Liekas neticami, bet 20 gs sākumā un vidū smēķēšana tika reklamēta kā ārkārtīgi veselīga nodarbošanās- tā laika reklāmu pamatideja ir- slaidie, skaistie un veselīgie- smēķē! Daiļas dāmas reklāmās smēķēja, kinozvaigznes ekrānos un dzīvē- arī Vivjena Lī filmas "Vējiem līdzi" uzņemšanas laikā esot nopīpējusi četras paciņas cigarešu dienā. Ja 19. gadsimtā smēķēšana bija pamatā vīriešu netikums, tad 20. gadsimta sākumā emancipācijas rezultātā jaunās, daiļās, elegantās dāmas gandrīz nebija iedomājamas bez cigaretes mutē.
Veselīgie- smēķē!20
Jaunās, brīvās skaistules modernais tēls īsā kleitā bez korsetes ļoti labi savienojās ar bohēmisku dzīvesveidu un cigareti rokā.
20 gs pirmajā pusē smēķēšana nozīmēja, ka meitene ir sasniegusi noteiktu sociālo līmeni. Ja vīrietis gribēja izskatīties pietiekoši vīrišķīgi, bet sieviete- valdzinoši, cigarete bija viņu imidža neatņemama sastāvdaļa.
Cigaretes tika reklamētas kā uzticams ceļabiedrs visās dzīves jomās un visos dzīves brīžos- no veiksmīgas karjeras līdz romantiskiem mirkļiem.
Reklāmas zīmējumi uzskatāmi rādīja starpību starp skaistajiem, slaidajiem smēķētājiem un resnajiem, nekoptajiem un nesportiskajiem.
Ja kāds nesmēķēja, viņš vienkārši nekādā veidā nevarēja būt stilīgs.
Divdesmitajos gados izmainījās modernas sievietes tēls- modē nāca ļoti vājas, neformīgas meitenes., un meitenes tiešām sāka aizstāt ēdienreizes ar smēķēšanu, lai tuvotos šim ideālam. Jāpiemin, ka tie bija arī plaušu tuberkolozes ziedu laiki, kad smēķēšana vēl palielināja saslimšanas risku ar toreiz vēl neārstējamo slimību.
"Saglabājiet meitenīgu figūru- smēķējiet!"
Skaistule ar cigareti pievelk vīriešu skatienus.
Slikts padoms no 20 679 ārstiem. Toreiz tika plaši reklamēts, ka grauzdēta tabaka nav kaitīga.
Tā laika stila ikonas- Marlēna Dītriha, Džina Lolobridžida, Sofija Lorēna, Merilina Monro gan filmās, gan fotogrāfijās bija redzamas ar kūpošām cigaretēm rokās, un viņas parādījās rī cigarešu reklāmās.
Lielā mērā šim reklāmas aktivitātēm bija pamatā tas, ka daudzi vīrieši bija gājuši bojā abos pasaules karos un lielajām tabakas kompānijām stipri kritās klientu skaits, kas arī noveda pie jaunu klientu meklējmiem sieviešu vidū.