Tas laiks, kad lidošana un aviolīniju pakalpojumu izmantošana bija drosmes apliecinājums, par laimi, jau ir aiz muguras. Šodien lidojums ar lidmašīnu ir tikpat ierasta lieta kā braukšana ar vilcienu vai autobusu.
Šinī rakstā iepazīsimies tuvāk gan ar lidmašīnu konstrukciju, uzbūvi, gan pašām lidmašīnām, to veidiem.
Amerikāņu brāļiem Orvilam un Vilburam Raitiem 1903. gadā izdevās pirmajiem veikt lidojumu ar lidmašīnu, kurai bija iekšdedzes motors. Viņu lidmašīnas vārds bija Flyer-1, un tā noturējās gaisā ilgāk kā vienu minūti. Tas nav pārāk ilgi, taču pietiekami, lai pierādītu, ka lidmašīna ar spārniem un motoru var lidot. Šodien mums tas liekas pilnīgi dabiski, ka ne tikai gaisa baloni un dirižabļi var lidot, bet arī smagās metāla lidmašīnas var pacelties gaisā. Taču agrāk tas šķita neiespējami. Vēl pirms simt gadiem amerikāņu patentu birojs atteicās izdot patentu uz lidmašīnu. Tikai brāļu Raitu lidojums pārliecināja tā laika ekspertus, ka tas ir iespējams.
Ja Jums interesē vēl sāda tipa raksti, tad Jums uz šejieni:
http://www.spoki.lv/vesture/AK-sistemas-trieciensautenes/520127
Ieroči, ko pielietoja Pirmajā Pasaules karā
http://www.spoki.lv/vesture/Amerikas-policijas-strukturas/519750
kā arī vēl daudz citu rakstu Jūs iepriecinās, ielūkojoties manā profilā.