Sveiki, draugi!
Noteikti ikvienam dzīvē ir bijis brīdis, kad gribas uzdot sev jautājumu - kāpēc man ir jāmācās skolā, ja tur nemāca to, kas dzīvē patiešām ir svarīgs un vajadzīgs? Pasaulē ir daži piemēri, kuri spēj skaidri sniegt atbildes uz šiem jautājumiem.
Kas notiek, kad bērns nemācās tradicionālajā skolā?19
Izcils dzīves piemērs ir Logans Laplante (Logan LaPlante) - 13 gadus jauns zēns, kuru vecāki izlēma neskolot parastā skolā, tā vietā izvēloties mājmācību. Loganam bija iespēja pielāgot mācību stilu savām interesēm un tam, ko parastā izglītības sistēma nepiedāvā. Raksta beigās pievienotajā video viņš piemin, ka viņš grib izaugt laimīgs un vesels. Kas no tā ir sanācis? Raksta turpinājumā.
Logans uzstājās ikgadējā TEDx Talks programmā, kura ir izstrādāta, lai palīdzētu pašvaldībām, organizācijām un atsevišķiem cilvēkiem vieglāk sasniegt savus mērķus
Logana stāsts ir līdzīgs 15 gadus jaunā Džeikoba Barneta dzīvei (Jacob Barnett), kurš ir viens no pirmajiem bērniem, kuram tika dota iespēja standarta izglītības vietā apgūt sev tuvos priekšmetus - matemātiku un fiziku, kā rezultātā viņš mērķtiecīgi strādā pie savas versijas slavenajai Einšteina Relativitātes teorijai un tiecas uz savu dzīves sapni - kādu dienu saņemt Nobela prēmiju fizikā. Džeikobs jau 14 gadu vecumā ir apsolvējis koledžu un nedomā pie tā apstāties.
Avots - http://www.trueactivist.com/15-year-old-in-line-to-win-nobel-prize/
"Izglītība bieži tiek uzskatīta kā pamats, lai izveidotu vienlīdzīgu un produktīvu sabiedrību, bet no tās mēs iegūstam personas, kuras absolvējot tradicionālo izglītības sistēmu ir pārāk vienādi domājošas un nereti neieņem augstus amatus uzņēmumos. Tā vietā mēs saņemam parastos "darba rūķus", kuri padevīgi pilda savus pienākumu. Ir iespējams vilkt paralēles ar skolā, vai ne? Izpildīti mājasdarbi, labas atzīmes testos, jā, šie cilvēki ir labi padotie valsts instancēs un uzņēmumos, bet vai viņi paši spēj risināt problēmu kopumu, nevis tikai atsevišķas, uzdotas lietas?"
"Mans lēmums pamest skolu radās no paša uzskatiem par izglītību. Tur es jutos tikai kā sistēmas posms un tā nebija vieta, kur es varētu kļūt par to, kas es vēlos būt. Nav svarīgi vai es studēju biznesu, inženieriju, mārketingu vai mūziku, nav tādas metodes un es neredzēju veidu kā to izmainīt. Es uzskatu, ka ja mēs atstātu pašreizējo izglītības sistēmu 2. plānā un izvēlētos citas metodes, mēs varētu sasniegt daudz labākus rezultātus izlaižot bezjēdzīgos testus un iegaumēšanu, kas dzīvē reti kur noder. Es nesaku, ka visiem ir jāmācās mājās, bet gan to, ka mūsu izglītības sistēmai ir vajadzīgas krasas izmaiņas un tam ir jānotiek ļoti drīz" - šī ir daļa no Logana uzstāšanās TEDx Talks 2013. Raksta beigās pieejams pilns video no Logana uzstāšanās šajā konferencē.
Vēl nav pienācis brīdis, kad man būtu jādomā par to, kur skolot savus bērnus, bet es noteikti savu bērnu izglītībai pievērsīšos daudz vairāk kā tikai aizvedot viņus uz skolu vai pārbaudot mājasdarbus. Bērniem ir jāļauj būt kreatīviem, radošiem. Mani vecāki man atļāva tādam būt. Atzīmes nebija pirmajā vietā, bet gan loģika, prieks un degsme radīt ko jaunu - par to es viņiem saku lielu paldies!
Atcerieties - galvenais ir ļaut bērniem atrast sevi. Tas nenotiks dienā, nedēļā un pat mēnesī, bet kad tas notiks, tas atvieglos visu atlikušo dzīvi gan Jums, gan arī viņiem!
Priekā, draugi - DB