Beidzot ir pienākusi jau 10 daļa. Tēma Mazda RX7 Savanna.
Iepriekšējās daļas ir atrodamas manā profilā.
Lai gan Mazda RX 7 nav īpaši pazīstama B grupas rallija automašīna, un tā nav piedalījusies pārāk daudzos rallijos, to var uzskatīt par diezgan interesantu auto. Mazdai RX 7 bija pakaļpiedziņa un priekšā gareniski novietots dzinējs bez turbīnas vai kompresora, bet tai bija arī kāds ļoti netradicionāls tehnisks risinājums. Tehnisko datu tabulās nav atrodama nekāda informācija par RX 7 vārstu un sadales vārpstu skaitu un par kompresijas pakāpi, jo tādu datu nemaz nav.
Turklāt šim auto ir tikai divi cilindri. Atbilde ir vienkārša - tas ir nevis parastais virzuļmotors, kāds bija visiem pārējiem B grupas automobiļiem, bet gan Vankeļa jeb rotormotors. Šis drosmīgais risinājums ļāva no 1,3 litru darba tilpuma „izspiest” 300 Zs.
Iespējams, ka, par spīti pakaļpiedziņai, šis auto bija diezgan spējīgs, par to liecina trešā vieta 1985. gada Akropoles rallijā. Ahims Varmbolds centās ar Mazdu izdarīt to pašu, ko Ove Andersons ar Toyotu un Endrjū Kovmans ar Mitsubishi. Tomēr no mazda kompānijas viņš nesaņēma adekvātu atbalstu.
Kad Varmbolts un viņa atrastie jaunie talanti beidzot bija piesaistījuši Mazda vadības uzmanību, B grupas ēra jau tuvojās beigām. Mazda jau ķērās pie A grupas 323 radīšanas, kam bija pilnpiedziņa un turbokompresors. Šī A grupas mazda bija gandrīz tikpat ātra kā B grupas RX7, tādēļ drīz Mazda vadība zaudēja jebkādu interesi par RX7 attīstīšanu. RX7 bija plānota versija ar turbokompresoru, bet to tā arī nekad neuzbūvēja.