36

 145  4

Vizinoties no mājām uz darbu ievēroju, ka mani, neskatoties uz maniem 100 km/h atļauto 90 km/h vietā – apdzen kā ‘pendžiņu’. Protams, sajūta ir aizvainojoša. Bet, es braucu uz darbu pelnīt naudu!

Ja strādājošajam pie stundas likmes pieliek 0.50 EUR, tam šķiet, ka – dzīve sāk nokārtoties.

Tagad mazliet padomāsim!

0,50 EUR x 8 stundas = 4 EUR. Nav jau nemaz tik slikti! Tās ir samērā pieticīgas pusdienas kādā no Rīgas ēstuvēm, vai 1 puslīdz laba cigarešu paciņa, vai kāda cita dzīves extra, ja par tiem 4 EUR sanāk ‘ekstra’!

Pieņemsim, ka ceļš līdz darba vietai ir 37 km vienā virziena (vismaz man aptuveni tā ir). Tātad, turp un atpakaļ, ja nekur nenovirzās no maršruta ir 74 km.

Starpība gaisa pretestībai vieglajai automašīnai braucot ar ātrumu 60 km/h un 90 km/h ir ~ 2x, bet 60 km/h un 120 km/h jau ir 4x. Negribu daudz apnikt ar formulām, bet ja kāds zina, kas ir logaritms: tad lūk – gaisa pretestība pieaug logaritmiski attiecībā pret ātrumu.

Izmēģinājumu laikā, kompānija Consumer Reports izmantoja automašīnu Toyota Camry un piefiksēja interesantus vērojumus, braucot ar ātrumu 88km/ stundā degvielas patēriņš bija 5,8 litri uz 100 kilometriem, braucot ar ātrumu līdz 105 km/stundā, degvielas patēriņš palielinājās par 0,9 litriem uz 100 kilometriem. Ja ātrums tika palielināts līdz 120 km/stundā, tad degvielas patēriņš pieauga vēl par 1,1 litru uz 100 km/stundā un gala rezultātā šis skaitlis bija 7,8 litri uz 100 km/stundā.

Ko liecina šis stāsts? Starpība degvielas patēriņā tikai no gasa pretestības no 88 km/h līdz 120 km/h ir precīzi 2 litri uz 100 kilometriem. Manā gadījumā aprēķins sanāk šāds:

2 litri : 100 = 0.02 litri/km 0.02 x 74 km = 1.48 litri (te tiek rēķināts patēriņš vienmērīgā kustībā)

Pat pa Rīgas apvedceļu braucot ir jārēķinās ar apstāšanos pie luksoforiem. Šāda raustīšanās dod vēl papildus patēriņu, tātad skaitlis pieaugs vēl nedaudz, un būs aptuveni 1.8 litri.

1.8 litri x degvielas cena 1.34 EUR/l = 2.41 EUR. Algas pielikums – 2.41 = 4 - 2.41 = 1.59 EUR. Un te jau vairs nesanāk par lētākais hotdogs degvielas uzpildes stacijā!

Secinājums: ir jābrauc saprātīgā un ekonomiski izdevīgā ātrumā un ritmā!

-------------------------------------------------

Nākamā tēma, šķiet, ka ātrāk braucot tiek ietaupīts milzīgs daudzums laika!? Vai tā ir?

Es parēķināju, un uztaisīju nelielu tabuliņu, pieņemot, ka 90 km/h ir atļautais ātrums.

Komentāri 36

0/2000
Vairāk satiksmi traucē tie, kuri bez pamatota iemesla velkas zem atļautā, kā es braucot ~109
 9  0 atbildēt

Žēl. ka mums ir daudz šoferīšu, kas pie avārijām vaino tos, kas nevis uzspiež vairāk, bet tieši ievēro likumu un šur tur nobrauc pēc spējām un apstākļiem - piebremzē, neskrien.

 7  1 atbildēt

Big dīLL, nenopŗc cigarešu paci'ņu, nepadzer kafiju un nebūs vislaik jālauza  galva ar aprēķiniem  

 5  0 atbildēt

Vispār jau tās aplēses balstītas uz domu, ka motors jau ir iesilis līdz darba temperatūrai, arī ceļš ir pilnīgi taisns, līdzens un horizontāls, katru dienu ir bezvējš un vienāda gaisa temperatūra un mitrums. Tas nozīmē, ka viss ir stipri tālu no reālās dzīves. Patiesībā braukt 10km uz darbu ir ļoti neekonomisks pasākums. Ir malači, kas to dara, un tad brīnās, ka degvielas patēriņš ir mākoņos. Ir arī malači, kas silda motoru 30 minūtes, darbinot to tukšgaitā, kas papildus degvielas patēriņam ir arī motora bendēšana.

 4  0 atbildēt

  

 4  0 atbildēt

Taisnība, skriešana daudz ko nedod, tomēr der atcerēties, ka liela avāriju daļa rodas nevis dēļ apdzīšanas bet gan dēļ manevriem(tās ir vieglās- vidējās avārijas). Letālās avārijas gan rodas dēļ skriešanas utt. un atzīstu ka ātrums izraisa atkarību. Es pats skrēju, skrēju līdz aplī izraisīju avāriju, itkā nekas nopietns, (neviens necieta),  bet remonts sanāca dārgs man(ap 800 euro kautkur), bet bija beidzot mācība ka vajag braut apdomīgāk. Skrēju, skrēju, gribēju baigi paspēt.... paspēju uz avāriju un rezultātā tāpat nokavēju uz ko tik ļoti skrēju.  

 4  0 atbildēt
Pideru propoganda.
 6  3 atbildēt

  

 2  0 atbildēt

Smagās avārijas ir skaļas par tām stāsta ziņās, bet visvairāk avariju pilsētās. Cilvēki krustojumos neskatās ne zīmes, ne kas notiek pa sāniem, ne spoguļos. Cik reižu nav par mata tiesu ieplēsts sānu durvīs, jo uzskata, ka zīme dodiet ceļu zīme nav pietiekami lai apstātos. Nemaz nerunājot par tiem, kurus "jāpalaiž" vai jāpiebremzē jo viņiem vajag, bet nepienākas. Tad vēl nepacietīgie, kas visu laiku kaut ko dzen, bet kad var braukt normāli, tad velkas. Džipu īpašnieki arī īpaša suga, kam viņi tos džipus nopirkuši, it kā varētu braukt normāli, bet knapi velkas pāri katrai bedrei. Dažš tik lēnu, ka domā vai ielikts pašam auto 1. nenoslāps....

 2  0 atbildēt

  

 2  2 atbildēt

Lēnāk brauksi - tālāk tiksi Pēc tabulu datiem izskatās ka arī laiku var ieekonomēt

 0  0 atbildēt

  

 0  0 atbildēt