Šis raksts nav par to, nez kādām sazvērestības teorijām par to cik pati ASV valdība bija tajā visā iesaistīta un zinoša. Šis ir raksts par 11. septembra notikumiem no skatpunkta, kas atzīts par oficiālo notikumu hronoloģiju.
Viss ir manis tulkots, tāpēc atvainojos ja ir kādas neprecizitātes notikumos vai atsevišķos vārdos.
0:45 Sanfrancisko mērs Villijs Brauns saņem telefona zvanu no cilvēka, kas it kā esot no lidostas drošības instancēm, kurš dod padomu, ka amerikāņiem esot jābūt piesardzīgiem ar avio satiksmi 11. septembrī. Brauns bija nolēmis 11. septembrī lidot no Sanfrancisko uz Ņujorku.
6:00 Busiņš, kurā atrodas daži arābu izcelsmes vīrieši apstājas pie Colony Beach viesnīcas, kurā tajā brīdī atradās prezidents Džordžs Bušs. Viņi paziņo, ka ir sarunājuši interviju ar prezidentu, bet tiek atraidīti, jo nekāda intervija patiesībā nav runāta.
6:30 Bušs dodas 6 kilometru skrējienā pa Colony Beach golfa laukuma teritoriju.
6:50 Muhameda Attas un Abdulaziza Alomari lidmašīnas reiss no Portlendas ierodas Bostonas Logana lidostā.
7:45 Muhameds Atta un Abdulazizs Alomari iekāpj American Airlines reisā 11.
7:59 American Airlines reisa 11 lidmašīna Boeing 767-223ER ar maksimālo pasažieru ietilpību 181 pasažieris un ar 110 kubikmetriem degvielas, paceļas no Logana Internacionālās lidostas Bostonā, Masačūsetsas štatā, ar mērķi Losandželosas Internacionālā lidosta Losandželosā, Kalifornijas štatā. Pacelšanās bija paredzēta 7:45, bet nedaudz aizkavējās. Lidmašīnā atrodas 92 cilvēki.
8:01 United Airlines reisa 93 lidmašīna Boeing 757-222 ar maksimālo pasažieru ietilpību 200 pasažieri un ar 52 kubikmetriem degvielas, ir gatava pacelties no Ņūarkas Internacionālās lidostas Ņūarkā, Ņūdžersijas štatā, ar mērķi Sanfrancisko Internacionālā lidosta Sanfrancisko, Kalifornijas štatā. Lidmašīnā atrodas 44 cilvēki. Lidmašīna nepaceļas vēl nākamās 40 minūtes.
8:13 American Airlines reiss 11dod pēdējo radio signālu Bostonas gaisa satiksmes kontrolei ar pieprasījumu pagriezties par 20 grādiem. Pēc dažām sekundēm gaisa satiksmes kontrolieris dod norādījumus pacelties līdz 10,5 km augstumam. No American Airlines reisa 11 atbilde vairs neatskan.
8:14 United Airlines reisa 175 lidmašīna, kas pēc ir tāda pati kā American Airlines reisa 11 Boeing lidmašīna ar 65 cilvēkiem paceļas no Logana Internacionālās lidostas Bostonā, lai dotos uz Losandželosu. Arī šī lidmašīna ir aizkavējusies par 16 minūtēm.
8:15 American Airlines reiss 11 novirzās no kursa.
8:17 American Airlines reisa 11 pasažieris Daniels Levins, kurš pārstāv Izraēlas Bruņoto spēku īpaši slepenu pretterorisma vienību ir vai nu nošauts vai nodurts. Savāda sagadīšanās, ka tieši šis cilvēks atradās nolaupītajā lidmašīnā.
8:20 American Airlines reiss 11 pārstāj pārraidīt identifikāciju, Friend or Foe (Draugs vai Ienaidnieks) signālu. Tas norāda, ka lidmašīna atrodas lokācijā, kurā tai nav jāatrodas. Par to tiek brīdināta gaisa satiksmes kontrole.
8:20 American Airlines reisa 77 lidmašīna Boeing 757-223 ar maksimālo pasažieru ietilpību 200 pasažieri un ar 52 kubikmetriem degvielas, paceļas no Dullesa Internacionālās lidostas 50 kilometru attālumā no Vašingtonas ar mērķi Losandželosa. Pacelšanās bija paredzēta 8:01, bet aizkavējās. Lidmašīnā atradās 64 cilvēki.
