Stāsts būs par 55 izdzīvijušajiem pec 10 ieverojamu kuģu katastrofām un nogrimšanas. Kuģi ir sarindoti secībā no 10 - 1 pēc izdzīvojušo skaita.
55 izdzīvojušie...3
60
0
10. "USS Juneau"
Nogrima 1942. gadā
Uz klāja 820 cilvēku
izdzīvojušie 10
"USS Juneau" bija otrais Atlantas klases vieglais kreiseris, kas kalpoja ASV jūras kara flotei. 1942. gada 13 novembrī Cīnoties pret Japānas spēkiem pie "Guadalcanal" Tā cieta no nopietniem bojājumiem, kad viņa mēģināja aizstreipuļot prom no cīņas vietas to aizturēja torpēda kuru raidīja japāņu zemūdene. Tam sekoja pulvera pagraba eksplozija, kas saspridzināja kuģi 2 daļās, nogalinot gandrīz visu kuģa apkalpi. Kuģis nogrima ātrāk kā minūtes laikā un mazliet vairāk kā simts jūrnieku nonāca atklāta okeānā, kur tie pavadīja 8 dienas cīnoties par savu dzīvību un gaidot kamēr ieradīsies glābšanas lidmašīnas, taču izdzīvoja tikai 10 jūrnieki, jo pārējie mira no haizivju uzbrukumiem, dehidrācijas, vai infekcijām.
Interesants fakts - ka šī katastrofa nekļuva slavena pateicoties 10 izdzīvojušajiem, bet gan 5 bojā gājušajiem jūrniekiem - brāļiem Salivaniem, viņi nolēma visi 5 dienēt reizē uz viena kuģa un nekas pilnīgi nekas nespēja viņus izšķirt. Šī traģēdija ierosināja veikt dažādas reformas saistībā ar krā iesaistīto cilvēku ģimenēm, un pat 1998. gadā uzņemt filmu "Saving Private Ryan" Izdzīvojuši pavēstīja, ka 3 no brāļiem mira eksplozijas laikā, viens noslīka nākamajā dienā bet pēdējais brālis noturējās 5 dienas un tad noslīka.( esmu pievienojis arī video)
9. "Girona"
Nogrima 1588 gadā.
Uz klāja 1300 cilvēku.
izdzīvoja 9
Kara kuģis "Girona" bija Vidusjūras stila galleass, daļa no neuzvaramās spāņu armādas. Kuģis uzsāka ceļojumu 1588. gadā ar 121 jūrniekiem un 186 kareivjiem uz klāja. Kamēr tie bija noenkurojušies "Killybegs" ostā ali veiktu kuģa remontdarbus viņi satika vēl apmēram 1000 spāņu jūrniekus no 2 citiem armādas kuģiem kuri bija nogrimuši. Tur pretīm lai paliktu Īrijā kur viņiem draudēja briesmas no angļu kareivjiem viņi uzņēma šo milzīgo skaitu jūrnieku uz klāja neskatoties uz faktu ka kuģis bija paredzēts ne vairāk kā 500 cilvēkiem un uzņēma kursu uz tolaik katolisko Skotiju, kur varētu pabeigt kuģa labošanu un doties atpakaļ uz Spāniju, savā līdzšinējā brauciena laikā viņi bija savākuši ievērojamas vērtslietas un dārglietas no citiem nogrimušu kuģu vrakiem. Taču īsi pēc izbraukšanas datuma nolikšanas kas bija - 1588 gada 26 oktobris kuģi ieskaloja klintīs un tas nogrima. No apmēram 1300 personām kas atradās uz klāja izdzīvoja tikai 9 jūrnieki.
Interesants fakts - Nogrimušā kuģa vraks tika atklāts gandrīz 4 gadsimtus vēlāk ar kādas beļģu jūras arheologu grupas palīdzību. Viņi atjaunoja dārgumus, kuri tiek uzskatīti par vērtīgākajiem kādus jebkad ir izdevies iegūt no kāda spāņu kara kuģa - Tūkstošiem zelta un sudraba monētu dažādas vērtslietas un rotas un zelta un rubīna salamandru, kas attēlota uz 1. 10 mārciņu banknotes, kas iespiesta 1. "trust" bankā Ziemeļīrijā. Uz banknotes attēlots
arī šis kuģis.
Reklāma
8. "Armenia"
nogrima1941. gadā
uz klāja atradās 7000 cilvēku
izdzīvoja tikai 8
Šis kuģis bija divklāju pasažieru laineris, kurš tika uzbūvēts 1928. gadā. 1940. gadā to pārveidoja par slimnīcas kuģi un to pārvaldīja padomju savienība. 6. novembrī kuģis brauca no Sevostopoles uz Jaltu. Jaltā kuģa kapteinim pavēlēja palikt ostā līdz būs pieejams gaisa eskorts. Nākamajā dienā kuģa kapteinis ignorēja viņam doto pavēli un atstāja ostu ar 5000 bēgļiem un ievainotiem karavīriem un vēl 2000 nereģistrētiem civilajiem un medicīnas personālu uz klāja. Vācu gaisa spēki šo kuģi pārtvēra un nometa uz tā 2 torpēdas, kuģis sadalījās 2 daļās un nogrima mazāk kā 4 minūtēs apmēram 25 jūdzes no Krimas pussalas. Kuģis bija marķēts ar sarkanām līnijām uz abiem sāniem,taču to uzbrukumu laikā neviens neievēroja. 8 izdzīvojuši tika iecelti glābšanas laivā. Augstāk redzamā fotogrāfija ir vienīgā zināmā šī kuģa fotogrāfija pirms tas nonāca Ļeņingradā, Baltijas kuģu kapsētā.
