local-stats-pixel fb-conv-api

Tīkla mārketings - krāpšana vai godīgs bizness?1

Pavisam nesen, kāda paliela tīkla mārketinga kompānija krāšņi Rīgā svinēja 21 gada jubileju. Bildes un video soc. tīklos ar Holivudas cienīgām kleitām (vismaz paskatā), krāšņi video, teksti par attīstību Eiropas virzienā (ar to gan kopā nelīmējās, tas ka lielākā daļa runu no "līderiem" bija krievu valodā, pārējam esot latviski), uzstājas pazīstami dziedātāji, tajā skaitā Samanta Tīna un Markuss Riva - īsi sakot nauda netika žēlota un reklāma arī uz goda. Nāciet tikai un piesakieties, arī pelnīsiet kaudzi naudas un svinēsiet svetkus tepat Latvijā vai ārzemēs, kā karaļi un karalienes. Un tā, protams, ne tuvu nav vienīgā šāda tipa kompānija Latvijā. Pat neiespringstot prātā nāk vismaz 4 tīkla mārketinga kompānijas, kuru postus biežāk vai retāk redz sociālajos tīklos. Nosaukumus, foto atļaušos nepublicēt, lai, kāds nedomā, ka kādam taisu speciālu (anti)reklāmu. Raksta mērķis ir parādīt cik reāli ir kļūt par tīkla mārketinga "zvaigzni" un pelnīt ar šādu biznesa tipu.

1. Kas īsti ir tīkla mārketings?

Tīkla mārketings jeb MLM (daudzlīmeņu mārketings) ir uzņēmējdarbības tips, kurā katram tirgotājam - tirdzniecības aģentam ir iespēja pašam pieņemt savu komandu, sadarbības partnerus caur tiem vairojot savus ienākumus un tādējādi arī visas kopējās kompānijas ienākumus. Primitīvi izsakoties, atcerieties veco, labo referāļu sistēmu. Tu piesakies, kādā mājaslapa, kur referāļi dod labumu, sāc savu biznesu, piesaisti savus draugus un procenti no viņu padarītā, kļūst par tavu peļņu. Visa naudiņa iet pa tīklu, kurā, jo tuvāk augšai vai centram (kā tev labpatīkās skatīties), jo lielākas summas apgrozās.

2. Cik reāli ir nopelnīt lielo piķi, strādājot tīkla mārketinga kompānijā?

Dažādos veidos ir bijusi saistība ar vairākām kompanijām. Savulaik arī šo to par šīm kompānijām esmu rakstījis arī Spokos (Atkārtošos, kompaniju nosaukumus nevēlos izcelt, lai tie netiek pārprasti, kā reklāma vai antireklāma, kādam uzņēmumam). Kādā no kompānijām, kas ir jau ļoti sen Latvijā, viens no pirmajiem līderiem tā arī pateica - ja esi šeit no sākuma, tu pelnīsi daudz, jo zem tevis ir vesela industrija. Ja tu esi jaunais - nu varbūt 5dienas vakaram sanāks. Citā kompānijā piereģistrējos tikai, lai varētu bez čakara pasūtīt pāris sev interesējošus produktus - iztikt bez starpnieka - aģenta, tādējādi ekonomējot savu laiku. Kļuvu pats "par aģentu" un man tika piešķirts mentors, kuram 3 mēnešus katru trešo dienu skaidroju, ka man nav intereses to padarīt par savu biznesu, pasūtīt produktus, kas man nav vajadzīgi, meklēt sev pircējus utt. Tika piedāvāti pat varianti pasūtīt kaut ko caur manu kontu, lai tikai man saglabātos menedžera statuss - respektīvi no manis var pelnīt tālāk. Mieru man lika tikai tad, kad neizpildīju pirmo mēnešu nosacījumus "līguma pagarinājumam" un menedžera/aģenta statuss tika noņemts. Galīgi neizskatās rožaini, ka tev jācīnās par katru cilvēku. Aizvien izteiktāk izskatās, ka taisnība ir cilvēkam no pirmās kompānijas - tiem, kas tur ir gadiem, tiem būs labi. Jauniņajiem ir kā ir.