8:21 American Airlines reisa 11 stjuarte Betija Onga sazvana American Airlines rezervācijas biroja darbinieci Vanesu Minteri. Betija pastāstīja, ka divas stjuartes ir sadurtas, bet kādam pasažierim esot pārgriezta rīkle un viņš izskatījies miris. Paši teroristi ir iebarikādējušies pilotu kabīnē. Vēl viņa apstiprināja faktu, ka lidmašīna samazina augstumu.
8:22 Cita American Airlines reisa 11 stjuarte Eimija Svīnija sazvana American Airlines menedžeri Maiklu Vudvardu un sarunājas ar viņu līdz pat lidmašīnas avārijai.
8:24 Nolaupītāji visticamāk sajaucot radio pogas nevis pasažieriem, bet gaisa satiksmes kontroles centram paziņo: Gaisa satiksmes kontrole atbild ar: Pēc brīža nolaupītāji ierunājas vēlreiz:
8:25 Bostonas gaisa satiksmes kontroles centrs paziņo citiem gaisa satiksmes kontroles centriem, ka American Airlines reiss 11 esot nolaupīts. Savādā kārtā viņi nepaziņo to Ziemeļamerikas Gaisa Telpas Aizsardzības komandai (NORAD). Ja tas tiktu izdarīts, tad būtu atlikušas vēl aptuveni 20 minūtes, lai lidmašīnu notriektu, lai gan nezinot nolaupītāju plānus iespējams tas netiktu darīts.
8:26 American Airlines reiss 11 veic pagriezienu par 100 grādiem un dodas tiešā Ņujorkas virzienā. Drīz vien lidmašīna uzņem kursu tieši virs Hudsona upes, sekojot tai uz dienvidiem. Savāds fakts, ka teroristi neuzbruka, bet palidoja garām Indianpointai, kurā atrodas 3 atomreaktori, no kuriem darbojās 2. Tajos glabājās liels daudzums radioaktīvo atkritumu, bet tās apkārtnē dzīvoja milzīgs skaits iedzīvotāju. Lidmašīnai uzgāžoties atomreaktoram bojā gājušo skaits no sprādziena un radioaktīvā piesārņojuma varētu sasniegt 20 miljonus. Teritorija starp Bostonu un Ņujorku acumirklīgi kļūtu par neapdzīvojamu radioaktīvu tuksnesi. Lai cik muļķīgi izklausītos, par laimi teroristu mērķis šoreiz bija cits.
8:32 Prezidenta Buša autokolonna pamet Colony beach viesnīcu lai dotos uz Emmas E Bukeras pamatskolu Sarasotā, Floridas štatā.
8:36 Abas American Airlines reisa 11 stjuartes Betija Onga un Eimija Svīnija ziņo, ka lidmašīna strauji zaudē augstumu un izteikti šūpojas no viena sāna uz otru.
8:36 NORAD pārstāvji uzzina par American Airlines reisa 11 lidmašīnas nolaupīšanu. Viņiem gan nav iespējams noteikt precīzu tās atrašanās vietu, jo lidmašīna lido pārāk zemu un radari to neuztver.
8:40 Federālā Aviācijas administrācija paziņo NORAD par American Airlines reisa 11 nolaupīšanu. NORAD par to uzzināja paši pirms vien pāris minūtēm.
8:42 United Airlines reiss 175, ar kuru vēl pirms mirkļa sazinājās gaisa kontroles centrs, saistībā ar reisu 11, beidz atbildēt uz gaisa kontroles paziņojumiem.
8:42 Biedzot paceļas United Airlines reiss 93. Lidmašīna paceļas pēc 40 minūšu dīkstāves. Ja pacelšanās aizkavētos vēl 20 minūtes, tad šajā lidmašīnā esošie cilvēki no katastrofas izvairītos, jo tiks pārtraukta gaisa satiksme.
8:43 Krietni laicīgāk kā par reisu 11, tiek paziņots arī par reisa 175 nolaupīšanu NORAD pārstāvjiem. Salīdzinājumam laika starpība no reisa 11 nolaupīšanas līdz paziņošanai bija 15 minūtes, bet reisam 175 vien 3 minūtes.
