local-stats-pixel fb-conv-api

Valsts grib padarīt Latvijas auto tirgu zaļāku1

20 0 1
Ieteikt: 000

Pavisam nesen medijus pāršalca ziņa, ka "automašīnu atļauties varēšot tikai bagātnieki, tā kļūšot par privilēģiju turīgajiem un nepanesamu slogu pārējiem."

Pēcāk gan atbildīgā ministrija skaidroja, ka vēsts par pamatīgo nodokļu slogu, kas tikšot uzlikts ar fosilo degvielu un dīzeli darbināmām automašīnām, vecākām par trīs gadiem, esot "pārpratums".

Taču viens ir skaidrs: Latvija ir apņēmusies samazināt CO2 izmešu daudzumu, un liels piesārņotājs ir satiksmes sektors.

Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 1

0/2000

Kārtējās blēņas!

1) CO2 rodas visur, kur kaut kas deg (tajā skaitā elpošana). Ja auto izlaiž CO2, tad tas jau IR LABI. Ja auto sāk izlaist daudz CO vai HC, kas veciem auto ir raksturīgāk, tad tā ir problēma, nevis CO2. CO2 izlaiž gan jauni, gan veci auto, un izlaiž proporcionāli sadedzinātai degvielai. Prakse rāda, ka ne vienmēr jauns auto ir ekonomiskāks par vecu. Tātad?

2) Kāpēc tiek tik smagi iespringts par CO2 emisiju, bet neviens mūs neslavē par O2 emisiju, kas mūsu gadījumā daudzkārt kompensē CO2 emisiju. Tēlaināk runājot - mums ir tāda "plauša", kas vēl ir CO2 badā. Tā vietā, lai mums liktu samazināt CO2, Eiropai mums būtu jāmaksā par O2 emisiju, kas elpina viņu industriālās valstis.

3) Tas, ka mūsu vienīgajā lielpilsētā ir slikts gaiss, ir pavisam cits jautājums. Kārtējo reizi pārliecināmies, ka daļa politiķu tālāk par Rīgu neredz.

2 0 atbildēt