Austrumu bērni
Būtne ar lauvas ķermeni un cilvēka galvu sastopama arī Dienvidu un Dienvidaustrumāzijas mitoloģijā, mākslā un tradīcijās. Tā dēvēta par cilvēkzvēru, cilvēkkaķi, cilveklauvu un daudzos citos vārdos. Atšķirībā no Ēģiptes un Grieķijas sfinksām, kuru nozīme un jēga līdz ar attiecīgo civilizāciju beigusi pastāvēt, Āzijas sfinksas dzīvo vēl šodien. Agrākie sfinksu atveidojumi šajā pasaules daļā atrasti Dienvidāzijā, un, šķiet, tos ir ietekmējusi grieķu māksla un literatūra. Tātad skulptūras, visticamāk, attiecināmas uz laiku, kad budistu mākslu sāka spēcīgi ietekmēt grieķu tradīcijas.
Mantikoras un citi pusdzīvnieki – puscilvēki sastopami daudzu tautu folklorā un mitoloģijā
Sfinksu radinieki
Ne visi dzīvnieki ar cilvēku galvām, kas parādījušies dažādu tautu mītos, dēvējami par sfinksām. Piemēram, Asīrijā tempļu ieejas sargāja buļļi ar karaļu galvām, bet to mītiskais raksturs bija pilnīgi atšķirīgs no sfinksām. Savukārt Grieķijas mitoloģijā, kad sfinksas no tās jau bija pagaisušas, parādījās to attāli radinieki – būtnes, kurām piemita gan cilvēku, gan dzīvnieku īpašības, kā Lamija un Medūza. Arī lielākā daļa Olimpa dievību spēja pieņemts dzīvnieka formu. Paralēli sfinksām mītos pastāvējuši citi radījumi ar cilvēka un dzīvnieka īpašībām, piemēram, mantikoras.
Dienvidindijā sfinksu dēvē par cilvēkzvēru vai cilvēkbriesmoni. Tās atveids tempļu un piļu rotājumos kalpo aizsardzības nolūkiem gluži tāpat kā tās māsas Ēģiptē un Grieķijā. Tradīcija vēsta, ka sfinksas pie tempļu ieejām noņem visu tajos iegājušo cilvēku grēkus un sargā dievlūdzējus no ļauna. Tādēļ sfinksas tempļos nereti novietotas netālu no altāra vai kādā citā zīmīgā vietā.
Dienvidindijas sfinksai ir liela nozīme gan ikdienā, gan ikgadējā Šivas rituālā, kas tiek izpildīts līdz pat sešām reizēm vienas dienas laikā. Dažos tempļos sfinksa ir viens no dievību tēliem, kas tiek vesti pa ielām reliģiskās procesijās. Kādā Dienvidindijas reģionā īpašā naktī ticīgie noskrien 75 kilometrus, lai lūgtos 12 Šivas tempļos. Šis rituāls ir saistīts ar eposā Mahābhārataattēloto sfinksas un viena no centrālajiem varoņiem Bhīmas cīņu.
Indiešu sfinksa vizuāli ir tuva grieķu idejai par šo mistisko radījumu – arī šeit sfinksai nereti ir ne tikai lauvas ķermenis un cilvēka seja, bet arī liela putna spārni.