4 mazāk zināmi fakti par Titānika bojāiešanas brīdi
Titānika bojāiešana: fakti13
Leonardo Di Kaprio nebija īstais varonis, 2. kapteiņa palīgs Laitollers bija.
2. kapteiņa palīgs Čārlzs Herberts Laitollers bija vecākais virsnieks, kurš izdzīvoja Titānika bojāejā. Uzņemoties atbildību par apgāzušos glābšanas laivu, Laitollers mazināja paniku un pārņēma kontroli pār visiem 30 izdzīvojušiem pasažieriem, nodrošinot drošu nokļūšanu līdz glābšanas kuģim RMS Carpathia. Turklāt, tas nebija vienīgais viņa varoņdarbs. Laitollers kalpoja arī britu flotē Pirmajā un Otrajā pasaules karā, kurā viņš palīdzēja evakuēt karaspēku no Dunkirkas.
Atslēga, kas varēja izglābt tūkstošiem dzīvību
Kas nepieciešams kraukļa ligzdas apkalpes loceklim visvairāk? Ne tikai labs acu pāris, bet arī binoklis. Un tas ir tieši tas, kas toreiz bija vajadzīgs Fredrikam Flītam un Redžinaldam Lī. Kad virsnieks Deivids Blērs tika izņemts no kuģa apkalpes saraksta dažas dienas pirms kuģis pameta ostu, viņš aizmirsa nodot savus rīkus Henrijam Vaildam, vecākajam stūrmanim no kuģa Olympic un, galvenokārt, skapīša atslēgu, kurā atradās binokļu pāris. Pēc tam, kad Flīts izdzīvoja pēc Titānika noslīkšanas, viņš sniedza publisku liecību par to, ka, ja viņa un viņa kolēģim būtu bijuši binokļi, viņi šķērsli būtu pamanījuši daudz ātrāk un, iespējams, izglābuši kuģi no noslīkšanas.
Kuģi, kas varēja izglābt simtiem dzīvību
Laikā, kad kuģis grima, ārkārtas zvani tika izsūtīti. Tomēr neviens neatbildēja, līdz bija par vēlu. Tomēr bija kāds, kurš varēja atbildēt… Viens no tiem bija kuģa SS Californian kapteinis. SS Californian atradās tikai 8 līdz 15 jūdzes attālumā no Titānika, bet nereaģēja uz gaismām nakts debesīs, kuras nāca no Titānika. Kuģa apkalpe pamodināja kapteini, tomēr viņš devās atpakaļ gulēt, sakot, ka bezvadu (radio) operators bija jau bija pārslēdzies uz nakti – iemesls, kāpēc Titānika glābšanas zvani nebija dzirdami pa radio. Kāds cits kuģis, Samson, kas atradās vēl tuvāk - 5 līdz 8 jūdzes. Daži uzskata, ka Samson neatbildēja nevienam zvanam vienkārša fakta dēļ – viņi nodarbojās ar nelikumīgām roņu medībām. Šie abi kuģi bija tuvāk nekā Carpathia – kuģis, kurš galu galā izglāba daļu cilvēku.
Sievietes un bērni… Un suņi vispirms!
Ir labi zināms, ka uz Titānika nebija pietiekami daudz glābšanas laivu un ka tās nebija tik pilnas, cik tām vajadzētu būt. Glābšanas laiva nr. 1 bija sliktākais variants – tajā atradās tikai 7 apkalpes locekļi un 5 pasažieri, kopā 12, lai gan tajā bija vietas aptuveni 40 cilvēkiem. Kas nebija zināms, ir tas, ka starp 713 izdzīvojušajiem bija arī 3 suņi. Kopā 12 suņi tika reģistrēti kā pasažieri, tomēr tikai 3 no tiem izdzīvoja – glābšanas laivās.