64

 478  5

Šī raksta galvenā jēga ir rosināt padomāt par ekonomiskas auto vadīšanas priekšrocībām.

Neesmu nekāds braukšanas ģēnijs, bet ir uzkrājusies neliela pieredze, kas, varbūt, kādam var būt noderīga. Tādēļ mazliet patērēšu savu laiku, lai uzrakstītu dažas rindas par šo tēmu.

Tie, kas vēl nav iztrakojušies savā riesta laikā, un tic, ka ar riepu svilināšanu var iekarot skaistāko meiteņu sirdis – manu rakstu var nelasīt! Neiebilstu. Esmu pats to darījis, tāpēc, kā saka – neviena izvēle nav slikta, galvenais, lai tā sniedz gandarījumu.

Tātad, visa mana teksta jēga ir vienkāršā formulā:

Komentāri 64

0/2000

Divas lietas - ļoti lielu degvielas patēriņa samazinājumu dos pareizi noregulēta savirze;

Braukšana ar maziem apgriezieniem ne vienmēr nozīmē taupīt naudu, īpaši, ja ir turbodīzelis - labot aizcūkotu vai kvēpu dēļ sabeigtu turbīnu nav lēts prieks - jāskatās mašīnai optimālie degvielas sadegšanas apgriezieni un vismaz pa laikam tie jāizmanto.

 10  0 atbildēt

man liekas, ka tas ir diezgan droši, ka pieredzējis auto vadītājs šodienas braukšanas eksāmenu nenoliktu. Nejau dēļ braukšanas, bet gan dēļ visādiem sīkumiem - pārspīlētās galvas grozīšanas, lai instruktors redzētu, ka tu paskatījies visos spoguļos pirms manevra, ripināšanas, ātrumā ielikšanas tikai pēc zaļā signāla iedegšanās u.t.t.

 10  0 atbildēt
Instruktors regulāri aizrāda par ripināšanos. Ticu, ka ikdienā viņš to dara, bet, lai noliktu eksāmenu, cik noprotu, tas neies cauri. Vispār, cik esmu sapratusi, pie instruktora jāiet, lai iemācītos nolikt eksāmenu. Ikdienas braukšana ir pavisam cits stāsts.
 9  0 atbildēt

Ar benzīna motoru tas tiešām ir jūtams mierīga braukšanas un patēriņš, ar dīzeļiem cik esmu mēģinājis tāda jūtama atšķirību neredzu, nez... riekstu laiku esmu pārdzīvojis un tā jau braucu bez iespringuma un tapē nekas nesanāk   (normāli iekļaujoties satiksmē)  Priekš 7vietīga minivena ar 2,5 tonnām (jo gandrīz vienmēr kaut ko vedu) man sanāk apm 6,8l/100km dīzeli pa pilsētu un ārpus 6.5l/100km  diezvai saprāta robežās kaut ko tur vēl var ietaupīt. Līdzīgs auto vojādžers virs 10l mierīgi noēd. Bet raksts labs    

 5  0 atbildēt

Kurā drošas braukšanas skolā Tev mācīja ,, Piemēram, ja redzi ka priekšā ir sarkanā gaisma luksoforā, laicīgi noņem kāju no akseleratora, ieslēdz neitrālo un ļauj mašīnai ripot.

 5  1 atbildēt

Super raksts! Cik saprotu, tad ar automātu nekādas ripināšanās nesanāk, jo esmu dzirdējis ka no D uz N likt kamēr mašīna kustās nav veselīgi. Vismaz ir iespēja izvēlēties pārnesumus, bet tā arī ir tāda lēnāka sistēma. Pirmo mašīnu noteikti meklēšu manuālo un zem 1000, lai ziemas laikā varu noārdīt sajūgu.

 4  0 atbildēt

Beidzot kāds prātīgs raksts.   

 3  0 atbildēt

Ar vieglo mēs varam braukt kā mēs gribam-ekonomiski,neekonomiski,tas no katra atkarīgs,cik katrs mīl kapeiku,bet kravas auto vadītājiem tā sāk palikt kā obligāta prasība no darba devēja puses-braukt ekonomiski,tiek pasniegti kursi par šo tēmu utt., pamatprincipi ir tieši tādi paši kā te tika minēti,bet ar kravas auto tur ir vēl citas nianses,kā vienu varu minēt,ka tiek izmantota arī inerce kalnu pārvarēšanai utt...mašinas paliek ar vien gudrākas,aprīkotas ar visādām gudrām sistēmām,(šefs pat sēžot offisā pie PC var redzēt šofera degvielas patēriņu)kas it kā palīdz ekonomēt,bet tāpat uzskatu ka galvenais ekomonijas pamatprincips ir situāciju paredzēšana uz ceļa + gāzēt visu to pasākumu ar prātu un bezjēdzīgi nebremzēt.

