Es nolēmu uzrakstīt par slavenon Einšteinu. atvainojos ja ir gramatikas kļūdas.
Vācu ebrju Hermana un Paulīnas Einšteinu ģimenē 1879. gada 14.marts bija liela diena-Ulmas pilsētā pasaulē nāca dēls Alberts. Bērns sagādāja vecākiem raizes, liekot domāt, ka ar viņa galvu nav gluži labi. Līdz trīs gadu vecumam Alberts nerunāja, pēcāk sāka to darīt, bet ļoti lēni. Turklāt puika bija kluss un kautrīgs.
Skolotāji sauca puku par slinku, nepakļāvīgu un nevīžīgu, tomēr Einšteins saņēma labas atzīmes. Albertam skolā nepatika tur bija garlaicīgi (manuprāt dadziem nepatīk skola :D), jo panākumi mācībās bija atkarīgi no iegaumēšanas sējām un paklausības. īstās mācības sākās mājās, kur viņš ņēma rokās matemātikas, fizikas un filozofijas grāmatas.
15 gadu vecumā mācību gada vidū Alberts bez jebkādas nožēlas skolu pameta un kopā ar ģimeni pārcēlās uz Milānu. Pamatskolu viņs pabeidz nākamajā gadā un iestājās Cīrihes tehnoloģiju institūtā šveivē, lai reiz kļūtu par fizikas un matemātikas skolotāju. Pēc institūta beigšaas pasniedēju darbu atrast neizdevās, tapēc kāds draugs iekārtoja Albertu šveices patentu birojā. Viņa pienākums bija novērtēt tos patentu pieteikumus, kuri prasija zināšanas fizikā.
1905. uzskata par Einšteina brīnuma gadu-26 gadu vecumā ieguva doktora grādu un dažos mēnešos, izmantijot vien pildpalvu, papīru un savas smadzenes, uzrakstija četrus zinātniskus rakstus. Vienā no darbiem jaunais zinātniks izvirzija teoriju, ka gaisma sastāv no daļiņam,kas kopā rada vilni. Tieši par to viņs 1921. gadā sņema nobela prēmiju. Arīpārējie zinātniskie darbi bija unikāli, pemēram, trešajā un ceturtajā viņš apskatija slaveno relativitātes teoriju ko izstrādāja vēl turpmākos desmit gadus.
1909. gadā Einšteins jau bija slavens lielākajā daļā Eiropas un strādāja par profesoru vairākās universitātēs. Biežie ceļojumi un apsēstība ar zinātni noveda pie šķiršanās ar sievu.
Einšteins nomira 1955.gadā 18. aprīli
miegā slimnīcā.Patologs, kurš veicaviņa līķa sekciju, saglabāja Einšteina smadzenes.1999. gadā Makmāster universitātē, Kanādā izpētes grupa konstatēja, ka tam trūkst viena reģiona, savukārt daļa, kas atbildīga matemātisko domu, vizuālo telpisko izziņu un kustības iztēli, ir par 15% lilāka nekā parasti.
Es ceru ka jūs uzzunājāt daudzko jaunu.