Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
4
140

Vizinoties no mājām uz darbu ievēroju, ka mani, neskatoties uz maniem 100 km/h atļauto 90 km/h vietā – apdzen kā ‘pendžiņu’. Protams, sajūta ir aizvainojoša. Bet, es braucu uz darbu pelnīt naudu!

Ja strādājošajam pie stundas likmes pieliek 0.50 EUR, tam šķiet, ka – dzīve sāk nokārtoties.

Tagad mazliet padomāsim!

0,50 EUR x 8 stundas = 4 EUR. Nav jau nemaz tik slikti! Tās ir samērā pieticīgas pusdienas kādā no Rīgas ēstuvēm, vai 1 puslīdz laba cigarešu paciņa, vai kāda cita dzīves extra, ja par tiem 4 EUR sanāk ‘ekstra’!

Pieņemsim, ka ceļš līdz darba vietai ir 37 km vienā virziena (vismaz man aptuveni tā ir). Tātad, turp un atpakaļ, ja nekur nenovirzās no maršruta ir 74 km.

Starpība gaisa pretestībai vieglajai automašīnai braucot ar ātrumu 60 km/h un 90 km/h ir ~ 2x, bet 60 km/h un 120 km/h jau ir 4x. Negribu daudz apnikt ar formulām, bet ja kāds zina, kas ir logaritms: tad lūk – gaisa pretestība pieaug logaritmiski attiecībā pret ātrumu.

Izmēģinājumu laikā, kompānija Consumer Reports izmantoja automašīnu Toyota Camry un piefiksēja interesantus vērojumus, braucot ar ātrumu 88km/ stundā degvielas patēriņš bija 5,8 litri uz 100 kilometriem, braucot ar ātrumu līdz 105 km/stundā, degvielas patēriņš palielinājās par 0,9 litriem uz 100 kilometriem. Ja ātrums tika palielināts līdz 120 km/stundā, tad degvielas patēriņš pieauga vēl par 1,1 litru uz 100 km/stundā un gala rezultātā šis skaitlis bija 7,8 litri uz 100 km/stundā.

Ko liecina šis stāsts? Starpība degvielas patēriņā tikai no gasa pretestības no 88 km/h līdz 120 km/h ir precīzi 2 litri uz 100 kilometriem. Manā gadījumā aprēķins sanāk šāds:

2 litri : 100 = 0.02 litri/km 0.02 x 74 km = 1.48 litri (te tiek rēķināts patēriņš vienmērīgā kustībā)

Pat pa Rīgas apvedceļu braucot ir jārēķinās ar apstāšanos pie luksoforiem. Šāda raustīšanās dod vēl papildus patēriņu, tātad skaitlis pieaugs vēl nedaudz, un būs aptuveni 1.8 litri.

1.8 litri x degvielas cena 1.34 EUR/l = 2.41 EUR. Algas pielikums – 2.41 = 4 - 2.41 = 1.59 EUR. Un te jau vairs nesanāk par lētākais hotdogs degvielas uzpildes stacijā!

Secinājums: ir jābrauc saprātīgā un ekonomiski izdevīgā ātrumā un ritmā!

-------------------------------------------------

Nākamā tēma, šķiet, ka ātrāk braucot tiek ietaupīts milzīgs daudzums laika!? Vai tā ir?

Es parēķināju, un uztaisīju nelielu tabuliņu, pieņemot, ka 90 km/h ir atļautais ātrums.

Tajā ir skaitļi kas parāda... Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
1.

Tajā ir skaitļi, kas parāda, cik daudz laika tiek ietaupīts braucot dažādos ātrumos vienu un to pašu ceļa garumu. Ja brauc nosacīti tālu, piemēram 100 km, tad ieguvums ir visai pamanāms. Iegūtajā laikā var paspēt vismaz uzpīpēt cigareti vai izdzert krūzīti kafijas.

Taču, ja brauciens ir tikai 10 km garš – diez vai ir vērts samaksāt augstāk minētos 2.41 EUR, lai iegūtu laiku, kurā var paspēt tikai pačurāt, ja neesi sieviete (jo visiem zināms, ka sieviešu tualetēs rinda ir vismaz 4x garāka, kā vīriešiem).

Kopsavilkums tēmai - izbrauc no mājām laicīgi. Vismaz 5-6 minūtes rezervei, un ietaupīsi nervus un naudu sev un citiem!

------------------------------------------------

Nu un protams noslēgumā izklaidējošā daļa: kas notiek, ja auto braucējs ir pārvērtējis savas spējas, vai arī kāds no ‘konkurentiem’ uz lielceļa nav sapratis viņa ‘ambīcijas’!

Te ar algas pielikumu 4 EUR apmērā nepietiks pavisam noteikti!

Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
2.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
3.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
4.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
5.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
6.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
7.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
8.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
9.
Attēls no: www.driving.co.uk
 Autors: blusu_kerajs Auto braukšanas ABC vēlreiz.
10.
Attēls no: www.driving.co.uk
4
140
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [36]
Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Vinnīts avatars
Medaļa Neraudi, Susuriņ!Medaļa Admins iesakaMedaļa Rotaļu draudziņš
  Vinnīts 08.11.18 20:54  
 
8
0
Vairāk satiksmi traucē tie, kuri bez pamatota iemesla velkas zem atļautā, kā es braucot ~109
blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 08.11.18 20:23
 
8
0

atbildot uz coldasice komentāru " nesteidzos vnk. braucu ar ātrumu ar kuru cit... "

Par 'sēnēm':

Neesmu pārliecināts, ka tu sapratīsi manu tekstu, bet tomēr ...

1. Vispirms par to, kāpēc eksistē 'Ceļu satiksmes noteikumi'?

Tie eksistē tāpēc, lai caur to, ka ceļu satiksmē ir deklarētas likumsakarības un noteiktība, ceļu satiksme tiek padarīta par paredzamu procesu. Ja visas norises uz ielām un ceļiem ir paredzamas, tas garantē drošību, kas arī ir CSN galvenā jēga - garantēt visiem satiksmes dalībniekiem drošību!

2. Nākamais: kāpēc ir noteikts atļautais ātrums? Tas ir tāpēc, lai satiksmes plūsmai nodrošinātu vienmērīgumu. Vienmērīgums ir nepieciešams lai neveidotos plūsmas sastrēgumi un pārrāvumi. Ja visi satiksmes dalībnieki pārvietotos ar vienu ātrumu, praktiski ir neiespējami sastrēgumi, atskaitot gadījumus, kad plūsmas ceļā ir neparedzēts šķērslis.

3. Apdzīšana? Apdzīšana ir paredzēta kā līdzeklis, kas dod iespēju apsteigt kādu no satiksmes dalībniekiem, kas pārvietojas lēnāk, kā paredzētais plūsmas ātrums. Lai šoferīšiem nebūtu lieki jāpiepūlē savas smadzeņu krokas - tas ir noteikts: 50 km/h apdzīvotās vietās, un 90 km/h ārpus tām.

To spēj atcerēties pat tie, kas liek CSN eksāmenu 6to un 8to reizi    

Tagad par Tavu 'normālo kreisera ātrumu 120 km/h':

Redzi, ja tev šķiet, ka esi kompetents ieviest CSN korekcijas balstoties uz savas personas īpašo statusu, tā ir tava personīgā problēma un atbildība.

Ne man par to spriest. Vienīgais, ko varu pateikt, ļoti negribu, lai tu kādreiz atceries šo komentāru pusparalizēts ratiņkrēslā. Vēl skumjāk būs, ja tavs manevrs būs kādu samulsinājis, un ratiņkrēslā nonāks viņš!

Vēl pie šīs tēmas (par tavu 'normālo kreisera ātrumu'): kāpēc gan Tev ar tavu īpašo personas statusu neuzlabot CSN arī citos punktos? Piemēram, sarkanā gaisma luksoforā - tas taču arī 'sēnēm'?

Vienvirziena satiksmes josla? Pie joda, tas taču nūģiem, kā gribu, - tā braucu! Invalīdu stāvvietas! Kas tas par murgu? Kropļiem jāsēž mājās, nevis jāvazājas apkārt?! Dzelzceļa pārbrauktuvē sarkanais mirgojošais - a man poh... !    

-----------------------------

P.s. ... raksts nebija par to, ka ir jābrauc lēni! Raksts bija par to, ka braucot īsus ceļa gabalus ievērojami pārsniedzot atļauto ātrumu - ieguvums ir nieka 2-3 minūtes! Vai tas ir to vērts?

Latvian Revenger avatars
Medaļa ViktorsMedaļa Gada SPOKS 2017Medaļa Favorīts
  Latvian Revenger 06.11.18 09:51
 
7
1

Žēl. ka mums ir daudz šoferīšu, kas pie avārijām vaino tos, kas nevis uzspiež vairāk, bet tieši ievēro likumu un šur tur nobrauc pēc spējām un apstākļiem - piebremzē, neskrien.

blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 08.11.18 21:47
 
5
0

atbildot uz Vinnīts komentāru " Vairāk satiksmi traucē tie, kuri bez pa... "

Pilnīgi piekrītu! ASV par nepamatoti lēnu braukšanu pienākas tāds pat sods, kā par pārsniegtu ātrumu!

blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 08.11.18 21:20
 
5
0

atbildot uz coldasice komentāru " es neskrienu es visu cieļa posmu cenšos brau... "

.. tas tā, statistikai: mans rekords braucot pa Latviju 24 stundās ir 1440 kilometri!