 3  0 atbildēt

Diez vai ka pat ar svaigu skati par 300EUR nopirksi mašīnu, kas tev noies vēl 15K km bez nopietniem ieguldījumiem - nē nu var jau paveikties, bet ne jau katru gadu

 3  0 atbildēt
Paldies, ka padalies ar savu pieredzi un padomiem! Varbūt Tu varētu piekto punktu nedaudz sīkāk paskaidrot?!?
 3  0 atbildēt

Šitie padomi jāņem vērā

 3  0 atbildēt

    Taisnība vien Tev ir, bet kurš to ievēros?

 2  0 atbildēt

5. punktā precīzāk - paātrinājumu, tu vari iegūt tikai sadedzinot degvielu. Šādā veidā izbraucot, tev viekārši ir mazāki enerģijas zudumi berzei, jo līkuma leņkis paliek mazliet mazāks.

 2  0 atbildēt

Nepareizs vērojums!

Šis raksts ir par kaut ko citu.

Tas ir par radošu pieeju rutīnai - ikdienas ceļā uz darbu un atpakaļ.

Turklāt, ja jau braucam nopelnīt, kāpēc gan nepadomāt par to, kā samazināt ikdienas transporta izdevumus?

 2  0 atbildēt

nu jā, it kā jau diezgan argumentēts un pārliecinošs raksts. bet nu tas viss ir jāizvērtē katram individuāli...

okey, tur 3,5-5.0 dīzelim litri uz simta , skaisti un jauki, bet nu tā braukt ir pagrūti. it īpaši pavasarī un rudenī pa lauku ceļiem, kad tev tie paši 10-15km ir jānobrauc ar otro un trešo pārnesumu. 1,9tdi dīzelim patēriņš tad patēriņš tuvu pie 7 litri uz simta..paša personīga pieredze...

bet tagad man ir vecs eklases mersedes, ar 3litrīgu benzīna dzinēju, iet labi, nav kauns paspēkoties arī ar 20 gadus jaunākiem spēkratiem..patēriņš- nu tā , ja prātīgi brauc ap 10 litriem saiet vizinoties pa savu sādžu, šoseja 8, bet ja pavasaris galvā, tad 15 uz simta neiztikt....un neraudu, kapeikas neskaitu priekš riepām un nodokļiem.. un nepelnu es nekādus tūkstošus mēnesī

 2  0 atbildēt

Tiešām interesanti, paldies par rakstu    +

 2  0 atbildēt
I avatarsI

 Lai nolādēti tie kas līkumainā (uz 90 aizvērtām acīm var izbraukt) ceļā brauc uz 70 bet tikai ierauga taisnu ceļu spiež uz 100 un tāds cikls var atkārtoties neskaitāmas  reizes un tam nav adekvāta iemesla!!

 2  0 atbildēt

Tur jau nav ko daudz stāstīt. Cik esmu ievērojis, tad lielākā daļa autovadītāju brauc man nesaprotami. Pārlieka pedāļa spiešana(it īpaši benzīniekam) ir viens, bet lielākā problēma ir neitrālā neizmantošana un pilnīgi bezjēdzīga bremzēšana (ļoti bieži nākas redzēt, piemēram platos līkumos, pagriezienos un pat nereti uz taisna, tukša ceļa).

 1  0 atbildēt

Es rakstā esmu norādījis, ka tā nav obligātā programma.

Piekrītu, sekss ir jāatstāj gultai. Tikai, vispirms būtu jāprecizē, kas ir sekss uz ceļa?

 1  0 atbildēt

Neviena autoskola tev nekad nemācīs izņemt no ātruma. Ok, ir taisnība par to ka nav jēga dot gāzi līdz krustojumam un tad dot pa mēmajiem, bet neitrālajā gan nedrīkst likt. Vienmēr var gadīties situācija kad vajag iespējami fiksi patīties uz priekšu (tuvojas gaudojoša dienesta mašīna, kāds steidzas no pakļas). Neitrālajā drīkstot ielikt tikai tad, ja stāvi pie paša krustojuma. Stāvi, nevis stājies.

 2  1 atbildēt