Var saukt šīs rindas par reklāmu, slēpto reklāmu vai lobēšanu, taču auto pircēji, piedodiet, bet ir jefiņi! Reiz pajautājām kādam lietotu auto tirgotājam, kāpēc viņš šmaucās ar odometra rādījumiem. Atbilde pārsteidza!
Pie jau minētā auto tirgotāja atnāk pēc izskata gana inteliģents cilvēks un jautā, kāpēc par tik nobrauktu auto viņš gribot tik daudz naudas. Septiņus gadus vecam Vācijā lietotam auto 238 tūkstoši šim kungam šķita milzu nobraukums. Tirgotāja auto nostāvēja placī ar godīgu odometra rādījumu septiņus mēnešus, līdz nobraukums tika “attīts” teju vai uz pusi. Un auto nopirka! Nopirka pēc pāris dienām, jo kāds patiešām noticēja – septiņus gadus vecs auto dienā vidēji nobraucis vien 93 kilometrus! NOTICĒJA! Un nopirka!
Šiem pircējiem nespēs palīdzēt nekas. Ne nozares speciālistu ieteikumi. Ne CSDD brīdinājumi. Ne veselais saprāts vai gluži parasta loģika! Viņiem vislabākais auto būs ražots Vācijā 2001. gadā un nobraucis 123 000 kilometrus! Banzai!
Taču visiem pārējiem ir liela iespēja noskaidrot, kas ar iekāroto auto noticis iepriekšējā dzīvē. Noskaidrot, no cik automobiļiem tas kopā salikts, kāds tas izskatījies pirms nonākšanas Latvijā un, cik tad šim spēkratam patiesībā rāda odometrs. Ja paveiksies, tad komplektā varēs tikt arī pie apdrošinātāju veiktajām fotogrāfijām. Ikdienišķa AutoDNA atskaite ir uz trīs vai pat četrām A4 lapaspusēm. Atskaitē var uzzināt, vai konkrētam auto patiešām bijušas tās ekstras, kas tiek piedāvātas sludinājumā, kādā krāsā tas bijis un, cik reizes mainījis īpašniekus.
Svarīga informācija AutoDNA atskaitē ir policijas ziņas par to, vai auto ir izsludināts meklēšanā, vai nav. Var uzzināt, vai auto sākotnēji stūre bijusi tajā pat pusē, kur tagad. Vārdu sakot, informācija, kas jebkuram auto pircējam var ļaut pasargāt gan sevi no nepatikšanām, gan savu maciņu no zaudējumiem.
Visbiežāk, protams, grēko ar nobraukto kilometru uzskaiti. Parasti izrādās, ka savā pirmajā mītnes zemē auto nobraucis par 30 līdz pat 200 tūkstošiem vairāk, kā tas tiek uzrādīts šeit. Piemēram, Vācijas taksis ar pus miljonu kilometru darba mūžu, šeit tiek piedāvāts kā gluži svaigs braucamrīks ar nepilniem 200 tūkstošiem odometra lodziņā.
Nākamais “grēciņš” ir glīti sadauzīta auto atjaunošana un tā nokļūšana tirgū, kā viena saimnieka lolojumam bez mazākās skrambiņas. Principā, tur pat nav nekās slikts, ja vien zināma šā auto atjaunošanas vēsture un serviss, kas darbus veicis.
Kā zina stāstīt AutoDNA speciālisti, tad ne vienmēr auto, kurš nopērkams Beļģijā vai kādā citā Eiropas zemē, patiešām no turienes arī nāk. Bijuši gadījumi, kad auto no Vācijas paviesojies Lietuvā un tad atkal nonācis Francijas autoplacī. Nav grūti uzminēt, kāpēc!
Bet, neba nu mūsu pienākums ir kādam smadzenes skalot! Mēs pārbaudījām paši savu auto un uzzinājām, ka tas noripojis par veseliem 26 tūkstošiem kilometru vairāk, kā tas ierakstīts pārdošanas dokumentos. Mums paveicies, jo “noskrūvētie” kilometri ir ļoti pieticīgi. Noveicies, ka auto patiešām piedzīvojis tikai divas reģistrācijas – vienu Briselē un otru pēc sešiem gadiem Latvijā jau uz mūsu vārda. Noveicies, taču nākamo auto meklējumos mēs to pārbaudīsim pirms nevis pēc pirkšanas!