... un 3. vieta Statoil rīkotajā Ekonomiskās braukšanas rallijā

... un 220 km/h pa Jelgava-Rīga (auto vairāk negāja), un 140km/h pa Valmieras ielu Rīgā!

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Admins iesakaMedaļa Recidīvists
  coldasice 07.11.18 20:59
 
5
0

atbildot uz Dark Magician komentāru " Žēl. ka mums ir daudz šoferīšu, kas pie... "

kad pašam būs auto sapratīsi,jo katra sēne,kas jāapdzen ir paaugstinātas bīstamības situācija un laika tērēšana,kad braucu agri no rīta vai naktī,braucu visu ceļu vienā ātrumā .

daudzi indivīdi nav spējīgi pat ar maksimālo atļauto pabraukt,jo vai nu lūr telefonā ,vai nespēj braukt normāli.. tādiem vajadzētu pārsēsties uz sabiedrisko . tāpat tiem,kas  veido vilcieniņus aiz fūrēm un spoguļos neskatās,tiem tos vajadzētu nolauzt ,kā to policisti 90ajos darīja..

1laipnais@speles avatars
Medaļa Redaktors iesakaMedaļa ZeltrocisMedaļa Aspazija
  1laipnais@speles 08.11.18 21:02
 
4
0

Big dīLL, nenopŗc cigarešu paci'ņu, nepadzer kafiju un nebūs vislaik jālauza  galva ar aprēķiniem  

improve.all.life avatars
Medaļa Tēvocis SemsMedaļa Patīk rakstsMedaļa SEO
  improve.all.life 06.11.18 01:54
 
4
0

Taisnība, skriešana daudz ko nedod, tomēr der atcerēties, ka liela avāriju daļa rodas nevis dēļ apdzīšanas bet gan dēļ manevriem(tās ir vieglās- vidējās avārijas). Letālās avārijas gan rodas dēļ skriešanas utt. un atzīstu ka ātrums izraisa atkarību. Es pats skrēju, skrēju līdz aplī izraisīju avāriju, itkā nekas nopietns, (neviens necieta),  bet remonts sanāca dārgs man(ap 800 euro kautkur), bet bija beidzot mācība ka vajag braut apdomīgāk. Skrēju, skrēju, gribēju baigi paspēt.... paspēju uz avāriju un rezultātā tāpat nokavēju uz ko tik ļoti skrēju.  

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Admins iesakaMedaļa Recidīvists
  coldasice 08.11.18 18:25
 
4
0

atbildot uz Dark Magician komentāru "Lēns dēļ telefona ir cits stāsts. Ir arī lidoņi... "

nesteidzos vnk. braucu ar ātrumu ar kuru citi ai nu baidās braukt dēļ sodiem vai vnk. nav spējīgi pabraukt. un 120 tāds normāls kruīza ātrums ,ja sēnes nemaisās pa kājām. ātrums neko nemaina,kā būs nolemts tā būs ,man paziņa pagājušo gad gandrīz aizgāja bojā,kad fūrei riepa sprāga un ātrums šeit neko nemaina..

abolzinis avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa NostradamsMedaļa Bakalaurs
  abolzinis 24.05.19 22:07
 
4
0

Vispār jau tās aplēses balstītas uz domu, ka motors jau ir iesilis līdz darba temperatūrai, arī ceļš ir pilnīgi taisns, līdzens un horizontāls, katru dienu ir bezvējš un vienāda gaisa temperatūra un mitrums. Tas nozīmē, ka viss ir stipri tālu no reālās dzīves. Patiesībā braukt 10km uz darbu ir ļoti neekonomisks pasākums. Ir malači, kas to dara, un tad brīnās, ka degvielas patēriņš ir mākoņos. Ir arī malači, kas silda motoru 30 minūtes, darbinot to tukšgaitā, kas papildus degvielas patēriņam ir arī motora bendēšana.

1laipnais@speles avatars
Medaļa Redaktors iesakaMedaļa ZeltrocisMedaļa Aspazija
  1laipnais@speles 27.11.18 06:02
 
4
0

  

blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 08.11.18 21:00
 
3
0

atbildot uz Vinnīts komentāru " Vairāk satiksmi traucē tie, kuri bez pa... "

... izlasi manu komentāru sem savējā!

