Jau kopš seniem laikiem laivas un kuģi ir izgudroti, lai atvieglinātu cilvēku dzīves un padarītu tās arī piedzīvojumiem bagātākas un krāsainākas. Piekrastu lielvalstis jau tajos laikos, kad tika izgudroti pirmie kuģi jau centās izvirzīties priekšgalā ar tirzniecības palīdzību, kas tika iegūta ar kuģniecības palīdzību, bet tomēr bieži vien lidaparātu būve vietām sekmējās vairāk un tā rezultātā piekrastēs un cit viet plašajā pasaulē tika pamesti likteņa varā daudzi vareni kuģi.
Pamesti kuģi...55
Lielākoties milzīgie laineri tiek pamesti tajās vietās, kur to ceļa mērķis ir sasniedzis savu pēdējo galapunktu. Šajos pamestajos dokos, ostās vai vienkārši kādās piekrāstēs tieši šo kuģu ietekmē ir sajūtama dīvaina kuģu atmosfēra, kas tikai gribot kliedz to, lai kuģu dzīve atkal atsāktos no gala un tie atkal sāktu šķelt jūras viļņus ar saviem varenajiem priekšgaliem. Protams, ja jums ir kāda iespēja tikt iekšā un staigāt pa šādu kuģu klājiem, un jūs arī esat noskatījušies filmu ''Spoku kuģis'' tad ir ļoti lielas iespēja, ka arī jebkura mazākā skaņa uz šī klāja jums sejā izvilinās bailes un neomulības sajūtas. Tomēr, ne viss šajā pasaulē ir tik tumšs un negatīvs, šādām vietām ir arī pozitīvās puses kā piemērs ir tas ka šeit var izveidot ūber labu fotosesiju.
Tomēr, liela daļa šo kuģu mīt ne tikai pamestās ostās vai dokos, bet gan ar roku nesasniedzamās vietās zem ūdens dzīlēs kā viens dižens piemērs būs Britannic, protams, šis kuģis nav tik ļoti ievērojams, cik tas ir šī kuģa leģendārais brālis Titāniks, bet tomēr šis kuģis ir viens no slavenākajiem spokaino kuģu vrakiem. Šis kuģis tika nogremdēts 1916, gada novembrī Egejas jūrā, šī kuģa viena no galvenajām darbībām bij, ka to izmantoja kā slimnīcas kuģi.
Nereti ne tikai jums ir iespēja ieraudzīt pamestus lainerus vai citus kuģus, bet arī daudzviet plašajā pasaulē, ostās, jūs varat ieraudzīt varenu kara kuģu paliekas, kas sarūsētas tiek izvilktas no okeāna dzīlēm, paskatoties uz šīm tā laika nāves mašīnām, uz šiem sarūsējušiem dzelžiem, ir iespēja sajust pagātni, to kā šie nāvējošie dzelži cīnījās cits pret citu lai iegūtu varu un būtu kā uzvarētājs konfliktos starp dažādām valsīm.
Protams, kā jau tu zini, plašajā pasaulē ir tikuši izgudroti ne vieni vien kuģu veidi, daudzi no tiem izceļas ar saviem izmēriem kā, piemēram, tankeri un dažādi kravu pārvadātāji ir vieni no lielākajiem kuģiem visā plašajā pasaulē, tie ar saviem izmēriem spēj pārvadāt neiedomājamus kravas daudzumus, tādā veidā iegūstot arī labi summu par darbu, protams, kad to laiks ir norakstīts, par tiem ir iespēja iegūt baigo naudu, ja tos nodos metālos kā lūžņus. Kā tas tika mēģināts izdarīt ar vienu no norakstītajiem Francijas kravu pārvadātājiem Clemenceau. Vides aizsardzības aktīvisti centās pierunāt valdību, lai šo kuģi nodot pārstrādei, bet viņiem tobrīd nekas neizdevās, bet pēc kāda laika kugis tika nodots speciālai komandai, kurai bija uzdevums to pārstrādāt, domādams, ka tas būs sarežģīts process.
Kā jau tu zini, daudzviet pamesto kuģu vraki vienviet ir tik daudz, ka veidojas kuģu kapsētas, protams, mūsdienās šo kapsētu ir salīdzinoši daudz mazāk nekā to bij laiku atpakaļ, galvenais faktors, kāpēc tas notika, ir tas, ka tika ieviesti daudz un dažādi vides aizsardzības likumi par šādām vietā. Bet tomēr neskatoties uz tiem, ir daudzas vieta, kur var atrast kuģu kapsētas, daži no piemēriem ir Opacity, Freshkills, NYC go ( netulkoju, atstāju kā ir ). Šīs vietas ir piemērotas jauniem fotogrāfiem un jūras pētniekiem, kas cenšas izzināt, ko jaunu un attīstīt savas prasmes dažādās sfērās.
Daudzas no kuģu kapsētām ir palikušas neskartas, savāda principa pēc , jo tās kļuva par tūrisma objektiem kā divi no piemēriem būs redzami bildēs. Pirmais no piemēriem ir Dienviddžordžijas sala ir bieži apmeklēta tūrisma vieta, jo daudziem cilvēkiem, kas atrodas salīdzinoši netālu interesē tādas vietas un tiem patīk atmesklēt šādas vieta un izjust to atmosfēru savām acīm. Kā otrais piemērs ir zemāk bildēs redzamā Arāla jūra , par šo kapsētu es jums daudz nepastāstīšu, jo materiāla ir salīdzinoši maz, bet pateikt varu to, ka, kad skatījos bildes par šo vietu, tiešām tās bildes lika manām acīm aprauties no tā iespaidīgā skata, kas tur atrodas.
Tagad nedaudz sīkāk par Arāla jūru. Šī jūra pēdējo gadu laikā ir sarukusi gandrīz vai divas reizes, jo tuvāk esošās kokvilnas ražošanai un citām vajadzībām no Arālā jūras tika novirzītas divas upes, tādā veidā ūdens krājumi pamazām izsīkst un atjaunoties tie iespējas nav, tādā veidā Arāla jūrā ekosistēma ir krasi mainījusies, zvejniecības nozare vairs nesekmējas tik labi kā iepriekšs, piesārņojums ir audzis, un kuģi ir palikuši nekustīgi smiltīs.
Attiecībā uz visiem cilvēku vājajiem pūliņiem pret to, ka kuģi ir bistami un iespējams nodara lielu postu dabai, nesekmējās ar panākumiem. Kuģi kā stāvēja pamesti tā arī stāvēs vēl ilgu laiku.
Šie zvejniecības kuģi, ir laba iespēja izpausties fotogrāfiem, veidojot daž ne dažādas bildes, ar savām sajūtām, kas to vien grib kā tikt ūdenī un sajust to kā viļņi sitas pret to bortiem.
Pāldies, par uzmanību!
Jauku jums atlikušo dienu.