Personīgi uzskatu ka šis ir ļoti labs projekts.Atbalstu vienozīmīgi 2. variantu, jo ar šādu ātrumu ceļā ar vilcienu pāri Latvijai nebūs jāpavada gandrīz 4h :D:D
Projektam it kā jābūt pabeigtam 2013. gadā, taču domāju, ka tas nenotiks, jo Latvija to bremzē, kā vienmēr
Rail Baltica ir viens no prioritārajiem projektiem Eiropas Savienības Trans-Eiropas transporta tīklos (TEN-T). Projektā ir iesaistīta Somija, Baltijas valstis un Polija, kā arī Vācija. Tas paredzēts, lai savienotu Somiju, Baltijas valstis un Poliju, kā arī uzlabot saikni starp Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm un Vāciju. Tā paredz nepārtrauktu dzelzceļa līniju no Tallinas (Igaunija), uz Varšavu (Polija), ejot caur Latviju un Lietuvu. Sekcijā no Helsinkiem uz Tallinu kravu pārvadājumi un pasažieru pārvadājumi tiks darbināti ar pastāvošo transportu, prāmjiem. Kas nākotnē ierosinātu Helsinkiem uz Tallinu būvēt tuneli, kas varētu nodrošināt dzelzceļa līnija starp divām pilsētām. Dzelzceļš starp Tallinu un Varšavu garums ir vismaz 950 km.
Ir divas iespējas kā uzbūvēt šo dzelzceļu.
Variants viens ir uzlabot esošo dzelzceļu Joniškis - Rīga - Tartu - Tallina kur ātrums var sasniegt līdz 160 km / h, saglabājot krievu gabarītus sliedēm, un būvēt jaunu dzelzceļu Kaunas, Joniškis ar 160 km / h. Pasažieriem būs jāpārsēžas citā vilcienā Kauņā.
Otrā iespēja ir jauna dzelzceļa būve ar 200 km / h ātrumu un standarta gabarītu: Trakiški-Kauņa-Joniškis-Rīga-Pērnava-Tallina. ES augsta ātruma direktīvā ir teikts, ka līdz jaunām TEN-T līnijām jābūt 250 km / h ātrumam, kā arī jauninājumus 200 km / h ātrumu, bet to ir grūti finansēt , jo tad izmaksas sasniegs aptuveni 2 miljardus Eiro.