Krīze avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Recidīvists
  Krīze 06.11.18 15:31  
 
5
3
Pideru propoganda.
Latvian Revenger avatars
Medaļa ViktorsMedaļa Gada SPOKS 2017Medaļa Favorīts
  Latvian Revenger 08.11.18 08:04
 
3
1

atbildot uz coldasice komentāru "kad pašam būs auto sapratīsi,jo katra sēne,kas ... "

Lēns dēļ telefona ir cits stāsts. Ir arī lidoņi, kas spaida ekrānu, braucot uz 120 Savukārt, ātruma pārkāpējus vainoju elementāra iemesla dēļ - lai arī lēnais arī var radīt bīstamas situācijas, pats piemini kādas, avārija dēļ pārāk liela ātruma vienmēr būs potenciāli bīstamāka tīri dēļ fizikas likumiem - lielākam ātrumam būs lielāks trieciens, nepieciešams ātrāks reakcijas laiks, garāks bremzēšanas ceļš, sānslīdes gadījumā ilgāka slīdēšana, jo lielāka inerce. Un to ko saki par lieki patērēto laiku - labāk izbraukt 5 min ātrāk un braukt nesteidzoties, kā darīt visu pēdējā brīdi ar steigu.

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Admins iesakaMedaļa Recidīvists
  coldasice 08.11.18 21:07
 
2
0

atbildot uz blusu_kerajs komentāru "Par 'sēnēm': Neesmu pārliecināts, ka tu saprat... "

kruīza nevis kreisera un par Tavu kapeiku pišanu,vnk. šausmas,man neviens auto nav rijis zem 10l uz 100 jauktajā režīma.. un neteicu,ka jālido,bet sēnes ir tie,kas neiekļaujās plūsmā,pat tad ,kad plūsma pilsētā iet 80-90,katru rītu sēzot otrajā joslā vai pie foto radara 40 un ārpusē 110-140..

Anonīms
Anonīms 06.11.18 10:40
 
2
0

Smagās avārijas ir skaļas par tām stāsta ziņās, bet visvairāk avariju pilsētās. Cilvēki krustojumos neskatās ne zīmes, ne kas notiek pa sāniem, ne spoguļos. Cik reižu nav par mata tiesu ieplēsts sānu durvīs, jo uzskata, ka zīme dodiet ceļu zīme nav pietiekami lai apstātos. Nemaz nerunājot par tiem, kurus "jāpalaiž" vai jāpiebremzē jo viņiem vajag, bet nepienākas. Tad vēl nepacietīgie, kas visu laiku kaut ko dzen, bet kad var braukt normāli, tad velkas. Džipu īpašnieki arī īpaša suga, kam viņi tos džipus nopirkuši, it kā varētu braukt normāli, bet knapi velkas pāri katrai bedrei. Dažš tik lēnu, ka domā vai ielikts pašam auto 1. nenoslāps....

Lī55@speles avatars
Spēja Mana Latvija!Medaļa Tēvocis SemsMedaļa Vidusskolnieks
  Lī55@speles 08.11.18 22:10
 
2
0

  

blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 25.05.19 00:21
 
2
0

atbildot uz abolzinis komentāru " Vispār jau tās aplēses balstītas uz dom... "

Protams, ka tie aprēķini ir ļoti vispārīgi.

Bet tas īpaši nemaina būtību.

Mans mērķis bija parādīt, ka sprintot īsā ceļa posmā ir absolūti bezjēdzīgi.

Vinnīts avatars
Medaļa Neraudi, Susuriņ!Medaļa Admins iesakaMedaļa Rotaļu draudziņš
  Vinnīts 08.11.18 23:37
 
2
0

atbildot uz blusu_kerajs komentāru " Pilnīgi piekrītu! ASV par nepamatoti lēnu br... "

Pie mums zina tikai kā var uzlikt sodiņu par ātrumu, šodien pat uz apvedceļa bija netrafarētā miskaste noturējusi A6, bet nedaudz vēlāk volvists  mierīgi aizmauc pei sarkanā, un policei nav pat tuvumā, nerunājot par pagriezienu nerādītajiem un gājēju nelaidējiem utt.

Braukšanas kultūra un CSN pārzināšana vispār ir ļoti zema pie mums!!!

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Admins iesakaMedaļa Recidīvists
  coldasice 08.11.18 21:31
 
2
0

atbildot uz blusu_kerajs komentāru ".. tas tā, statistikai: mans rekords braucot pa... "

tas ir nobraukt,var arī vairāk ,bet mēs piedalījāmies objektu apskatēs ar gidu,meklējām objektus,kuriem neprecīzas koordinātes ,apskatījāmies izstādes,piem. Ēdoles pilī utt.  No Liepājas līdz Rīgai var aizbraukt nepilnās 2 stundās,tad rēķini pats,cik pa 24 stundām var nobraukt..eko ralliji,tas nav man,man nepatīk ka jābrauc tur,kur negribu.