Daudzi ir redzējuši fotogrāfiju, kurā attēlota badā esoša ''meitenīte'' un maitu lija. Daudzi ir nosodījuši tās autoru. Bet tikai neliela daļa zina patieso situāciju aiz tās...
Daudzi ir redzējuši fotogrāfiju, kurā attēlota badā esoša ''meitenīte'' un maitu lija. Daudzi ir nosodījuši tās autoru. Bet tikai neliela daļa zina patieso situāciju aiz tās...
Kad šī fotogrāfija, kurā attēlots bads Sudānā, tika publicēta New York Times 1993. gada 26. martā, tā izsauca plašu reakciju no lasītājiem. Tā nebūt nebija pozitīva. Diskusijas tikai pieauga, kad pēc pāris mēnešiem autors ieguva Pulicera balvu. Daudzi kritizēja Kevinu Kārteru, bildes autoru, par to, ka viņš bija vienaldzīgs pret notiekošo. Tieši šķietamā prasme nošķirt emocijas no darba ļāva Kārteram un citiem fotožurnālistiem turpināt darbu, lai arī viņi bija aculiecinieki neskaitāmām traģēdijām. Vēlāk kļuva skaidrs, ka viņš tomēr nebija vienaldzīgs. Piedzīvotās šausmas viņu spēcīgi ietekmēja.
Kārters piedzima 1960. gada 13. septembrī Johannesburgā, Dienvidāfrikā. Viņš uzauga aparteīda laikā. 1980. gadā, kad viņš dienēja gaisa spēkos, Kārters aizstāvēja melnādaino vīrieti, kurš tika aizvainots. Tas beidzās ar to, ka Kārters tika piekauts. Par fotožurnālistu Kevins kļuva tādēļ, ka juta nepieciešamību atspoguļot necienīgo izturēšanos pret melnādainajiem. Ne tikai no baltādaino puses, bet arī starp melnādaino etniskajām grupām.
Atrodoties vienā kategorijā ar tikai dažiem fotogrāfiem, Kārteram bija iespējas doties tieši uz aktīvās darbības zonām, lai iegūtu labākos kadrus. Dienvidāfrikas avīze nosauca četrus fotogrāfus par Bang-Bang klubu. Ar ''bang-bang'' apzīmēja došanos uz Dienvidāfrikas pilsētām, lai atspoguļotu tur notiekošo vardarbību.
Dažu gadu laikā viņš redzēja neskaitāmas nāves no piekaušanas, saduršanas, šāvieniem. Īpaši barbariska metode bija aplikt ap upura kaklu riepu, ieliet tajā degvielu un aizdedzināt.
Attēlā redzama fotogrāfija, kuru Kārters uzņēma fotogrāfa karjeras sākumā. Tā ir pirmā fotogrāfija, kurā attēlots šis nežēlīgais slepkavības paņēmiens.
Atgriezīsimies pie notikumiem Sudānā. Kārters pavadīja vairākas dienas, apciemojot ciematus, kas bija pilni ar badā esošiem cilvēkiem. Visa ceļojuma laikā viņu pavadīja kareivji, kuru uzdevums bija atturēt viņu no jebkādas iejaukšanās. Šīs fotogrāfijas ir pierādījums tam, ka Kārters nevarētu palīdzēt bērnam, jo kareivji to neatļautu. Apakšā esošo bildi uzņēma pats Kārters. New York Times publicēja informāciju, ka meitene spēja atrast spēku turpināt ceļu, taču nav zināms, vai viņa nokļuva līdz barošanas centram. 2011. gadā bērna tēvs atklāja, ka tas īstenībā bija zēns vārdā Kongs Njongs. Par viņu parūpējās pārtikas un palīdzības centrs. Ģimene teica, ka zēns nomira 2007. gadā drudža dēļ.