8:44 NORAD nozīmē divus F-15 iznīcinātājus izsekot United Airlines reisu 175. Dīvainā kārtā American Airlines reiss 11 joprojām turpina tuvoties Ņujorkai neaizkavēts.
8:46 American Airlines reiss 11 ar ātrumu 790 km/h ietriecas Pasaules Tirdzniecības Centra ziemeļu tornī starp 94. un 98. stāvu.
8:46 United Airlines reiss 175 pārtrauc raidīt jau minēto Friend or Foe signālu.
8:47 NORAD tiek paziņots, ka American Airlines reiss 11 ir ietriecies Pasaules Tirdzniecības Centrā.
8:47 Ņujorkas Ugunsdzēsēju departamenta priekšnieks Džo Pfeifers no 7. bataljona izziņo trauksmi, paziņodams, ka lidmašīnas sadursme ar ēku nav bijis nelaimes gadījums. Vienīgais video materiāls, kurā uzskatāmi redzama pirmās lidmašīnas ietriekšanās Pasaules Tirdzniecības Centra(PTC) ēkā ir ugunsdzēsēju video, kurā redzams arī pats Pfeifers.
8:48 Televīzijā un radio parādās pirmās ziņas, ka lidmašīna ir ietriekusies PTC.
8:49 United Airlines reiss 175 novirzās no paredzētā kursa.
8:50 Sanfrancisko lidosta saņem zvanu no United Airlines reisa 175 stjuartes. Viņa esot pateikusi tikai: Tad saruna pārtrūkusi.
8:50 American Airlines reisa 77 pēdējā radio komunikācijas ziņa. Tā tiek pārraidīta brīdī, kad lidmašīna atrodas aptuveni 460 km attālumā no Pentagona.
8:51 Džordžs Bušs ierodas Emmas E. Bukeras pamatskolā Sarasotā, Floridā. Viņš fotografējas ar skolēniem un pēc tam piedalīsies mācību stundā.
8:52 Divi F-15 iznīcinatāji paceļas no Otis Gaisa spēku bāzes Masačusetsā, aptuveni 250 km attālumā no PTC. F-15 maksimālais ātrums sasniedz 3000km/h tātad tie varētu nokļūt Ņujorkā 5 minūšu laikā, bet nav īsti rīcības plāna turpmākajai rīcībai.
8:53 Gaisa satiksmes kontrolieri beidzot ir pamanījuši novirzes United Airlines reisa 175 lidojumā:
8:55 American Airlines reisa 77 pasažiere Barabara Olsone zvana savam vīram ģenerālim Teodoram Olsonam, kurš seko līdzi notikumiem Ņujorkā. Viņa pastāsta, ka teroristiem ir bijuši naži un viņi visus ir sadzinuši lidmašīnas aizmugurē. Drīz pēc tam saruna pārtrūkst. Olsons ātri paziņo par situāciju savam komandierim. Pēc brīža Barbara Olsone zvana savam vīram atkal un paziņo, ka lidmašīna griežas atpakaļ Vašingtonas virzienā.
8:56 American Airlines reisa 77 signāls pazūd, tajā brīdī lidmašīna veic apgriešanās manevru Ohaio un Kentuki štatu debesīs.
8:57 Pašu nesaprašanās dēļ F-15 iznīcinātāji vien tagad saņem ziņu, ka reiss 11 jau pirms 10 minūtēm ir ietriecies PTC. Tādējādi ir novilcinātas arī svarīgas minūtes reisa 175 apturēšanā.
8:59 American Airlines riesa 77 lidmašīna ir pabeigusi manevru un atrodas 530 km attālumā no Pentagona.
9:00 United Airlines sistēmas operatori pārraida masveida ziņu visām lidmašīnām, ka ir iespējams iebrukums pilotu kabīnē. United Airlines reisa 93 apkalpe atbild:
9:00 Pēdējo reizi radaros redzams reiss 175. Tas atrodas 5,4 km augstumā un turpina strauji mazināt augstumu.
9:00 Pentagons bīstamības pakāpi paaugstina par vienu vienību no normālas uz pakāpi Alfa. Tā paliek pakāpē Alfa līdz pat brīdim, kad reiss 77 ietriecas Pentagonā.
