local-stats-pixel fb-conv-api

Itālija būvēs pasaulē garāko vanšu tiltu4

2 0
Itālijas valdība atgriezusies pie domas savienot valsts kontinentālo daļu un Sicīliju, vēsta BBC. Mesiņas tiltu gatavojās celt vēl 2000. gadu sākumā. Savas iepriekšējās pie varas atrašanās (no 2001. līdz 2006. gadam) laikā Silvio Berluskoni visādi centās atbalstīt šo projektu. Taču nākošā kreisi centriskā valdība atteicās no šī ambiciozā plāna. Bet, pēc tam, kad pie varas atkal nāca Berluskoni gadsimta būvi tomēr nolēma uzsākt.
Pašlaik Mesīnas tilts ir iekļauts nacionālā ekonomikas stimulēšanas plānā, kura kopējā vērtība tiek lēsta 17,8 miljardu eiro apjomā. Valdības programma, kurai būtu jārada darba vietas un jāatbalsta ekonomika, pēc tās apstiprināšanas valdībā un dažādās valsts instancēs, tika publicēta vakar, 6. martā. Kā vēsta itāļu ziņu aģentūra ANSA, ekonomikas stimulēšanas programma tiks finansēta kā no valsts, tā arī no privātiem līdzekļiem. Bez tilta būvniecības programmā iekļauta arī dzelzceļa tīkla un ātrgaitas šoseju attīstīšana, skolu un cietumu remonts, kā arī dambja būvniecība Venēcijā.
Darbu pie tilta, kurš pār Mesīnas līci savienotu Kalabriju un Sicīliju, būvniecības paredzēts uzsākt šī gada beigās. Iepriekšējā Berluskoni valdīšanas laikā tika paredzēts, ka būvniecība sāksies 2006. gadā un tilts būs gatavs 2012. gadā
Galvenais iemesls, kāpēc tilta būvniecību kritizē šī projekta pretinieki ir tas, ka Mesīnas līcis ir kuģniecībā dzīvi izmantojama vieta. Tik vērienīga objekta būvniecība var radīt zināmas problēmas gan kuģošanas, gan vilcienu satiksmes drošībai. Bez tam, šis rajons ir pakļauts spēcīgu vēju iedarbībai, kas, savukārt, būtiski var sadārdzināt šo projektu.
Nākamā problēma, par kuru runā projekta pretinieki, ir mafija. Valsts plāno novirzīt tilta būvniecībai aptuveni 1,3 miljardus eiro no nodokļu maksātāju naudas. Projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 6,1 miljarda eiro apjomā. Kritiķi bīstas, ka būtiska šo līdzekļu daļa nonāks dažādu mafiozu klanu rīcībā, kuri kontrolē sabiedriskos darbus un budžeta līdzekļu sadali dienviditālijā.
Opozīcija uzskata, ka tilta būvniecībai nav jākļūst par prioritāti pašreizējā ekonomiskajā gaisotnē. Ja tilts pāri Mesīnu līcim tiks uzbūvēts, tad tas var kļūt par garāko vanšu tiltu pasaulē.

Saistītais raksts: Pasaulē garākais tilts Ķīnai izmaksās 5,5 miljardus ASV dolāru >>>
2 0 4 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 4

0/2000
muahaha :D Cik izmaksaja musejais dienvidu tilts ???? Saeimai vajdzetu so mute iebazt un dibena
0 0 atbildēt
Nu un kur palika tā starpība starp reālo un samaksāto Dienvida tilta cenu? Nu kaut kas kopējs mums ar Itāliju, arī atkritumu izvešanā.
0 0 atbildēt
Viņiem būs garāks tilts, bet mēs pār savējo vanšinieku tāpat brauksim ilgāk...
0 0 atbildēt
Nja es teiktu ka eiropa ir diezgan skasti tilti Francijas tas tilts pari alejai,musu SouthBridge,no danijas uz zviedriju :) Nja es saku lai tik cel bus skaisti :)
0 0 atbildēt