1977. gada 27. martā Los Rodeosā (Kanāriju salās) Tenerifes lidostā notika lielākā aviokatastrofa civilās aviācijas vēsturē (ja neskaita teroraktus Ņujorkā 2001. gada 11. septembrī). Uz Tenerifes lidostas skrejceļa sadūrās divas Boeing 747 tipa lidmašīnas(Boeing 747 līdz pat 2006. gadam bija pasaules lielākā pasažieru lidmašīna). Katastrofā bojā gāja 583 cilvēki.
Aviokompānijas "KLM" lidmašīna, kuras komandieris bija Jakobs Veldhujzens Van Zantena, sadūrās ar lidmašīnu "Pan Am", kuru vadīja kapteinis Viktors Grabbs. Saduršanas brīdī "KLM" veica pacelšanos, bet "Pan Am" vēl nebija atstājis skrejceļu. Iespējams, šī katastrofa nebūtu notikusi, ja vien nebūtu sagadījušies vairāki nelabvēlīgi faktori.
Kanāriju Salu lielākajā lidostā Las Palmasā tajā dienā bija noticis terora akts. Teroristi no grupējuma "Par Kanāriju salu netakarību" bija uzspridzinājuši bumbu lidostas uzgaidāmajā zālē. Cilvēki sprādziena rezultātā nebija cietuši, tikai dažiem bija maznozīmīgi skrāpējumi. Tomēr lidostas administrācija nolēma lidostu uz laiku slēgt. Tāpēc dispečeri visas lidmašīnas "nosūtīja" uz otro lielāko lidostu, uz Las Rodeosu. To skaitā bija arī abi Boeing 747. Tā rezultātā, Las Rodeosas lidosta bija pārpildīta un lidmašīnām, burtiskā nozīmē, īsti nebija kur apgriezties. Arī laikapstākļi pilotus un dispečerus tajā dienā nelutināja. Bija spēcīga migla un redzamība ļoti slikta. Pēc četru stundu garās gaidīšanas, Las Palmasas lidosta atkal sāka pieņemt reisus. "KLM" lidmašīnas kapteinis izmantoja iespēju un pieprasīja degvielas uzpildi turpat uz skrejceļa. "Pan Am", savukārt, otrā skrejceļa galā bija gatavs izlidot. Tomēr dispečeri atļauju izlidošanai nedeva, jo otrā galā atradās "KLM" un degvielas uzpildes mašīna. Tā vietā dispečeri "Pan Am" kapteinim lika pamest skrejceļu.
Dispečeris runāja ar spāņu akcentu, un tāpēc piloti ne uzreiz saprata komandas, vairākas reizes lūdzot atkārtot tās. "KLM" un "Pan Am" vairākas reizes nedzirdēja viens otru un pārtrauca, tas arī pagrūtināja šo situāciju.
Dispečeris deva "KLM" norādījumus, kāds kurss un augstums jāuzņem pēc pacelšanās, ko piloti uzskatīja par faktisku atļauju pacelties. Lai gan dispečeris atļauju nebija devis un beigās piemetināja: "Esiet gatavi izlidot, es jūs izsaukšu". Paralēli dispečeris arī steidzināja "Pan Am" atstāt skrejceļu. Šo sarunu "KLM" ekipāža nedzirdēja (radiotraucējumu dēļ) un uzsāka ieskriešanos, lai paceltos. Otru lidmašīnu viņi pamanīja jau tad, kad bija par vēlu. Piloti gan centās pacelt lidmašīnu, bet tas nelīdzēja. Arī "Pan Am" ekipāža bija pamanījusi "KLM" un mēģināja strauji nogriezties no skrejceļa, tomēr sadursme jau bija neizbēgama.