Viennozīmīgi, viens no nežēlīgākajiem miršanas veidiem ir grimšana, atrodoties uz kuģa, gandrīz bez jebkādām iespējām izglābties. Dažiem nav paveicies, un šīs murgs atgadījies tieši ar viņiem. 10, pēc officiālajiem datiem postošākās kuģu katastrofas visā cilvēces vēsturē.
Nāvējošākās kuģu katastrofas.56
SS Eastland. SS Eastland bija Čikāgā bāzēts pasažieru kuģis. 1915. gadā kuģim tika dota atļauja doties izbraucienā uz Mičiganu. Pārpildīts līdz pēdējai vietai, kuģis pēkšņi mainija virzienu un iekļuva uz 20 pēdu nedziļas smilšu grēdas, acīmredzot tāpēc, ka visi pasažieri bija nostājušies vienā kuģa sānā. Tākā kuģis bija ļoti smags, tas sasvērās uz vienu pusi un apgāzās. Daudzas dzīvības atņēma vāji nostiprinātās glābšanas laivas un mēbēles, kuras saplacināja ne mazums cilvēku. Šajā traģiskajā katastrofā bojā gāja 845 cilvēki.
MS Estonia. Šīs prāmis bija nokalpojis jau 16 gadus. Pēkšņi viss sāka katastrofāli pasliktināties, kad kuģis devās kārtējā braucienā pāri Baltijas jūrai. Izrādijās, ka kuģa masīvās priekšgala durvis netika kārtīgi aiztaisītas, un tā kuģis peldēja visu savu tālāko ceļu. Kuģī sāka smelties ūdens un tā sākās visa katastrofālā ķēdes reakcija. Tika izdoti evakuācijas rīkojumi, taču elektrības zudums un nelaimes pēkšņums gandrīz paralizējā apkalpi. No 989 pasažieriem dzīvības zaudēja 852 cilvēki.
RMS Empress of Ireland. Empress bija Skotijas pilsētā Klaidē 1906. gadā būvēts laineris. 1914. gadā tas atstāja Kvebekas ostu, lai ar 1500 kopējo cilvēku skaitu dotos uz Liverpūli. Nākamajā dienā šīs kuģis nelaimīgi uztriecās norvēģu ogļu pārvadāšanas kuģim. No sadursmes laineris bija tik ļoti bojāts, ka nogrima 14 minūšu laikā. Starp 1012 mirušajiem bija 279 sievietes un 134 bērni. Pārsteidzoši, ka viens no izdzīvojušajiem apgādniekiem izdzīvojs arī Titānika katastrofas laikā.
The General Slocum Paddle Steamer. General Scolum tika 1904. gada rītā notraktēts braucienam, ar vairāk kā 1300 cilvēkiem uz kuģa. Ugunsgrēks izcēlās drīz pēc izbraukšanas, taču kapteinis Van Šaiks par to uzzināja novēloti. Kuģis nebija pietiekoši nodrošināts ar drošības aprīkojumu. Ugunsdrošības šļutenes izjuka viena pēc otras un arī glābšanas laivas atradās grūti pieejamās vietās, sasietas 3 metru augstumā. Glābšanas vestes, kuras ražotas 1891 gadā, saplīsa pasažieru rokās un beigās izrādijās tikai kā traucēklis uz gandrīz neiespējamo izglābšanos. Lielākā daļa no pasažieriem bija bērni un sievietes, turklāt daudzi neprata peldēt. Nezināšanas dēļ lielai daļai izlēkušo bija vilnas apģērbs, kurš daudzkārt pāatrināja noslīkšanu. Kapteinis nolēma turpināt ceļu, cerot, ka liesmas tiks apdzēstas, un necentās kuģi nosēdināt uz sēkļa, taču liesmas tikai pieņēmās spēkā. Uzliesmojušās krāsas pastiprināja uguns izplešanos. Daudzi pasažieri mira noslīkstot upē, daudzi no leciena nositās, vai arī tikai ierauti kuģa dzenskrūvē. Līdz brīdim, kad kuģis pietauvojās Bronksas krastā, dzīvības zaudēja apmēram 1021 cilvēki, 321 cilvēks izglābās un tika cauri ar lielu izbīli.
