Pašlaik Mesīnas tilts ir iekļauts nacionālā
ekonomikas stimulēšanas plānā, kura kopējā vērtība tiek lēsta 17,8
miljardu eiro apjomā. Valdības programma, kurai būtu jārada darba
vietas un jāatbalsta ekonomika, pēc tās apstiprināšanas valdībā un
dažādās valsts instancēs, tika publicēta vakar, 6. martā. Kā vēsta
itāļu ziņu aģentūra ANSA, ekonomikas stimulēšanas programma tiks
finansēta kā no valsts, tā arī no privātiem līdzekļiem. Bez tilta
būvniecības programmā iekļauta arī dzelzceļa tīkla un ātrgaitas šoseju
attīstīšana, skolu un cietumu remonts, kā arī dambja būvniecība
Venēcijā.
Darbu pie tilta, kurš pār Mesīnas līci savienotu Kalabriju un Sicīliju, būvniecības paredzēts uzsākt šī gada beigās. Iepriekšējā Berluskoni valdīšanas laikā tika paredzēts, ka būvniecība sāksies 2006. gadā un tilts būs gatavs 2012. gadā
Galvenais iemesls, kāpēc tilta būvniecību kritizē šī projekta pretinieki ir tas, ka Mesīnas līcis ir kuģniecībā dzīvi izmantojama vieta. Tik vērienīga objekta būvniecība var radīt zināmas problēmas gan kuģošanas, gan vilcienu satiksmes drošībai. Bez tam, šis rajons ir pakļauts spēcīgu vēju iedarbībai, kas, savukārt, būtiski var sadārdzināt šo projektu.
Nākamā problēma, par kuru runā projekta pretinieki, ir mafija. Valsts plāno novirzīt tilta būvniecībai aptuveni 1,3 miljardus eiro no nodokļu maksātāju naudas. Projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 6,1 miljarda eiro apjomā. Kritiķi bīstas, ka būtiska šo līdzekļu daļa nonāks dažādu mafiozu klanu rīcībā, kuri kontrolē sabiedriskos darbus un budžeta līdzekļu sadali dienviditālijā.
Opozīcija uzskata, ka tilta būvniecībai nav jākļūst par prioritāti pašreizējā ekonomiskajā gaisotnē. Ja tilts pāri Mesīnu līcim tiks uzbūvēts, tad tas var kļūt par garāko vanšu tiltu pasaulē.
Darbu pie tilta, kurš pār Mesīnas līci savienotu Kalabriju un Sicīliju, būvniecības paredzēts uzsākt šī gada beigās. Iepriekšējā Berluskoni valdīšanas laikā tika paredzēts, ka būvniecība sāksies 2006. gadā un tilts būs gatavs 2012. gadā
Galvenais iemesls, kāpēc tilta būvniecību kritizē šī projekta pretinieki ir tas, ka Mesīnas līcis ir kuģniecībā dzīvi izmantojama vieta. Tik vērienīga objekta būvniecība var radīt zināmas problēmas gan kuģošanas, gan vilcienu satiksmes drošībai. Bez tam, šis rajons ir pakļauts spēcīgu vēju iedarbībai, kas, savukārt, būtiski var sadārdzināt šo projektu.
Nākamā problēma, par kuru runā projekta pretinieki, ir mafija. Valsts plāno novirzīt tilta būvniecībai aptuveni 1,3 miljardus eiro no nodokļu maksātāju naudas. Projekta kopējās izmaksas tiek lēstas 6,1 miljarda eiro apjomā. Kritiķi bīstas, ka būtiska šo līdzekļu daļa nonāks dažādu mafiozu klanu rīcībā, kuri kontrolē sabiedriskos darbus un budžeta līdzekļu sadali dienviditālijā.
Opozīcija uzskata, ka tilta būvniecībai nav jākļūst par prioritāti pašreizējā ekonomiskajā gaisotnē. Ja tilts pāri Mesīnu līcim tiks uzbūvēts, tad tas var kļūt par garāko vanšu tiltu pasaulē.
Saistītais raksts: Pasaulē garākais tilts Ķīnai izmaksās 5,5 miljardus ASV dolāru >>>