local-stats-pixel

Auto vadīšanas ABC (tehniskā apskate par brīvu!)96

607 5

Šī raksta galvenā jēga ir rosināt padomāt par ekonomiskas auto vadīšanas priekšrocībām.

Neesmu nekāds braukšanas ģēnijs, bet ir uzkrājusies neliela pieredze, kas, varbūt, kādam var būt noderīga. Tādēļ mazliet patērēšu savu laiku, lai uzrakstītu dažas rindas par šo tēmu.

Tie, kas vēl nav iztrakojušies savā riesta laikā, un tic, ka ar riepu svilināšanu var iekarot skaistāko meiteņu sirdis – manu rakstu var nelasīt! Neiebilstu. Esmu pats to darījis, tāpēc, kā saka – neviena izvēle nav slikta, galvenais, lai tā sniedz gandarījumu.

Tātad, visa mana teksta jēga ir vienkāršā formulā:

Reklāma
Reklāma
607 5 96 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 96

0/2000

Man tāds gadījums studentu gados bija braucu no rigas uz bausku pa pēdējiem santīmiem ielēju kaut ko tur neatceros pa cik bet pēc degvielas lampinu mirgošanas intervāla jau varēju pateikt cik vēl var nobraukt kamēr noslāps  emotion braucu uz 100km/st atpakaļ braucot bija sausmīgi sasnidzis un vilkos visu ceļu uz 50km/st aiz ceļa tīrītāja patēriņš uz šo ceļa posmu bija taspats.

2 0 atbildēt
Reāli tas ir.. man reiz sanāca tā, ka bija jābrauc uz Liepāju (vienā virzienā apm 250km) a pie dvēseles bija ap 30Ls... mašīnai nomināls patēriņš 12l/100km. Visi, kas zināja par braucienu, teica, ka esmu dulls, lai ar tādu summu brauktu... jābrauc bija naktī, kas ir pluss- krietni brivāka satiksme. Vilkos kā opis, bet izbraucu. Tas varēja būt gadus 7-8 atpakaļ... tiesa, lai ikdienā sevi piespiestu tā ekonomēt- tas nav priekš manis... emotion
2 0 atbildēt

 emotion 

2 0 atbildēt

Nepareizs vērojums!

Šis raksts ir par kaut ko citu.

Tas ir par radošu pieeju rutīnai - ikdienas ceļā uz darbu un atpakaļ.

Turklāt, ja jau braucam nopelnīt, kāpēc gan nepadomāt par to, kā samazināt ikdienas transporta izdevumus?

2 0 atbildēt

Nu pats pirmais un grūtākais, ir sadūšoties paskatīties uz sava dzīvesveida izdevumiem un tos sarakstīt salīdzināmā tabulā. Pēc tam to visu optimizēt jau salīdzinoši vienkārši, pat interesanti.

Tie kas nav tikuši pāri pirmajam solim nesapratīs rakstu un centīsies pierādīt ka viss ir nepareizi.

2 1 atbildēt

Visekonomiskākais ir nebraukt vispār. Ja ir iespēja kaut kur arī nebraukt - nebrauc, būs 100% ekonomija!! Šis pats moments attiecas uz jebkā pirkšanu. Ja var bez kaut kā iztikt, nepērc, uzreiz jutīsi efektu! Šis ir primāri ieteikums tiem, kas mūzdien sūdzas par finansiālajām problēmām. Tie, kas nesūdzas, var darīt kā grib.

Bet, ja par auto runājam, tad ar manu braukšanas stilu nav nemaz veselīgi manam dīzelim. Es gandrīz bremzes nelietoju vispār. Rezultāts - sāk diski aprūsēt. Tāpat kvēpi izpūtējā no pārāk mierīgas braukšanas. Un par cik vispār reti kur jābrauc, tad tomēr sanāk pagāzēt un sirsnīgāk pabremzēt, lai "veselīgāk" autiņam, kas gan man kā galējam knauzerim sit pa morāli 😄

Ekonomiski braucu visu mūžu. Kad vēl bija karburatori, tad daudz ripināju tukšgaitā. Pēcāk, pamatā bremzēju ar motoru. Mierīga uzsākšana, laicīga pārslēgšānās, bremžu minimāla lietošana, īpaši nesildīt auto, bet lēnām sākt braukt. Par tādām lietām, ka auto motoram un sadegšanai jābūt kārtībā - par tādām lietām pat nerunāju. Tāpa bremzēm. Minimāla kluču neatlaišana uzreiz uzcels patēriņu. Vispār, ja ir elementāras fizikas zināšanas, tad ekonomiju panākt ļoti viegli.