RMS Titanic. Iespējams pats slavenākais un romantiskākais kuģa vraks pasaule. White Star Line kompānijai piederošais Titāniks, tajā laikā bija pats lielākais pasažieru tvaikonis. 1912 gadā tas izgāja no Belfāstas ostas, nesot sevī gan cerības, gan sapņus. Naktī uz 14. aprīli, savā pirmajā braucienā, tvaikoni pārsteidza aisbergs un sadursmes rezultātā tas nogrima pēc 2 stundām un 40 minūtēm. Kopējās aplēses vēsta, ka dzīvības zaudējuši 1517 cilvēki, kas arī padarīja šo par vienu no visu laiku traģiskākajām katastrofām, iespējams arī tā iemesla dēļ, ka kuģa ražotāji savu veikumu uzskatīja par nenogremdējamu.
Mv Dona Paz. Pēc sadursmes ar tankkuģi 1987. gadā, šīs prāmis ātri nogrima, atrodoties ceļā no Samāras salas uz Manilu, Filipīnās. Tankkuģis Vektors, kurš pārvadāja tūkstošiem barelu gaistošā ogļūdenraža, pēc sadursmes aizdedzināja prāmi. Lai gan par officiālo bojāgājušo skaitu atzina 1565 personas, neoficiālie dati liecina par vismaz 4375 cilvēku dzīvībām. Ja neoficiālie dati ir pareizi, tad šī ir pati traģiskākā prāmju avārija visā kuģniecības vēsturē.
SS Sultana. Zaudējums, kuru izraisīja SS Sultana, klasiska Misisipī tvaikoņa borta eksplozija, atrodoties uz ziemeļiem no Memfisas, Tenesijā. Daudzi no 1800 bojā gājušajiem bija Pilsoņu kara karavīri un vēlējās atgriezties mājās, taču šo pasākumu vēl jo vairāk aizēnoja nesenā prezidenta Linkolna nāve . Lai gan uguns no kuģa izstarojās ļoti plašā rādiusā, tas tomēr nespēja piesaistīt glābēju uzmanību.
Halifax Harbour Explosion. 1917. gada sākumā, Francijas kravas kuģis SS Mount Blanc, pilnīgi pilns piekrauts ar munīciju, sadūrās ar norvēģu kuģi SS Imo, izraisot milzīgu eksploziju, kas izpostīja Halifaksu, Jaunskotijā. 2000. cilvēki nomira un vēl ap 9000 cilvēkiem tika ievainoti, vairums no tiem bija kanādieši. Sprādziens nolīdzināja mājas 2 kilometru rādiusā, tādejādi radot bojājumus arī Ričmundas un Dartmundas apkārtnē.
SS Kiangya. 1948 šīs ķīniešu tvaikonis ar 5000 cilvēku eksplodēja un nogrima Huangpu upē, netālu no Šanhajas. Sprādziens bija saistītas ar Imperiālās japāņu Naval mīnas uzsprāgšanu, kura kopš 2. pasaules kara beigām gulēja upes dzelmē. Precīzs bojā gājušo skaits nav zināms, taču domājams, ka to ir ap 3900. Liela daļa no cietušajiem bija ķīniešu bēgļi, kuri bēga no Ķīniešu pilsoņu kara ietekmes. Jāatzīst, ka uz kuģa atradās arī daudz bezbiļetnieku, kas tikai pavairo bojāgājušo skaitu.
MW Wilhelm Gustloff. Šī katastrofālā nogrimšana ir zināma tikai retajam, jo dažādu iemeslu dēļ to vēlējās noslēpt. MV Wilhelm Gustloff nogrima 1945. gada janvārī, pēc padomju zemūdenes S-13 torpēdu šāvieniem. Savā liktenīgajā braucienā tas veda civiliedzīvotājus un karaspēku, kurus savādāk būtu saņēmuši gūstā sarkanarmieši. Pēc sadursmes ar torpēdām kuģis nogrima 45 minūšu laikā. Vairāk nekā 9000 cilvēku gāja bojā, un pēc officiālajiem datiem šī ir nāvējošākā kuģu katastrofa kāda jebkad bijusi. Kuģa katastrofa skaidrota vairāk kā nejaušība, jo krievu zemūdenei nebija dota pavēlē, bet tās kapteinis, gribēdams iegūt slavu savu ģenerāļu acīs, izlēma dot pavēli palaist torpēdas.