No koka ratiem līdz virsskaņas automobiļiem
Pasaulē ātrākie momenti42
1804 - 8 km/h
Ričards Treitviks, Kornvolas inženieris, bija pirmais cilvēks, kurš tvaika dzinēju no telpām pārcēla uz dzelzceļiem un ceļiem. Šī Penidarenas lokomotīve kļuva par pirmo tvaika rumaku pasaulē.
1829 - 46 km/h
Tvaika katlā lika plūst caur vairākām, nevis caur vienu cauruli, un, uzlabojot krāsns vilkmi, Džordžs Stīvensons ar savu Rocket pārspēja visus konkurentus, iezīmējot lokomotīvju būves standartu nākamajiem 150 gadiem.
1886 - 15 km/h
Ar 0,954 litru viencilindra benzīna dzinēju aprīkotais Karla Benca Patent-Motorwagen kļuva par pirmo automobili pasaulē. Neraugoties uz ceļu trūkumu, viņš iemanījās pārdot 25 eksemplārus un radīt itin veiksmīgu automobiļu kompāniju.
1903 - 11 km/h
Četrcilindru 12 Zirgaspēku Wright Flyer bija pirmā īstā lidmašīna pasaulē. Orvila Raita pilotēta, tā pašas spēkiem pacēlās un spēja nolidot 37 metrus.
1904 - 166 km/h
Bieži vien ātruma pionieru sarakstā piemirstais francūzis Luijs Rigolī, kā vēsta Ginesa rekordu grāmata, ar savu 13,5 litru Gobron-Brille pirmais pārsniedzis 160 km/h robežu.
1904 - 19 km/h
Harijs Meijers no Deitonas Ohaio štatā bija pirmais autobraucējs, kas saņēma soda kvīti par ātruma pārsniegšanu.
1912 - 160 km/h
Aviators Žils Vedrins bija ne vien pirmais pilots, kurš pārsniedza ātrumu 160 km/h, bet arī pirmais, kurš (avārijas stilā) nolaidās uz universālsveikala Galeries Lafayette jumta Parīzē, iegūstot 25 000 franku balvu.
1925 - 160 km/h
Notingemā būvētie Brough Superior SS100 maksāja 170 sterliņu mārciņu, un katram tika pievienots rakstisks apliecinājums, ka tas pārbaudīts uz ceļa, traucoties ar ātrumu 160 km/h. Tas kļuva par pirmo motociklu, kas spēja pārsniegt šādu ātrumu. Arābijas Lorensa pieķeršanās tam izrādījās liktenīga, viņš gāja bojā, braucot ar moci pa lauku ceļu Dorsetā.
1927 - 327 km/h
Stūrējot savu 1000 Zirgaspēku Sunbeam Deitonbīčā, Henrijs Segreivs 1927. gadā kļuva par žiglāko cilvēku uz sauszemes, sasniedzot ātrumu 327 km/h. Vēlāk, mēģinot sasniegt ātruma rekordu uz ūdens, Segreiva laiva sadūrās ar peldošu baļķi. Pēc dažām dienām viņš nomira.
1928 - 512 km/h
Itāliešu izmēģinājuma pilots Mario de Bernardi, netālu no Venēcijas krastiem vadot monstrozu 1000 ZS, 12 cilindru Fiat lidmašīnas dzinēju aprīkotu sacīkšu hidroplānu Macchi M.52R, kļuva par pirmo cilvēku, kas pārsniedzis gan 300 jūdžu stundā, gan 500 km/h ātrumu.