"Baltijas Džips Ltd" vēsture6
No 1996 līdz 2002. gadam Rīgā pastāvēja kompānija “Baltijas Jeep Ltd.”, kura savas pastāvēšanas laikā izlaida aptuveni 10 modeļa BD-1322 Tantor eksemplārus, ko izstrādāja inženieris Dmitrijs Parfenovs no Sankt-Pēterburgas, projekta “Pilots” ietvaros. Par priekšteci kalpoja pilnpiedziņas automobilis, kas izstrādāts dizaineru birojā “Stils”. Pēc tam Kirovas automobiļu rūpnīcā pēc projekta “Pilots” tika izgatavota pilnpiedziņas automobiļu testa partija. Tomēr dažādi apstākļi neļāva turpināt ražošanu un virsbūves detaļu ražošanu pārcēla uz Baltijas valstīm, kur arī plānojās “Tautas” džipa turpmākā ražošana.
Pie tam Baltijas valstīs automobiļa konstrukciju uzlaboja Felikss Tontegode, pēc kā tika iegūts sertifikāts nelielas šīs sērijas automobiļu izgatavošanai.
Felikss Tontegode, iepriekš pazīstams autosporta darbnīcu inženieris, ne tikai sertificēja ražošanu, bet arī modernizēja to : piestrādāja pie automobiļa virsbūves un piedāvāja saviem klientiem uzstādīt pasaules automobiļu ražotāju dzinējus. Šis automobilis ieguva nosaukumu “Tantor” ar saīsinājumu BD-1322, kas ir saīsinājums vārdiem “Baltijas džips”.
“Baltijas džips” tika prezentēts autosalonā "Мир автомобиля-96" Sankt-Pēterburgā.
Baltijas džips bija aprīkots ar nesošo rāmja konstrukciju un plastikāta virsbūvi. Automobiļa ražošanā izmantoja daudzus agregātus no UAZ-3151 : ātrumkārba, tilti u.c. Automobilis tika aprīkots ar pieslēdzamu pilnpiedziņu. Automobilis tika piedāvāts tikai ar pikapa tipa virsbūvi : ar vienkāršu, pagarinātu riteņu bāzi, kravas platforma varēja tikt aprīkota ar pasažieru sēdekļiem. Pasūtītāji varēja izvēlēties, kādu dzinēju uzstādīt automobilim : benzīna ZMZ dzinēju ar tilpumu 2.3 un 2.4 litri vai turbodīzeļa dzinēju no IVECO ar tilpumu 2.5 litri.
“Baltijas džipu” bija grūti uzskatīt pat par nelielas sērijas automobili, tas tā arī palika “dažu eksemplāru” ražošanas modelis. Baltijas džipa BD-1322 cena bija apmēram 14000 dolāru
Dotais automobilis apskatāms Rīgas Motormuzeja Bauskas filiālē.