Viens no starptautiski atzītākajiem San Francisko simboliem – Zelta vārtu tilts (Golden Gate Bridge). Šis tilts savieno Sanfrancisko un Merinas apgabalu pār Zelta vārtu šaurumu starp Kluso okeānu un Sanfrancisko līci.
FOTO "Zelta vārtu tilta" būvniecība14
Tiltu sāka būvēt 1933. gadā, pabeidza – 1937. gadā. Šis tilts 27 gadus bija lielākais iekārtais tilts pasaulē. Uz doto momentu tas ir 8. lielākais pasaulē un 2. lielākais ASV. Šo tiltu arī uzskata kā vienu no pasaules brīnumiem.
Pirms tiltu uzcēla, šajā vietā kursēja prāmji, taču tas izmaksāja pārāk dārgi un tie bija pārāk lēni, tāpēc arī tika pieņemts lēmums šo tiltu sākt būvēt.
Jozefs Strauss bija amizants inženieris, kurš bija apņēmies realizēt šo milzīgo projektu. Šis projekts kopumā izmaksāja 27 miljonus ASV dolārus. Sakarā ar Wall Street nedienām, projekts nevarēja saņemt sākotnēji iecerēto summu.
Daudzi iebilda pret šī brīnišķīgā tilta būvniecību. Kara sekretārs norādīja, ka šis tilts nevar tikt šeit būvēts, jo tas varētu traucēt dažādiem drošības pasākumiem, jo ostas tiks bloķētas. Taču, tika iegūtas visas vajadzīgās atļaujas, un tilta būvniecība varēja sākties.
Pēc tā pabeigšanas 1937. gadā, tas ir nopelnījis savu vietu Ginesu rekordu grāmatā kā garākais suspensijas tilts pasaulē. Tas ir 2,7 km garš, 27,5 m plats, kā arī 227 m augsts.
Tilts sākotnēji tika krāsots ar sarkanu svina grantējumu un svina bāzes pārklājumu, kas tika neskaitāmas reizes pielabots. 1960. gadā tika arī uzsāktas pretkorozijas programmas, lai uzlabotu aizsardzību pret koroziju.
No brauktuves svars karājās no diviem kabeļiem, kas iet caur diviem galvenajiem torņiem un ir piestiprināti katrā galā. Katrs kabelis ir izgatavots no 27 572 stieplēm. Galvenajos kabeļos kopā ir 129 000 km garu stiepļu. Kā arī tilts sastāv no apmēram 1 200 000 kniedēm.
Kā jau katru kārtīgu tiltu, arī šo tiltu ir iecienījuši pašnāvnieki. Vidēji, reizi divās nedēļās kāds no tā nolec un zaudē dzīvību. Lai gan skaitlis liekas liels, uz San Francisko iedzīvotāju skaita fona tas tāds nieks vien ir.