Mēs visi zinām, ka mūsdienu filmu tapšanā tiek izmantoti ļoti daudzi specefekti un pat nedaudz nojaušam kā tie tiek radīti. Bet kā ir ar mēmā kino laikmetu? Nevar taču būt, ka tajā laikā visus trikus aktieri izpildīja bez jebkādām viltībām.
Mēs visi zinām, ka mūsdienu filmu tapšanā tiek izmantoti ļoti daudzi specefekti un pat nedaudz nojaušam kā tie tiek radīti. Bet kā ir ar mēmā kino laikmetu? Nevar taču būt, ka tajā laikā visus trikus aktieri izpildīja bez jebkādām viltībām.
Safety Last! (1923)
ko mēs redzam: Harolds Lloids (Harold Clayton Lloyd) karājas virs pilsētas, turoties tikai pie pulksteņa bultiņas.
patiesībā:
Tajā laikā tehnoloģija chromakey, kurā tiek izmantots zaļais ekrāns, vēl nepastāvēja, tāpēc notika spēlēšanās ar perspektīvu. "Sienu" , pa kuru rāpās varonis, uzcēla uz citu māju jumtiem un filmēja no ēkas, kas atradās pāri ielai. Jo augstāk varonis "rāpās", jo uz augstāku māju jumtiem nācās celt konstrukciju.
Modern Times (1936)
Ko mēs redzam: Čārlijs Čaplins (Charles Spencer «Charlie» Chaplin) skrituļslidās vizinās pa lielveikalu, riskējot nokrist.
patiesībā: daļa fona, kurā redzami apakšējie stāvi, bija attēlota uz stikla, kas filmēšanas laikā tika novietots kameras priekšā.
Ella Cinders (1926)
Ko mēs redzam: Aktrise Kolina Mūra (Colleen Moore) groza acis dažādos virzienos.
patiesībā: abas sejas puses tika filmētas atsevišķi, bet vienā kinolentā. Sākumā filmēja vienu sejas pusi, otru pusi aizklājot ar melnu stiklu, tad filmiņu attina un tāpat nofilmēja arī otru sejas pusi.
Little Lord Fauntleroy (1921)
ko mēs redzam: Mērija Pikforda (Mary Pickford) dod buču uz vaiga pati sev.
patiesībā: Senākās filmās matēts stikls un kadru pārklāšanās, kas ļāva aktierim vienā kadrā parādīties divreiz, jau tika izmantoti, bet šāda tehnoloģija neļāva varonim brīvi pārvietoties no vienas kadra daļas uz citu. Taču operators Čarlzs Rošers (Charles Rosher) tomēr ļāva varonei kustēties. Viņš radīja Mērijas portretu uz stikla, tāpēc viņa mierīgi varēja notēlot skūpstu. Tomēr šo 3 sekundes garo filmas fragmentu nācās filmēt apmēram 15 stundas.
The Black Pirate (1926)
ko mēs redzam: Duglas Ferbenks (Douglas Elton Thomas Ullman Fairbanks) slīd lejup pa buru, bremzējot ar nazi.
patiesībā: šī trika ideja pieder Duglasa brālim, Robertam, kurš bija inženieris. Viņš piestiprināja varoņa nazi paceļamam blokam ar atsvaru, kas bija noslēpts aiz buras, bet pati filmēšana notika no vajadzīgā leņķa.