Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
9
536

Sveiki visiem. Vēlos pievērst uzmanību tam, kas notika Maskavā.
Šovakar es neilgi pirms nolaišanās saņēmu ziņas, ka ir notikusi lidmašīnas avārija Maskavā. Protams, es un lielākā daļa apkalpes sākām runāt par to. Vienu mēs zinājām - ja mēs šo ziņu saņēmām caur vecāko stjuartu, kurš visticamāk ir to saņēmis no kapteiņa - tā ir ļoti nopietna lieta, kas var ietekmēt arī mūsu darbību. Un, kad mēs beidzot nolaidāmies, mēs uzzinājām, ka Maskavā, ir notikusi neveiksmīga avārijas nolaišanās, kas beidzās ar cilvēku upuriem.

Aeroflot Flight SU1492 ir veicis avārijas nosēšanos, tehnisku problēmu dēļ, kuras ir veicinājušas post-crash fire. Ir gājuši bojā vairāk nekā puse no pasažieriem un viens apkalpes loceklis. Izsaku līdzjūtību pilnīgi visiem, kuriem ir saistība ar šo avāriju. SS100 ir avārijā iesastītais lidmašīnas modelis.

Es personīgi esmu šokā, jo šī avārija pierāda, cik cilvēki var būt stulbi un bezatbildīgi šādās situācijās. Kā jums šķiet - kāpēc vairāk nekā puse gāja bojā? Ja vēlames būt precīzi - 41 cilvēks, no kuriem 2 bērni un stjuarts - no 73 pasažieriem. Es jums pateikšu priekšā - daži idioti nolēma paņemt savas somas evakuācijas laikā. Dažādi video un bildes to ir parādijuši.

Apkalpe ir apmācīta evakuēt lidmašīnu mazāk nekā 90 sec, pat ja puse no izejām nav pieejamas, un šis noteikums attiecās uz visiem lidmašīnu tipiem, neatkarīgi no to lieluma vai tipa. Tie stjuarti, kas lido ar ERJ vai CRJ, vai ar to pašu A220, tiek apmacīti arī kas ir “Dual Exit Responsibility” , kas īsti ir- kā evakuēt pasažierus pa 2 izejām vienlaicīgi. Mums māca dažādas pūļa kontroles tehnikas, kādas komandas izmantot utt...Viens no zelta likumiem ir- ATSĀJAT SAVAS SOMAS KABĪNĒ!

Pirms katra lidojuma, vai nu Safety Demo vai caur Drošības video tiek minēts, ka nekadā gadījumā neņemat savs somas līdzi, ja tiks paziņota evakuācija. Gadījumā, ja mums vajadzēs tevi dabūt ārā no lidmašīnas, neatkarīgi, ar ko tu lido, tiks dota pavēle - “LEAVE EVERYTHING!” Un, protams, daži analfabēti paķers savs somas līdzi, šādi traucējot evakuācijas procesu.

“Bet kā ar pasi? Kā ar maku? OMG KĀ AR MANU PRADA SOMIŅU, KAS IR VĒRTA 20K???” - daudzi to ir jautājuši. Tad atbildi, kas ir svarīgāks - tava dzīvība vai tava pase??

Vēl dažas lietas kas ir jāpsver:

Laiks.

Kā jau minēju, mums ir dotas 90 sekundes, lai tevi dabūtu laukā, un katra sekunde ir no svara. Kamēr tu ņem savu somu, tikmēr jau ir pagājis dārgais laiks, kas varēja palīdzēt citiem.

Tava soma ir smaga.

Pieņemsim, kad tev izdodas paņemt savu somu, bet viņa ir par smagu. Ko tu dari? Tu nomet viņu ejas vidū, bloķējot evakuācijas ceļu citiem!

Tava soma var bojāt lidmašīnas avārijas ekipējumu.

Ja tev izdodas nokļūt līdz izejai ar savu somu, tad pastāv risks, ka tu vari sabojāt, vai pat pilnīgi saplēst avārijas slaidu, šādi samazinot avārijas izeju skaitu, kā arī atstājot citu dzīvības riskā. Un būsim godīgi - kā tu varēsi paskriet, ja tev būs rokās 20 kg smaga soma. Tu viņu nomestīsi, radot draudus citiem.


