Planēta, uz kuras iespējams ir dzīvība12

Laba ziņa tiem, kuri domā, ka citur visumā pastāv dzīvība.

Pirmo reizi zinātniekiem izdevies atklāt organiskas molekulas un ūdeni ārpus Saules sistēmas esošās planētas atmosfērā. Tā ir laba ziņa visiem, kuri cer, ka arī citur Visumā pastāv dzīvība.

Atradums konstatēts 63 gaismas gadu attālumā no Zemes uz planētas HD 189733b. Tā riņķo ap spožu zvaigzni, un tās orbīta novietota tā, ka dažbrīd planēta aiziet zvaigznei priekšā, raugoties no Zemes. Tas ļāva astronomam Markam Sveinam izanalizēt zvaigznes starojumu ceļā caur planētas atmosfēru. Ķīmiskie elementi absorbē gaismu atšķirīgi, tāpēc gaismas spektrs atspoguļo atmosfēras sastāvu. Tajā atklāts dzīvībai svarīgais metāns un ūdens tvaiki. Planētu atklāja jau 2005 gadā, taču organiskās vielas un ūdeni zinātnieki atklāja nesen. Šī planēta riņķo ap zvaigzni HD 189733 A. Ik pēc 2.2 dienām planēta apriņķo ap šo zvaigzni traucoties ar ātrumu 152.5 km/s

udens jau drosi vien ir , bet visu laiku vaaraas :D

Interesanti, tik tā saule mazliet pa tuvu :D

Bildes gan foršas

Saule biki pa tuvu nau? Ja ari tur ir dziviba, tad noteikti ka sapraatiga vinja nau :D Bliez veel par shito teemu rakstus- man reaali patiik!

ja tur tak cepina laikam :D

atbildot uz WampW komentāru " Saule biki pa tuvu nau? Ja ari tur ir dziviba... " es te savu zpd pa daļai metu iekšā ;D

atbildot uz usams komentāru "   Ir tāda laba lieta kā wikipedia. Pal... " es jau skatījos no vairākiem informācijas avotiem un temperatūras katrā avotā krasi atšķiras ;)

atbildot uz niks komentāru " mes varetu doties pie viniem un vini raugotie... " njaa dodies pie vinjiem XD 63 gaismas gadi, veelu veiksmi