Interesants fakts - Anastasija Popova bija viena no 8 izdzīvojušajiem viņa stāstija: "Man bija ļoti grūti evakuēties no Jaltas,jo "Armenia" bija piebāzta ar ievainotiem kareivjiem un bēgļiem. Kad kuģim uzbruka un tas sāka grimt sākās kas ļaunāks par elli visi metās glābt savu dzīvību, es pārlecu pār bortu un mēģināju peldēt krasta virzienā, es biju ļoti nogurusi un pilnīgi bez jebkādas enerģijas, pat neatceros kā mani uzņēma glābšanas laivā" Katru gadu 9 maijā vietējie kara veterāni Novieto vainagus apkārt vietai kur nogrima kuģis tā godinot bojā gājušos.
7. "the Auguste"
nogrima 1761. gadā
uz klāja 121 cilvēks
izdzīvojušie 7
"Auguste" bija pilnībā aprīkots buru kuģis kas transportēja kareivjus un citas oficiālas personas no Kvebekas atpakaļ uz Franciju pēc Britu uzvaras "Kvebekas" kaujā. 1761. gada novembrī kuģis devās uz Franciju. Starp kuģa pasažieriem atradās vairākas labi situētas personas, kas sev līdzi veda savus ietaupījumus - vairākus tūkstošus zelta un sudraba monētas. Spēcīgas vēja brāzmas to iepūta klintīs pie "Cape Braton" krastiem. Kuģis sašķīda triecoties pret klintīm un tikai 7 no visiem kuģa pasažieriem krastu sasniedza peldus un izdzīvoja. viens no izdzīvojušajiem bija Sainte-Luc de la Corne, kurš bija Francijas koloniālās armijas kapteinis. Šajā katastrofā viņš zaudēja savu ģimeni. Kuģa nogrimšanas atskaitē viņš rakstīja: "Ir ļoti sarežģīti meklēt kādu taisnību šajā šausmīgajā notikumā: uz grimstošā kuģa palikušo kliedzieni; to veltās pūles, kuri cerībā glābt savas dzīvības metās pār bortu; mērcējošais, aukstais lietus; apziņa ka esmu zaudējis savus tuviniekus. Mēs bezspēkā gulējām izskaloti pilnīgi svešā krastā."
Interesants fakts - turpmākos 200 gadus kuģa vraks vilināja daudzus bagātību medniekus, bet 1977. gadā to atrada seklākos ūdeņos un valsts uzraudzībā daļēji pasargāja no izlaupīšanas. 2000. gadā jauna pētnieku grupa pazīstama kā "Auguste expedition LLC" saņēma atļauju no valsts kuģa vraka izpētei. Viņi atrada tūkstošiem zelta un sudraba monētu un dažādus citus vēsturiskus artefaktus.
Šajā attēlā varat redzēt ūdenslīdēju kura sauja ir pilna ar monētām no kuģa "Auguste" vraka.
Reklāma
6."HMS Invincible"
Uz klāja atradās 1021 ciilvēks
Izdzīvoja 6 cilvēki
Šis bija pirmais kaujas kuģis kuru 1908. gadā uzbūvēja britu karaliskā flote. Gotlandes kaujas laikā 1916. gada 31. maijā, kad vācu komandieris pavēlēja vācu augstākās jūras flotes kuģiem doties uz Skageraku ar nolūku uzbrukt britu kuģiem. Cīņas laikā kuģis saņēma triecienu, kas izraisīja britu kuģa artilērijas eksploziju. sprādziens kuģi sadalīja uz pusēm un tas nogrima 90 sekunžu laikā. Vācu kuģis bija spējīgs uzņemt tikai 6 cilvēkus kuri bija noturējušies apmēram 20 minūtes ledainajā Ziemeļu jūras ūdenī. viens no izdzīvojušajiem artilērijas komandieris Hubert Edward Dannreuther bija vācu komponista ričarda Vāgnera krustdēls. Šajā kaujā britu flote cieta milzīgus zaudējumus, tur pretim Vācu kuģi mierīgi atgriezās savā ostā.
Interesants fakts - kuģa vraku pirmie atklāja karaliskā flote 1919.gadā. Par "Neuzvaramo" nosauca klinti Kanādā par godu nogrimušajam kuģim 1917. gadā.
Šajā fotogrāfija redzams grimstošais kuģis īsi pēc artilērijas lādiņu eksplozijas. Tikai kuģa priekšgals un pakaļgals rēgojas virs ūdens.
