111

 541  9

Sveiki visiem. Vēlos pievērst uzmanību tam, kas notika Maskavā.
Šovakar es neilgi pirms nolaišanās saņēmu ziņas, ka ir notikusi lidmašīnas avārija Maskavā. Protams, es un lielākā daļa apkalpes sākām runāt par to. Vienu mēs zinājām - ja mēs šo ziņu saņēmām caur vecāko stjuartu, kurš visticamāk ir to saņēmis no kapteiņa - tā ir ļoti nopietna lieta, kas var ietekmēt arī mūsu darbību. Un, kad mēs beidzot nolaidāmies, mēs uzzinājām, ka Maskavā, ir notikusi neveiksmīga avārijas nolaišanās, kas beidzās ar cilvēku upuriem.

Aeroflot Flight SU1492 ir veicis avārijas nosēšanos, tehnisku problēmu dēļ, kuras ir veicinājušas post-crash fire. Ir gājuši bojā vairāk nekā puse no pasažieriem un viens apkalpes loceklis. Izsaku līdzjūtību pilnīgi visiem, kuriem ir saistība ar šo avāriju. SS100 ir avārijā iesastītais lidmašīnas modelis.

Es personīgi esmu šokā, jo šī avārija pierāda, cik cilvēki var būt stulbi un bezatbildīgi šādās situācijās. Kā jums šķiet - kāpēc vairāk nekā puse gāja bojā? Ja vēlames būt precīzi - 41 cilvēks, no kuriem 2 bērni un stjuarts - no 73 pasažieriem. Es jums pateikšu priekšā - daži idioti nolēma paņemt savas somas evakuācijas laikā. Dažādi video un bildes to ir parādijuši.

Apkalpe ir apmācīta evakuēt lidmašīnu mazāk nekā 90 sec, pat ja puse no izejām nav pieejamas, un šis noteikums attiecās uz visiem lidmašīnu tipiem, neatkarīgi no to lieluma vai tipa. Tie stjuarti, kas lido ar ERJ vai CRJ, vai ar to pašu A220, tiek apmacīti arī kas ir “Dual Exit Responsibility” , kas īsti ir- kā evakuēt pasažierus pa 2 izejām vienlaicīgi. Mums māca dažādas pūļa kontroles tehnikas, kādas komandas izmantot utt...Viens no zelta likumiem ir- ATSĀJAT SAVAS SOMAS KABĪNĒ!

Pirms katra lidojuma, vai nu Safety Demo vai caur Drošības video tiek minēts, ka nekadā gadījumā neņemat savs somas līdzi, ja tiks paziņota evakuācija. Gadījumā, ja mums vajadzēs tevi dabūt ārā no lidmašīnas, neatkarīgi, ar ko tu lido, tiks dota pavēle - “LEAVE EVERYTHING!” Un, protams, daži analfabēti paķers savs somas līdzi, šādi traucējot evakuācijas procesu.

“Bet kā ar pasi? Kā ar maku? OMG KĀ AR MANU PRADA SOMIŅU, KAS IR VĒRTA 20K???” - daudzi to ir jautājuši. Tad atbildi, kas ir svarīgāks - tava dzīvība vai tava pase??

Vēl dažas lietas kas ir jāpsver:

Laiks.

Kā jau minēju, mums ir dotas 90 sekundes, lai tevi dabūtu laukā, un katra sekunde ir no svara. Kamēr tu ņem savu somu, tikmēr jau ir pagājis dārgais laiks, kas varēja palīdzēt citiem.

Tava soma ir smaga.

Pieņemsim, kad tev izdodas paņemt savu somu, bet viņa ir par smagu. Ko tu dari? Tu nomet viņu ejas vidū, bloķējot evakuācijas ceļu citiem!

Tava soma var bojāt lidmašīnas avārijas ekipējumu.

Ja tev izdodas nokļūt līdz izejai ar savu somu, tad pastāv risks, ka tu vari sabojāt, vai pat pilnīgi saplēst avārijas slaidu, šādi samazinot avārijas izeju skaitu, kā arī atstājot citu dzīvības riskā. Un būsim godīgi - kā tu varēsi paskriet, ja tev būs rokās 20 kg smaga soma. Tu viņu nomestīsi, radot draudus citiem.


Man kā stjuartei paliek slikti no šīs pasažieru bezatbildības. Tava dzīvība ir svarīgāka nekā tavas somas! Vienalga, ka aviācijas degviela tek, vienalga ka lidmašīnas spārns ir ugunī, vienalga ka ūdens gāžas iekšā pa durvīm, bet te vienmēr būs daži idioti, kuri ņems savas somas. Šis gadījums pierāda - ja daži analfabēti nebūtu ņēmuši savas somas, būtu iespējams izglābt vairāk cilvēku.

