[Bildē indiāniete no Brazīlijas, bušmenis, austrālietis un papuass] Tomēr vēl interesantāka ir grāmatas pēdējā nodaļa-`Zemes veids`. Kaut gan autors škiet patiesi izbrīnīts par to, ka `zeme pateešam apaļa`, viņš tomēr bez mazākajām šaubām atzīst savas rases pārākumu `garā un būvē`, jebkādas atšķirības tiek uzskatītas par `savadibām`. Planētas cilvēki(`radibas kroņi`) grāmatā iedalīti 3 rasēs jeb `rāsās`-baltajā, dzeltenajā un melnajā. Baltās rases pārstāvji, it sevišķi eiropieši(skatīt iepriekšējo bildi), attēloti kā cilvēki ar `patīkameem sejas panteem`, visaugstākajām gara spējām un attīstību; baltās rases tautas, kas tomēr nepieder pie eiropiešiem, gan parādītas sliktākā gaismā, izņemot indiešus-varbūt tāpēc, ka `latveešu valoda stāv daudz tuvak sanskrita valodai, nekā visas citas Eiropas tagadejās valodas`. Neskatoties uz to, eiropieši attēloti gandrīz kā dievi:`Pee eiropeešeem peeder visizglītotakās un spēcigakās tautas visā pasaulē. Viņu kulturas leelais eespaids izplatas uz visas pasaules tautam. Šee leelee panākumi sasneegti caur viņu augstām gara spējam un ari Eiropas izdevigo ģeografisko stāvokli. Ari pašas šīs izglītibas raksturs to ļoti paveicina. Ta ir neveen vispusiga un pilniga, bet ari ar augsteem idealeem, kas sneedz jaunu dzīves sparu, tikumisku spēku un cēlu sajūsmu`. Dzeltenā rase, kas `gara spēju ziņā stāv baltajai ļoti tuvu` un kuru `gara spējas atzīstamas`, tomēr `stāv atkaribā no baltās rāsas`. Savukārt melnā rase grāmatā nomelnota-`ģīmja panti teem nesmuki`, `prāta spējas un citas gara īpašibas šīs rāsas cilvekeem ir maz attīstitas`, `garigo spēju un līdz ar to attīstibas ziņā melnā rāsa nevar mērotees ar pārejām`, turklāt `pēdejeem vajadzēs vēl ļoti ilga laika, līdz kļūs par civilizetu tautu`.
Austrāliešu, bušmeņu, papuasu un hotentotu apraksts:
`Viņu veenigās rūpes ir eegūt sev baribu, pee kam par rītdeenu ne domā, nedz gādā. Uzturas neleelos baros un ved klaidoņu dzīvi medidami. Bet kad medijumu pietrūkst, tad pāteek no stādu saknem, tārpeem un kāpureem. Visreebigakā viņu paraša ir cilveka gaļas ēsana. Karo pastāvigi un vaj veenigi tapēc, lai eegūtu galvas, ar kurām mēdz visadi rotatees.`
Nodaļas beigās nedaudz pastāstīts par verdzību un rasismu; autors atbalsta verdzību, jo `kristigo eespaids` `vērgeem` nākot tikai par labu, taču viedoklis par rasismu krasi atšķiras no tā, kas tika pausts iepriekš, tas tiek nopelts, piemēram, šādā teikumā: `radās ass rāsu naids, kas par nožēlošanu pastāv ari vēl tagad.`