5."Atocha" kuģis.
nogrima 1622. gadā
uz klāja atradās 265 cilvēki
izdzīvoja 5
"Atocha" bija viens no daudzajiem spāņu kuģiem kurš transportēja zeltu un vergus no "jaunās pasaules" uz Spāniju. 1622. gada 6 septembrī kuģis kuģoja 5 kuģu konvoja beigās - kurā ietilpa tādi kuģi kā "Santa Margarita", "Nuestra Señora del Rosario" un divi mazāki kuģi. Apmēram 35 jūdzes uz rietumiem no "Key West" Kuģu karavāna nonāca spēcīgas viesuļvētras epicentrā. Kuģu buras tika saplēstas un masti nolauzti, tapēc visi 5 kuģi bezpalīdzīgi dreifēja uz koraļļu rifu pusi. Kāds vilnis "Atocha" kuģi pacēla augstu gaisā un trieca pret rifu, kuģis sašķīda. Nākamajā dienā kāds mazs tirgotāju kuģis kas devās pa šo pašu maršutu izcēla no ūdens 5 cilvēkus 3jūrniekus un 2 vergus tas bija viss kas bija palicis pāri no "Atocha" kuģa apkalpes.
Interesants fakts - 1969. gadā dārgumu meklētājs Mels Fišers ar savu komandu uzsāka nogrimušā kuģa dārgumu meklēšanu. Gadiem ilgi viņi pārmeklēja vietu kur nogrima kuģis, izpētīja daudzu citu kuģu vrakus, kad 1973. gadā tika atrasti 3 sudraba stieņi kas atbilda tiem kas bija atradušies uz šī kuģa. Tad 1985. gada 20 jūnijā tika atrasta lāde no šī kuģa tās aptuvenā vērtība tika noteikta 400 miljonu apmērā.
Reklāma
4. tvaika kuģis "Lexington"
nogrima 1840. gadā
uz klāja atradās apmēram 150 cilvēki
Izdzīvoja 4
Šis kuģis bija viens no ātrākajiem pārvietošanās līdzekļiem starp Ņujorku un Bostonu starp 1835. un 1840. gadu. 1840. gada 13. janvārī kuģis ar 143 pasažieriem, kuģa apkalpi un kokvilnas kravu bija ceļā uz Bostonu, kad uz tā izcēlās ugunsgrēks. Liesmas strauju pārmetās uz kokvilnas kravu un vairs nebija nodzēšamas. Tā kā apkalpe nevarēja aizkļūt līdz mašīntelpai un nodzēst kuģa kurtuvi, pirmo glābšanas laivu ierāva kuģa ratā bojā aizgāja visi laivā sēdošie. 2 atlikušās laivas tika ūdenī nolaistas nepareizi, kā rezultātā tās sašķīda atsitoties pret ūdens virsu. Pēc pusnakts kuģis bija pilnībā liesmu pārņemts un sāka grimt piespiežot dzīvi palikušos mesties pār bortu ledainajā ūdenī. No visiem kas atradās uz kuģa izdzīvoja tikai 4 cilvēki kas uz kādas no kuģa atlūzām dreifēja apmēram 43 stundas līdz sasniedza Longailendas krastu.
Interesants fakts - 1842. gadā kuģi mēģināja izcelt. Kad tas bija jau gandrīz izdarīt pārtrūka celtņa ķēde tā sadalīja kuģi divās daļās un tas iekrita atpakaļ ūdenī un nogrima dzelmē. Šobrīd kuģis ir sadalīts 3 daļās un atrodas apmēram 140 pēdu dziļumā, uz tā vēl joprojām ir neatklātas zelta un sudraba rezerves.
3.HMS "Hood"
Nogrima 1941. gadā
Uz klāja atradās 1415 cilvēki
Izdzīvoja 3
Šis kuģis tika uzskatīts par lielāko kaujas kuģi kas uz to bŗīdi piederēja britu karaliskajai jūras flotei. 1941. gada maijā "Hood" un vēl viens kaujas kuģis "Prince of Wales" tika nosūtīts lai atrastu vācu kaujas kuģi "Bismarck" kurš izbrauca no Norvēģijas un kuģoja pa Atlantijas okeānu. Britu kuģi pamanīja vācu kaujas kuģi uz rietumiem no Īslandes. Cīņas laikā vairāki no vācu kuģa lādiņiem trāpīja britu kuģim un izraisīja sprādzienu kurš nogalināja gandrīz visus kuģa locekļus, dzīvi palika tikai 3 jūrnieki - Ted Briggs (1923–2008), Robert Ernest Tilburn (1921–1995) un William John Dundas (1921–1965). 3 izdzīvojušos izglāba apmēram pēc 2 ar pus stundām. Šis atgadījums šokēja visu britu nāciju, pat visu pasauli.
interesants fakts - Admirālis Chatfield laikrakstam "The Times" atzina ka šis kuģis nogrima tādēļ ka tam bija jācīnās ar 22 gadu jaunāku un modernāku kuģi, kuģa bojāeja nebija jūrnieku vaina, bet gan par to atbildību jāuzņemas tiem, kas bija pret britu kara flotes pārbūvi, divus gadus pirm II pasaules kara.