Titāniks bija pats lielākais pasažierus pārvadājošais tvaikonis. Tas piederēja White Star Line, kuru uzbūvēja Bēlfāstā, Īrijā, Harlanda un Volfa kuģu būvētavā, lai tas sacenstos ar kuģiem "Luzitānija" un "Mauritānija". Tā garums bija 269,1 metrs. Kopā uz tā atradās 3547 cilvēku.
Kuģa pirmais brauciens notika 1912. gada 10. aprīlī, 1912. gada 14. aprīlī, svētdienas vakarā 23:40 (pēc kuģa laika), Titāniks saskrējās ar aisbergu un nogrima pēc divām stundām un četrdesmit minūtēm pirmdienas rītā 2:20.
Tam laikam kuģis bija nepārspēts tā greznībā. Uz kuģa bija peldbaseins, sporta zāle, turku pirts, bibliotēka un skvoša laukums. Pirmās klases istabas bija dekorētas ar koka paneļiem, dārgām mēbelēm un elegantām dekorācijām. Uz kuģa bija trīs lifti pirmās klases pasažieriem un, kā jauninājums, bija arī lifts otrās klases pasažieriem.
Svētdienas naktī, 14. aprīlī, temperatūra bija nokritusies tuvu pie nulles un okeāns bija rāms. Kapteinis Smits, saņēmis brīdinājumu par manītiem aisbergiem tajā rajonā, izmainīja Titānika kursu nedaudz uz dienvidiem. Tajā svētdienā pulkstens 13:45, tika saņemta ziņa no tvaika kuģa "America", kurā brīdināja, ka Titānikam uz priekšu pa kursu ir liels aisbergs, bet ziņojums tā arī nenonāca līdz komandtiltiņam. Vēlāk tajā vakarā, citi ziņojumi tika saņemti par aisbergiem, šoreiz tikai no kuģa "Mesaba", šis ziņojums arī nenokļuva līdz komandtiltiņam. 23:40 braucot uz dienvidiem no Ņūfaundlendas, novērotāji Frediriks Flīts un Redžinalds Lī pamanīja lielu aisbergu tieši priekšā kuģim. Flīts paziņoja trauksmi un pa telefonu piezvanīja tiltiņam un pateica:”Aisbergs tieši priekšā” Pirmais virsnieks Mērdoks pavēlēja griezt pa labi apstādināt dzinēju un braukt uz atpakaļu. Sadursme bija neizbēgama, un aisbergs aizskāra kuģa labo sānu. Ūdensdrošās durvis tika aizvērtas tiko ūdens sāka piepildīt pirmos piecus blokus, par vienu vairāk nekā bija vajadzīgs, lai kuģis noturētos peldus. Piecu ūdensdrošo bloku masa pilna ar ūdeni nolieca kuģa priekšgalu uz priekšu tā atļaujot ūdenim appludināt citus blokus. Kapteinis Smits, kuru jau bija brīdinājuši par triecienu, ieradās komandtiltiņā un pavēlēja pilnīgu dzinēju apstādināšanu. Veicot inspekciju bija skaidrs, ka kuģis grimst, un neilgi pēc pusnakts tika sagatavotas laivas un palīgā sauciens tika izsūtīts.Titānikam bija 20 glābšanas laivas, kurās varēja satilpt 1178 pasažieri.
Izmeklēšanā noskaidrojās, ka daudzi drošības noteikumi tika pārkāpti. Tika noskaidrots, ka kuģis "Californian" nesniedza pietiekamu palīdzību Titānikam,tas atradies tikai 31 km attālumā.