9:02 United Airlines reiss 175 ietriecas PTC dienvidu tornī starp 78. un 84. stāvu ar ātrumu virs 800 km/h. Lidmašīnas dzinējs izlido cauri ēkai un piezemējas 6 kvartālus tālāk. Ietriekšanās brīdī seismogrāfi Ņujorkā fiksējuši 0,7 balles stipru zemes satricinājumu. F-15, kuriem teorētiski Ņujorkā vajadzēja būt jau pirms vairāk kā 6 minūtēm atradās vien nedaudz pāri pusceļam. Vēlāk aprēķināts, ka tādā gadījumā iznīcinātāji lidojuši vien ar ātrumu, kas pielīdzināms 23,9% no maksimālā ātruma.
9:05 Rietumvirdžīnijas štata gaisa kontrole pamana lidmašīnu ielidojam radaru uztveršanas zonā, bet ar to neizdodas nodibināt radio kontaktus. Tā kā gaisa kontroles darbinieki nav pārliecināti vai tas ir vai nav reiss 77, viņi par to neziņo NORAD vēl 19 minūtes.
9:06 FAA tikai tagad paziņo militāristiem, ka reiss 175 (lidmašīna pirms 4 minūtēm ietriecās PTC) ir nolaupīts.
9:08 FAA pavēl visām lidmašīnām Ņujorkas gaisa zonā un ceļā uz to nekavējoties nolaisties tuvākajā lidostā.
9:10 United Airlines reiss 93 tiek nolaupīts.
9:15 American Airlines atceļ visas lidmašīnu pacelšanās Savienotajās Valstīs.
9:17 FAA slēdz visas Ņujorkas štata lidostas.
9:21 Tiek pavēlēts slēgt visus tuneļus un tiltus uz Manhetenu.
9:23 Bušs privāti sarunājas ar viceprezidentu Diku Čeiniju, nacionālās drošības sekretāri Kondolīzu Raisu, FIB priekšnieku Robertu Melleru un Ņujorkas mēru Džordžu Pataki. Savādi, ka Bušs nogaida gandrīz 20 minūtes līdz sazinās ar pārējiem. Tāpat arī fakts, ka Bušs nedeva atļauju notriekt nolaupītās lidmašīnas ir vērā ņemams.
9:25 Gaisa satiksmes kontrolieri informē ASV slepeno dienestu par to, ka American Airlines reiss 77 tuvojas Vašingtonai.
9:26 FAA aiztur lidmašīnu pacelšanos visā valstī.
9:28 United Airlines reisa 93 radio pārraida īsu ziņojumu, kurā dzirdams, ka kāds pilota kabīnē saka: Pēc brīža radio dzirdami kliedzieni, kā arī laupītāji runājam arābu valodā. Tā tas turpinās aptuveni 8 minūtes, bet FAA par nolaupīšanu NORAD paziņo vien pēc 12 minūtēm.
9:30 Divi F-16 iznīcinātāji dodas uz Vašingtonu ar rīkojumu aizsargāt Baltu namu par katru cenu. Tiesa, vēlāk izrādījās, ka Baltais nams teroristu mērķos neietilpa.
9:30 Bušs no Emmas E. Bukeras pamatskolas veic runu, kurā stāsta, ka ASV ir piedzīvojusi acīmredzamu teroristu uzbrukumu un nacionālo traģēdiju. Tāpat atklājot, ka atbildīgie par šo noziegumu tiks notverti un atbilstoši sodīti (bija nepieciešami gandrīz 10 gadi, lai notvertu Osamu bin Ladenu , al-Qaeda līderi, kurš uzņēmās atbildību par terora aktiem, starp citu desmito gada dienu solot atzīmēt īpaši)
9:32 Slepenie aģenti steidzīgi iebrāžas viceprezidenta Dika Čeinija kabinetā Baltajā namā un burtiski aiznes Čeiniju uz pazemes bunkuru Baltā nama pagrabā.
9:32 Pārstāj strādāt Ņujorkas birža (lielākā birža pasaulē).
9:35 United Airlines reiss 93 noiet no kursa un sāk doties dienvidaustrumu virzienā uz 450 km attālumā esošo Vašingtonu, kā vēlāk izrādās ar mērķi Kapitolija ēka.