Mantas ir un paliek mantas - tās var nomainīt, nopikrt jaunas. Bet tavu dzīvību, diemžēl, nevar. Kad lidojat, atceraties - ja tiek aicināts evakuēties, atsājat savas mantas aiz muguras!

Komentāri 111

0/2000
'90-2000 gadā, Maskavā, viesnīcā "Rosija" izcēlās ugunsgrēks. Pilnībā izdega seši stāvi. Liels bija izbrīns tur pēc tam atrast vienu izdzīvojušu Japāni. Vēl vairāk, Japāņa nummuriņš bija pat uguns neskarts. Kad viņam prasīja - KĀ.. KĀ TAS IESPĒJAMS!? Japānis atbildēja: "Es visu laiku lēju ūdeni uz durvīm". No vannas izstabas ar puķupoda grāpi tas nesa ūdeni un lēja uz durvīm... un lūdza Budu,lai tikai ūdeni neatslēdz. Bet kā Jūs zinājāt kas jādars? Viņš teica, kad ļoti sen atpakaļ, '60-'70 gados viņam skolā mācija kas jādara katastrofu gadījumā.... ....Lūk pareizā skolas izglītība! Un nevis tā ko šodien māca....
 32  0 atbildēt

Arī degvielu pirms avārijas nosēšanās vajadzēja izdedzināt vai izliet.

 18  0 atbildēt

Diezgan labs raksts, interesantākais ko esmu izlasijis līdz galam pēdējā laikā. Pase ir svarīga tapēc to būtu jāliek parastajā rokas somiņā vai mugurenē, nevis jāstūķē kkdā čemodānā kurš var tevi iedzīt kapā kamēr to somu vilksi līdz.

 15  0 atbildēt

Pēc kara visi gudri, bet, manuprāt, lai šādas traģēdijas neatkārtotos, bagāžas nodalījumiem vajadzētu būt slēgtiem avārijas nosēšanās laikā, vai arī vispār rokas bagāžai būtu jāstāv bagāžas nodalījumā pie lielās bagāžas, jo, diemžēl, vienmēr kāds atradīsies, kas to bagāžu gribēs paņemt. Akmentiņš arī lidostas operatīvā dienesta dārziņā - ugunsdzēsēju mašīnām bija jāsagaida lidmašīna līdz ar nosēšanos, bet tās atbrauca ar  lielu nokavēšanos. Šajā ziņā Lidostā Rīga ir augstāki drošības standarti, jo vismaz tas ko es esmu redzējis -ugunsdzēsēji acumirklī piebrauc pie lidmašīnas pēc avārijas nolaišanās, sekojot tai jau nolaišanās brīdī. Līdzjūtība tuviniekiem!

 12  0 atbildēt

Ļoti labs raksts. Kā biežš ceļotājs varu vien kritizēt visus ar kuriem kopā esmu lidojis. Netiek ievēroti pilnīgi nekādi drošības norādījumi. Sākot ar to, ka nesam iekšā vairāk somas, nekā atļauts, beidzot ar jostas atsprādzēšanu pirms lidaparāta pilnīgas apstāšanās. Un tad visi brīnās un gudri kritizē aviokompānijas un stjuartu darbu. Paši muļķi, tāpēc arī ārkārtas gadījumos, kas šaušmīgs kā šis var atgadīties. Līdzjūtību cietušo ģimenēm!

 12  0 atbildēt

Cik daudz komentāru par to, "bet, ja somā ir..."

Atbilde visiem: ja vien tur nav iebāzts tavs bērns (lai ieekonomētu uz biļetes?), tad nav vērts to somu ņemt līdz evakuācijas laikā.   

 7  0 atbildēt
Raksta autors komentāros dikti gudri raksta. Šaubos ka šādá situācijā rīkotos tieši pēc grāmatas. Ir dažādi cilvēki un katram sava reakcija krīzes situācijās, viens ir mācības un otrs ir reālā dzīve, kur ieslēdzas izdzīvošanas instinkts, panika utt.
 6  0 atbildēt

nekas nemainīsies līdz tam brīdim, kad šādās situācijās vainīgie saņems sodu, un konkrēti:

1. jau šodien neadekvātus cilvēkus var izsēdināt no ļotenes tikai ar pilota pavēli.

2. cilvēki, kas apdraud citu pasažieru dzīvības, tiek saukti pie kriminālas un civiltiesiskās atbildības. 

3. ja evakuācijas laikā ņēmi somas, kaut gan tas ir aizliegts, tu apdraudi citu pasažieru dzīvības, tevi sauc pie kriminālatbildības, piemēram, maskavā visi, kuri ņēma savas somas, ir netīšām nogalinājuši citus cilvēkus jeb nonāvēšana aiz neuzmanības.

4. tā kā visām valstīm uz robežām ir pieejama personu sodāmība, tad tādiem cilvēkiem atteikt iekāpšanu. Jo var apdraudēt citu pasažieru dzīvību un veselību.

ES valstīs to varētu viegli realizēt.