Daudziem ir grūtības aptvert to, kā Kārters kopā ar kluba biedriem spēja veikt šo darbu katru dienu, taču tas atstāja sekas. Kevina gadījumā pat nāvējošas. Viņa ikdiena ietvēra kokaīnu un citas narkotikas, lai tiktu galā ar savas profesijas šausmām. Viņš bieži izstāstīja savas domas draudzenei Judītei Matlofai. Viņš jutās slikti par to, ka nespēja glābt mirstošos cilvēkus, kurus fotografēja. Šis iezīmēja depresijas sākumu. Turklāt tika nogalināts viņa labākais draugs un kolēģis Kens Osterbruks. Tas notika 1994. gada aprīlī. Kārters uzskatīja, ka Kena vietā vajadzēja būt viņam, jo viņš todien nebija kopā ar grupu intervijas par Pulicera balvu dēļ. Nedaudz vēlāk par Dienvidāfrikas prezidentu kļuva Nelsons Mandela. Kevins Kārters savu dzīvi bija veltījis tam, lai parādītu cilvēkiem aparteīda šausmas, taču tagad tas bija beidzies. Viņš nezināja, ko iesākt ar savu dzīvi, taču nolēma dzīvot iegūtās Pulicera balvas dēļ. Depresijas pārņemts, viņš drīz pieļāva liktenīgo kļūdu.
Žurnāla uzdevumā Kevins devās uz Mozambiku. Atpakaļceļā viņš visu nofotografēto materiālu atsātāja lidmašīnā. Tas nekad netika atgūts. Kārteram tas bija pēdējais salmiņš. Pēc nepilnas nedēļas viņš bija miris. Viņš devās uz parku, pievienoja cauruli izpūtējam, ievietoja to mašīnā un mira no oglekļa monoksīda saindēšanās.
Jā, Pulicera balva radīja viņam spiedienu, bet tas nebija nāves iemesls. Tas tikai radīja papildu stresu tam, kas bija uzkrājies, iemūžinot notikumus vienos no briesmīgākajiem pasaules nostūriem. Taču viņa dēļ visa pasaule uzzināja par badu Sudānā. Viņš atstāja neizdzēšamas pēdas cilvēku prātos.
Fragmenti no pašnāvības zīmītes.
''Man ļoti, ļoti žēl. Dzīves sāpes pārņem prieku tik ļoti, ka prieks vairs neeksistē. ... nomākts... bez telefona... naudas īrei... naudas bērna atbalstam... naudas parādiem... nauda!!!... Mani vajā atmiņas no slepkavībām, līķiem, dusmām, sāpēm... no badā esošiem vai ievainotiem bērniem, no uz vardarbību gataviem trakajiem, bieži policijas, no bendēm... Esmu aizgājis, lai pievienotos Kenam, ja man paveiksies.''
Viņa stāsts ir attēlots 2010. gada filmā ''The Bang-Bang Club'', kur viņu tēlo Teilors Kičs. Manic Street Preachers, Velsas rokgrupa, 1996. gadā sarakstīja dziesmu ''Kevin Carter''.
Es tāpēc simtiem reižu saku - pasaulē tādi sūdi notiek, a jūs te bļaujat, ka naudas jaunam auto, ceļojumiem vai kārtējiem krāmiem nepietiek. Visiem tiem bļāvējiem, ka viss esot slikti, nākamo dzīvi iedalīt trešās pasaules valstīs!
Šim kevinam ir pohu* ,kas notiek ar cilvēkiem..viņam galvenais ""naudīgU "" foto sižetu meklēšanā..šādus kevinus ir vnk jāiznīcina ..tādi kevini pilna pasaule ,kura iedīdīta rietumu garā ---""ne kā personīga ,tikai bizness!!!""
Ceru ,ka tas jeņķu deģenerāts tramps lauzīs kāju un to plosīs tīģeris ,kamēr tāds ""kevins_"'varonīgi atslēdzis emocijas(viņam tādu nebija) ,aizrautībā par labiem""kadriem fotografē!!
Tā ir necilvēcība ,,pilnībā degradēta padibenes daļa ,kura uzspļauj ,kas notiek patiesībā--slepkavo ,iznīcina ,vai ko citu--tādi dzīvot nedrīkst--!!
Tas atsauc atmiņā to ārzemju kuci--žurnālisti ,kura bēgošam ""bēglim"aizlika kāju priekšā ,lai to noķertu karavīri..tas notika pirms vairākiem gadiem ,kad bēgļi sāka iekarot eiropu..
Varu teikt vienu ,,ja kaut kur uzskriešu visrū tādam morāli atslēgtam fotografējot citu ciešnas ,kad tie uz dzīvību un nāvi--es ar tādu neceremonēšos --sitīšu ilgi un ar "'atslēgtu"" morāli.