Viens no brakjdariem ir ,,Binders,, ,nav vel pat isti pabeigts darbs ,kad jau jasak remonti... Otrs iemesls klajuma isajam muzam ir parslodzes ,jeb autokravu palielinatais svars.To megjina kontrolet ,soda par parkraushanu,bet vienalga nevar izskaust.Zinu gadijumus ,kad pa priekshu brauca vieglais,izlukodams celju,kam sekoja balkju vedeja fura ar pamatigu parkravumu. Padomju laika asfalts it ka iztureja ilgak ,bet tolaik nebija tik lielu un smagu transporta vienibu ,visi parvadajumi notika galvenokart pa dzelzcelju.
Atceros, ka uz ceļiem, kas bija tālu no asfaltrūpnīcām, asfaltu taisīja uz vietas. Saveda granti, uztaisīja pāris kilometru garus valnīšus, ar greideriem izklāja pusceļa platumā. Tad brauca bituma mašīna, kas uz grants paklāja lēja piķi. Tad gandrīz diennakti greideri to sabitumentēto massu bīdīja valnīšos no vienas ceļa puses uz otru. Kad masa bija gatava, izklāja uz ceļa visā platumā un ceļa ruļļiem bija darbs vēl dažām dienām. Puikām bija interesanti. Tikai netīrās kājas bija jāmazgā kāda nedēļa.
Maziņš būdams spēlējos ar karstajā saulē izkusušo piķi, tagad tas smārds noteiksti uzdzitu patīkamu nostaļģiju
Labi atceros, mums puikiem vienmēr tad bija lielie prieki. Īpaši pa ceļa ruļļiem padauzīties, kas bija atstāti pēc darba dienas pie vietējas bodes laukumiņā
Pats nestasti.Kadas mashinas bija tad ?Maz -KAMAZ,SKODA,LIAZ... ka dzejolis sanak gandriz,slodze uz asi pavisam cita ,ka tagad.Tagad kravas uz un no Eiropas tiek vestas ar mersedesiem ,volvo,maniem,dafiem,reno iveco utt.Vairs neved pa dzelzcelju ar parkraushanu,tapec ari celju segums netur.Vieglo autinju ari tagad desmitreiz vairak,un ne visur pilsetas ir nodalita vieglo un kravas auto plusma.
Šo labi atminos no bērnības - nekādu asfalta mašīnu nebija, no gruzavika vnk bēra laukā pamazām un cilvēki (pamatā tantes) ar platiem grābekļiem līdzināja. Tad dažādu veidu ceļaruļļi pierullēja. Bija masīvais ceļa rullis ar trim milzīgiem ruļļiem, tad vidējais un pavisam mazais. Un jā - šādi asfalti vēl turās šodien, kāpēc?
Kad mums pienāks tie laiki, kad ceļi būs līdzeni un gludi...
Un vai maz kad pienāks vispār...
Un nedod dievs,ja pēc gada jeb diviem kl'jums sāktu bojāties,neapskaužu to kantori,jo tas tajos laikos bija ļoooti bīstami.
un tad..??šodien ir tāda tehnika ,kādas nebija toreiz,toties šodienas asfalts Latvijā nav ne par matu labāks kā bija toreiz.Pat šodienā celtas mājas nekotēja skā celtā spadomju un pat agrākos laikos..kad latvija piederēja zviedriem,latviešiem-aborigēniem bija aizliegts parādīties Rīgā.To likumua tcēla tad ,kad latviju nopirka krievu cars..
diezin vai ceļa ruļļa pārvietošanos var dēvēt par-dzīšanos pakaļ!
uzrāviens no 0-20km/h tam ir-nekad!nerunājot par lielākiem ātrumiem.