 5  0 atbildēt

Izlasīju Tavus rakstus. Jā, gramatiskas kļūdas ir, bet man tās netraucē. Morāle un ētika- var teikt, apšaubāma (Tava attieksme pret bērniem un vēl šis tas). Taču raksti interesanti. Tev ir savs personīgais stils un viedoklis- un tas ir oriģināls un interesants. Un ari visparigos vilcienos esi tīri normals cilvēks. Tema arī interesanta. Tā ka raksti vien tālak. Profesija - pat romantiska. Raksti vien tālāk par viss kaut ko- ka tiki līdz darbam Āzijā, kuras aviokompānijas ir drošākas, patīkamakas, dasnākas, par tautu kultūras izpausmēm utt.

 7  2 atbildēt

Piloti bija uzdevumu augstumos. Pēc nosēšanās pagrieza lidmašīnas purnu pret vēju, lai liesmas neiet uz glābšanas trapu. Ja cilvēciņi būtu bijuši organizētāki, būtu izglābtas vēl 15-20 dzīvības. Ļoti žēl!

 5  0 atbildēt

Man, protams, nav dziļas izpratnes par lidošanu un aviācijas lietām kā tādām, bet, drusku orientējoties ekzaktajās lietās rodas labs jautājums - ja minētais satiksmes līdzeklis vairākas reizes nosēžoties palecas tā kā tas redzams video, kas notiek ar cilvēciņiem, kuri atrodas tuvāk astesgalam?

Somas varētu būt gan pa lielai daļai vainīgas - tur slīd pa piepūšamo trapu lejā cilvēki, tad ir 15 sekundes, kurās neviens nešļūc, tad plūsma atjaunojas. 

 4  0 atbildēt
Man vienalga, somu neatstāšu.
 5  1 atbildēt

Medicīnā vadlīnijas ir vispārēji noteikumi, kas dod paredzēto rezultātu procentuāli lielākajā daļā gadījumu (ne tuvu ne vienmēr) un ir paredzēti viduvēji kompetenta ārsta pakaļas piesegšanai pret iesūdzēšanu tiesā, nevis pacientu glābšanai operatīvi un pēc iespējas draudzīgāk pacientam. Doktors Hauss ir pasaku tēls. Realitātē tāds ilgi neizvilks, jo pie pirmajām problēmām viņu aizvilks uz tiesu par vadlīniju neievērošanu. 

Ļoti šaubos, ka aviācijā ir savādāk.

 4  0 atbildēt
Un kurš atstāj savas mantas ja var paķert līdz.
 3  0 atbildēt

aha SuhojSuperJet.. tieši tas pats, kuru visas, ar galvu domājošās aviokompānijas nekad nepirks, tieši nedrošuma dēļ.. 

Varbūt kļūdos, bet šķiet ka bija runa, par to ka tai aizliegts ielidot Eiropas gaisa telpā - baidoties ka kādam neuzgāžās uz galvas....

 2  0 atbildēt
Nav brīnums, jo tā ir krievu taisīta lidmašīna ar kuru lidoja, un nav pirmais gadījums ar teh problēmām tieši tam modelim.
 2  0 atbildēt

da vispar pohu* lai tie krievi iet dirst

 2  0 atbildēt

Es mēģināšu precizēt jautājumu "Kas svarīgāks, Mana soma vai Viņa dzīvība".

Ne obligāti tie, kas ņēma somas, neizglābās. Ciniski skan, bet paņemta izglābta soma varēja (vai jau to izdarīja) pazudināt kādu svešu šai somai dzīvību.

Kas izdarīts, tas izdarīts. Būtu tagad vēl sliktāk, ka kāds, kas izglābis savu somu, aiz sidrsēstiem tamdēļ vēl padarītu sev galu.

 2  0 atbildēt

Un tomēr, - vai tie, kas atstāja savu bagāžu lidmašīnā, pēc ugunsgrēka nodzēšanas to saņēma? 

Ja ne, tad kāpēc?

Skaidrs, ka mironim koferis vairs nebūs vajadzīgs, bet dzīvajiem gan. Daudzi ir pietiekami nabagi, lai tādā knapi sakasītā braucienā (vai komandējumā) līdzi būtu labākais apģērbs un lietas, kura jaunpirkšana iecērt pietiekamu robu jau tā trūcīgajās finansēs. Tā pati pase - atjaunošana arī nemaksā maz. Un vēl ir jātiek uz savu dzimto valsti (bez pases!) lai to atjaunotu.

Cilvēki ir spiesti paļauties tikai paši uz sevi, jo uz organizētu palīdzību tā īsti paļauties nevar. ja pats savu mantu nesavāksi, tad atvadies no tās.

 1  0 atbildēt
Pēc tam spriest viegli , bet neviens nezin ko katrs pats darītu šoka stāvoklī. Viens meklē izeju, cits meklē mantas neapzināti.
 1  0 atbildēt