1 0 atbildēt

Neredzu atškirību īsti pēc Cirkle-K degvielas un "kreiso" degvielu. Vai arī jebkādu Lukoil (viada) u.c degvielas uzpildes stacijām.  Cik testēts Degvielas patēriņš ir tieši tāds pats varbūt +- 0.1-0.5litri  (bet tam jau atkal simts un viens faktors). 

Ja Dīzelis degvielas uzpildes stacijā maksā ap ~ 1.2e/litrā, tad "kreisais" aptuveni 90-1e/litrā

Kas ir aptuveni 20-30centi lētāk. 

Ja pieņem ka bākā ir 50 litri (atkarībā kada mašīna un patiesībā vairāk)

Tad 2 pilnas uzpildes ir : 120euro ( Cirkle-k ) un 90-100euro ( Kreisā). Ar 30euro es dabūju veselus vēl 300km nobrauk ( pie 10l/100km)  

Aizņemtais paņēmiens pierādījis ka Cirkle k degviela ir pati zemākā kvalitātes ziņā. 

Vienīgais kur vēl var pildīties ir Neste tur manuprāt degviela arī labāk uzvedas un daudz kvalitatīvāka. 

Cirkle k braucu iepildīties ja tik vajag uz desmit eiro. Pārējo vienmēr pildu točķa. 

Un būsim reāli samazināt 2 litrus braucot ir daudz . Un tākā tavs galamērķis ir Rīgā (mazs attālums un stumdīties pa centru) ir nereāli nomest. It īpaši dīzelim ar lieliem motoriem. 

Man vidējais ir 12-13litri (3l dīzelim). Es pat naktī braucot uz centru īsti pat litru nomest nevaru (braucot vissekonomiskakaja un kruizā katrā iespēja). ( un tas 'tik pa rīgu nevis centru). A tu te mēģini iestāstīt ka var nomest 2 sastrēgumstundā emotion

1 0 atbildēt

Nobraucu ar savu Toyota Corolla Verso 2004 gada D4D 2.0 no Štraubingas Vācijā līdz Rīgai-Sarkandaugavai - vidējais patēriņš 4.2 litri, attālums 2270km, pildījos 3x, pēdējo lietuvā pirms LV robežas, jo lētāk un lai latvijā vēl var mīcīt emotion

Protams ikdienā ar manu smago kāju un braukšanas stilu patēriņš ir virs 5 litriem emotion

1 0 atbildēt

Pieļauju, ka tev nebūs pārsteigums: ne visi dzīvo Rīgā, ne visi strādā Rīgā, ne visi dzīvo tur pat, kur strādā.

Tad tie rēķini sanāk pavisam citi!

1 0 atbildēt

Es rakstā esmu norādījis, ka tā nav obligātā programma.

Piekrītu, sekss ir jāatstāj gultai. Tikai, vispirms būtu jāprecizē, kas ir sekss uz ceļa? emotion

1 0 atbildēt

tas nav man,smaga kāja un zem 110 ārpus apdzīvotām vietām nebraucu + ir turbopūtes benzīna dzinējs ,un braucot pa pilsētu 3. ātrums netiek lietots

1 0 atbildēt

🖖

0 0 atbildēt
ja negribi tērēt degvielu- nopērc e-talonu. pa to laiku, kurš ticis veltīts šo sarežģīto aprēķinu izveidē, to gada starpību varēja nopelnīt strādājot.
4 4 atbildēt

un,kur tabula ar motriem,kas brauc ar beznzīnu,nevis gaisu,normāliem,no2.5l uz augšu?

0 0 atbildēt

Traks raksts, bet es braucu ar 2,5 kosmosa kuģi. emotion 

0 0 atbildēt

Ja vēl par ekonomiju runājam, tad ir darba vietas, kur soļķi joprojām var noliet, pat ar uzstādītām visādām elektroniskajām gudrībām. Man daži radi degvilu sen vairs nepērk 😄

0 0 atbildēt

Pazīstu vienu no šī saraksta personīgi,kādreiz strādāja par autoskolas braukšanas instruktoru,bet braucot ar nemotoru ,protams,degvielu var ietaupīt,man brauc kā gribi zem 10l nebūs,tāpēc ,kāda jēga taupīt,gribi taupīt ,ieguldi 800eiro un ieliec gāzi,vāi pērc traktoru.

0 0 atbildēt

Patiesībā, raksts nebija par ekonomiju.

Mana doma bija pievērst uzmanību nelietderīgai resursu izmantošanai braucot ar auto.

Ja resursi netiek izķēzīti nelietderīgi, ir ieguvums gan resursa īpašniekam, gan arī planēta top tīrāka! 😉

Man ir šāda-tāda pieredze braucot ar auto vienkārši, un arī ekonomiski.

Rakstā tika pieminēta mana dalība eko-rallijos.

Pavisam droši varu apgalvot - braukt ekonomiski - nenozīmē braukt lēni (vilkties)

0 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt
« 1  2  3 »