Beidzot jūrskolu, šis kapteinis izgāzās navigācijas eksāmenā. Pēc tam viņš kaut kā iedabūja paurī mistiskās navigācijas gudrības, un viņam tomēr beigu beigās izdevās saņemt kvalifikācijas sertifikātu kuģa vadīšanai..
Beidzot jūrskolu, šis kapteinis izgāzās navigācijas eksāmenā. Pēc tam viņš kaut kā iedabūja paurī mistiskās navigācijas gudrības, un viņam tomēr beigu beigās izdevās saņemt kvalifikācijas sertifikātu kuģa vadīšanai..
Tālāk viņa ērkšķainais ceļš turpinājās kā pa celmiem- 1889 gadā kuģis "Ripablik" zem viņa vadības uzsēdās uz sēkļa, 1899 gadā Ņujorkas ostā apgāzās viņa vadītais "Germaniks", 1904 gadā izcēlās ugunsgrēks uz viņa vadītā kuģa "Madžestik", 1906 gadā vēl viens ugunsgrēks izcēlās uz viņa kuģa "Baltik", 1909 gadā viņš uzsēdināja uz sēkļa "Adriatiku", 1911. gadā "Olimpiks" zem šī paša lieliskā kapteiņa vadības pamanījās pārbraukt pāri velkonim. Pilnīgai laimei viņš tajā pašā gadā Sauthemptonas ostā saskrējās ar kreiseri "Hawk" (skat. video) un kompānija dabūja noskaitīt par to smuku naudiņu.
Piedevām piedzīvojumiem pārbagātais kapteinis bija melis, jo intervijā, ko viņš sniedza sakarā ar to, ka viņam tika uzticēta vēl viena kuģa vadība, viņš teica: "ja man pavaicātu, kā es varu precīzi aprakstīt savu gandrīz 40 gadīgo pieredzi jūrā, es varu pateikt, ka bez sevišķiem starpgadījumiem. Protams, bija ziemas vetras un negaisi, miglas un viskaut kas tāds, bet nevienas lielas katastrofas mana dienesta laikā".
Jautājums- vai viņam bija kādas labas īpašības? Protams, bija! Viņš bija jauks, galants, diplomātisks, un brīnišķīgi sapratās ar lēdijām, priekšniecību un miljonāriem. Tik labi, ka daudzi miljonāri vēlējās braukt tieši ar viņa vadītu kuģi...
Labais jautājums- vai tu sēstos viņa vadītā kuģī? izvēlies vienu no diviem variantiem:
1) labprāt- man ir svarīga individuāla pieeja un komforts
2) labāk patālāk no viņa un viņa sasodītā kuģa!
Ja izvēlējies pirmo variantu- apsveicu, tu atrodies uz "Titanika", kapteinis ir Edvards Smits,
Pirmajās ceļojuma minūtēs, burtiski pateicoties brīnumam, "Titāniks" nesaskrējās ar kuģi "Ņujorka" Sauthemptonas ostā- nevar saprast- paveicās? Nepaveicās? Varbūt kādam būtu pielecis, ka pietiek jaukajam Smitam gāzt podus?
Lai arī tajos laikos binoklis nebija nekas jauns, uz "Titānika" tas bija tikai kapteinim, un viņš jau nu netaisījās vērtīgo mantu uzticēt kaut kādam matrozim- novērotājam. Sasmērēs vēl, un ko domās lēdijas?
Tāpēc liktenīgo aisbergu uz "Titānika" pirmā pamanīja 2.klases pasažiere Mērija Janga sava teātra binoklītī- nelaime tikai tā, ka atšķirībā no jūrniekiem,viņa nesaprata, ka tas ir kas bīstams...
Arī telefons bija- arī uz Titānika- tikai viņš savienoja kapteini nevis ar novērotāju, stūres māju un radistiem, bet...protams, ar mundierotajai vīriešu kārtas geišai mīļajiem 1. klases pasažieriem!
"Titāniks" nesaņēma vairāk par 20 radiogrammām par aisbergu briesmām, jo steidzīgi sūtīja telegrammas par to, ka Ņujorkā ieradīsies dienu ātrak, uzstādot jaunu rekordu...
Sarkano brīdinājuma raķešu, ar kuram signalizēt par nelaimi, uz "Titānika" nebija, toties bagātīgi bija baltās, un, kad tās, "Titānikam" grimstot, tika šautas gaisā, kuģis "Kalifornian" uzskatīja, ka šie tur rīko baļļuku...
