāzi. Maxi Turbo jauda bija palielinājusies līdz 360 Zs, bet virsbūves ārējie paneļi bija veidoti no plastmasas, tā ļaujot saglabāt auto svaru gandrīz tikpat mazu kā agrāk. Tā vadāmība droši vien nebija pati labākā, tādēļ bija pārsteigums, ka savā debijas rallijā Tour de Corse ’85 tas ieguva pirmo vietu.

Reklāma