Es zinu, ka man tieši saistībā ar kompāniju, kuru pieminēju ar garo ievadtekstu teiks, ka tās ir pilnīgas muļķības, ka tur ātri vien izsitās, laiku pa laikam galvenās līderes slavē jauniņās, kas mēneša-2 laikā ir topā. Protams, taču priekš tiem, kas neprot salikt punktiņus kopā varu arī viegli paskaidrot, kā tas notiek. Liela daļa no tām meitenēm, kas ātri izsitās tiek arī noreklamētas, uzsākot gaitas. Ja tevi noreklamē kāds no galvenajiem - tā ir milzu priekšrocība. Ja, kāds no galvenajiem tevi noreklamē kā savu radinieku vai baigi foršo cilvēku, dod rekomendācijas, diezgan loģiski, ka ātri celsies popularitātē. Un otrs aspekts. Kas pārsvarā ir top cilvēki vismaz šajā, taču arī vairākās citās kompānijās. Cilvēki, kas bija populāri vēl pirms nonāca tīkla mārketingā - tātad ar palielu sekotāju bāzi soc. tīklos vai cilvēki, kas pamatnodarbošanās dēļ ir ar potenciālu reklāmas auditoriju. Piemēram, labai frizierei būs jau savs garantēts klientu loks, kam viegli, nepastarpināti var ieminēties par to, ka sāki lietot tās un tās kompānijas smaržas, šampūnu, lūpeni vai mazgājamo līdzekli. Parādīt "rezultātu" un tālāk jau aiziet jaunās "klientes", kas ar laiku ienāk tavā tīklā. Un tam visam bonusā ļoti aktīva ņemšanās pa soc. tīkliem - katru dienu vai vienkārši ar ļot lielu regularitāti reklamējot sava tīklu uzņēmuma produkciju, rādot, brīžiem pat ar kultisku apņēmību to cik tieši dēļ savas kompānijas esi laimīgs, cik smuki izskaties, ja lieto sava uzņēmuma kosmētiku vai higiēnas līdzekļus, vai cik labi un gardi no sava uzņēmuma produkcijas vari paēst (šos video skatoties nereti, prātā nāk Klauns Krastijs no Simpsoniem, kurš reklamē Krastijburgeri - pirms un pēc reklāmām) vai dažādos citādos veidos savu itkā privāto telpu, pārpludinot ar foto, video, kas saistāms ar tavu tīkla mārketingu.

Tātad vai tīkla mārketings ir krāpšana vai godīgs bizness?

Nerunājot par dažādās produkcijas kvalitāti, jo tas ir cits stāsts, bet tīŗo biznesu - tas ir pilnīgi legāls bizness, taču par līdz galam godīgu es arī to nesauktu. Pirmkārt, jau tāpēc, ka skaistās reklāmas pamatā redz no tiem, kam tas ir izdevies un publiski krietni retāk redz "ēnas puses" - tos, kam kaut kā neaiziet, kam tā lielā naudiņa nenāk, to cik daudz laika un sākotnēji savas naudas jāiegulda utt. Līdz ar to līdz galam godīgi nav, jo neviens tev neteiks, ka, jā tu vari tur nopelnīt ļoti daudz, bet ātri tas izdosies tad, ja tev jau ir starta bāze ar klientiem un neviens arī savās skaistajās reklāmās nestāsta, ka tas tev kļūs par 24/7 darbu nevis, kā atsevišķi tirgoņi, kas mēģina piesaistīt "apakšniekus" saka, ka tās būs tikai "20 minūtes vai citos gadījumos 1-2 stundas dienā tava laika." Tīri no biznesa viedokļa tīkla mārketings ir tīrs. No likumiskā pamatā arī, ja neskaita atsevišķus nodokļu nemaksāšanas skandālus (šeit gan būtu interesanti, ja šo rakstu lasa, kāds/a lielāks/a pelnītājs no šāda biznesa, godīgu pateiktu - nu kā tad ir ar to nodokļu apmaksu. Maksājam vai, tomēr nē. Un pēc, kāda principa? Uzliekot pašnodarbinātā statusu un samaksājot absolūto minimumu, ko prasa Likums vai pilnā apmērā). No cilvēciskā? Lūk no šī gan, tīkla mārketingu galīgi nesauktu par godīgu. No cilvēciskās puses tīkla mārketingā ir ļoti daudz pie kā piesieties.

Paldies tiem, kuri izturēja un izlasīja.

44 0 1 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 1

0/2000

Piramīda!!!

3 0 atbildēt