Aptvēris, ka kuģis grimst, un nav nekādu izredžu to glābt, kapteinis...metās uz luksa kajīti, kurā bija apmeties miljonārs Džons Astors. Tomēr viņš, kuru pamodināja pirmo, lai viņš varētu laicīgi ieņemt vietu laivā, palika uz kuģa, atvēlot vietu citiem pasažieriem. Tā vietā, lai organizētu glābšanas darbus, Smits palika uzticīgs pats sev- apstaigāja pirmās klases kajītes, modinot pirmās klases pasažierus un lūdzot viņus ieņemt vietas glābšanas laivās...
No kuģa "Kalifornian" ar gaismas signaliem signalizēja, lai noskaidrotu, vai uz "Titānika" viss kārtībā. Tā kā uz kuģa valdīja neorganizēts bardaks, uz šiem signāliem nebija, kam atbildēt...
Kapteinis bija personiski aizgājis modināt II klases pasažierus, bīstoties no panikas, kuras uz kuģa nebija līdz pēdējam brīdim- bet bija haoss un neorganizētība,kuras dēļ aizgāja bojā daudz cilveku, kurus varēja glābt.
Pēc tam bija daudz mistisku hipotēžu, runas par to, kab Titāniks bija jaunais Bābeles tornis, izaicinajums Dievam, ka uz kuģa atradās nolādēts dimants, kurš izsauca kuģa katastrofu...
Viss bija daudz vienkāršāk un baisāk- kuģis vienkārši tika uzticēts nolaidīgam pielīdējam ar labiem sabiedriskajiem sakariem...
Visus glābšanas pasākumus, izņemot tos, kas attiecās uz pirmās klases pasažieriem, varēja raksturot ar frāzi "Glābjas, kas var!"
Kapteinis Smits nenoliedzami bija personiski vainīgs 1517 cilvēku nāvē, un, ja būtu palicis dzīvs, tiktu tiesāts par neaptverama mēroga noziedzīgu nolaidību. Bet...uzvarēja parastais "par mirušiem labu vai neko" un ...vēl joprojām šo vieglprātīgo un noziedzīgi nolaidīgo cilvēku traktē kā varoni, kurš ir pašaizliedzīgi aizgajis bojā kopa ar savu kuģi.
"Ko es atceros no šīs nakts- un atcerēšos, kamer dzīvošu- ir tas, ko cilvēki tad, kad klājs sāka pazust zem ūdens, kliedza viens otram. Es dzirdēju, ka viņi kliedza "es tevi mīlu!' ( Č. G. Laitollers)
100 gadus pēc katastrofas brīvpratīgie izvietoja pie "Titanika" muzeja Belfāstā 1517 mākslinieces Neles Azevedo veidotas ledus skulptūriņas...
Šobrīd mēs dzīvojam laikmetā, kad tiek zvanīts iepriekšējiem darba devējiem un uzdoti jautājumi, kads darbinieks bijis. Tajā laikā, acīmredzot, ticēja uz vārda.
Par rakstu liels + ar lielo + :D
''Pēc tam bija daudz mistisku hipotēžu, runas par to, kab Titāniks bija jaunais Bābeles tornis, izaicinajums Dievam, ka uz kuģa atradās nolādēts dimants, kurš izsauca kuģa katastrofu...''
Tas bij sūtījums no kosmosa,kāds dievs tur. Vot, šie murgi man liek smaidīt - its all about buisess and clear money!
Dažas nianses:
1. Uz `Titānika` esošais telegrāfs bija fīča, lai pasažieri varētu nosūtīt un saņemt telegrammas. Respektīvi, tas bija telegrāfa uzņēmuma īpašums, nevis kuģa neatņemama sastāvdaļa. Par to, ka to varētu izmantot arī sakariem starp kuģiem, uz to brīdi vēl īsti nebija dadomājušies - to faktiski izdarīja pēc avārijas. Tiesa, arī līdz tam esot pastāvējusi prakse, ka kuģi ziņoja šādā veidā viens otram, bet neoficiāli un tā nebija vispārīga prakse.
2. Glābšanās laivu tik un tā visiem nepietiktu... Noteikums par to, ka vietām glābšanās laivās jābūt ar pamatīgu rezervi, atkal nāca tikai pēc `Titānika`.
kas tur īsti tagad pateiks, kas tur notika un kāpēc.
ir tik daudz dažādu teoriju par to kāpēc Titāniks nogrima, jeb kāpēc viņam bija jānogrimst, bet pierādīt vai apgāzt kādu no apgalvojumiem mēs nevaram, tie kas varētu, tie to nudien negribēs darīt...
Briesmu signāls toreiz skaitījās SARKANĀS raķetes un tikai. Un radiostacijas toreiz bija kruts jaunums, un uz tādas vecas tupeles kā "Kalifornian" nemaz nebija- tikai uz lieliem un moderniem kuģiem.
vismaz viņš pirmais nenoleca no klāja un neaizmuka, ka tas gadās ar citiem kapteiņiem