Man kā stjuartei paliek slikti no šīs pasažieru bezatbildības. Tava dzīvība ir svarīgāka nekā tavas somas! Vienalga, ka aviācijas degviela tek, vienalga ka lidmašīnas spārns ir ugunī, vienalga ka ūdens gāžas iekšā pa durvīm, bet te vienmēr būs daži idioti, kuri ņems savas somas. Šis gadījums pierāda - ja daži analfabēti nebūtu ņēmuši savas somas, būtu iespējams izglābt vairāk cilvēku.

Mantas ir un paliek mantas - tās var nomainīt, nopikrt jaunas. Bet tavu dzīvību, diemžēl, nevar. Kad lidojat, atceraties - ja tiek aicināts evakuēties, atsājat savas mantas aiz muguras!

 Autors: Pam Ann Kāpēc tava dzīvība ir svarīgāka par tavām somām
Autora bilde
1.
9
536
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [111]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Rigel avatars
Medaļa ZebraMedaļa SviestmaizeMedaļa Dienas doma
  Rigel 06.05.19 20:38  
31
0
'90-2000 gadā, Maskavā, viesnīcā "Rosija" izcēlās ugunsgrēks. Pilnībā izdega seši stāvi. Liels bija izbrīns tur pēc tam atrast vienu izdzīvojušu Japāni. Vēl vairāk, Japāņa nummuriņš bija pat uguns neskarts. Kad viņam prasīja - KĀ.. KĀ TAS IESPĒJAMS!? Japānis atbildēja: "Es visu laiku lēju ūdeni uz durvīm". No vannas izstabas ar puķupoda grāpi tas nesa ūdeni un lēja uz durvīm... un lūdza Budu,lai tikai ūdeni neatslēdz. Bet kā Jūs zinājāt kas jādars? Viņš teica, kad ļoti sen atpakaļ, '60-'70 gados viņam skolā mācija kas jādara katastrofu gadījumā.... ....Lūk pareizā skolas izglītība! Un nevis tā ko šodien māca....
Epicentrs avatars
Medaļa DarbaholiķisMedaļa KomiķisMedaļa Docents
  Epicentrs 06.05.19 12:09
18
0

Arī degvielu pirms avārijas nosēšanās vajadzēja izdedzināt vai izliet.

Ciema Sensejs avatars
Medaļa Mazā, spoki Tevi mīl!Medaļa InfluencerisMedaļa Latvijas politika
  Ciema Sensejs 06.05.19 12:29  
15
0
atbildot uz Pam Ann komentāru " Tava mugursoma, vai rokas somiņa ir jānovieto... "

Nekad neesmu lidojis, bet kad dodos uz ārzemēm pasi vienmēr turu kabatā
Ciema Sensejs avatars
Medaļa Mazā, spoki Tevi mīl!Medaļa InfluencerisMedaļa Latvijas politika
  Ciema Sensejs 06.05.19 12:16  
14
0

Diezgan labs raksts, interesantākais ko esmu izlasijis līdz galam pēdējā laikā. Pase ir svarīga tapēc to būtu jāliek parastajā rokas somiņā vai mugurenē, nevis jāstūķē kkdā čemodānā kurš var tevi iedzīt kapā kamēr to somu vilksi līdz.

ottokaars avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Burvju klana biedrsMedaļa Dienas doma
  ottokaars 06.05.19 12:41
15
2

atbildot uz Pam Ann komentāru " Tava mugursoma, vai rokas somiņa ir jānovieto... "

Čau! Foršs raksts- par tēmu!

Bet... šad tad esmu lidojis- visu laiku liekas ka pārāk forsēti tiek rādīts tas "vetes pūšanas šovs", savukārt šādi sīkumi, kā negrābstīšanās gar somām, nekrišana panikā, "dzelžaina" pakļaušanās apkalpes komandām ārkārtas situācijās un tml., manuprāt netiek pietiekami akcentēta...

Man domāt ka visas instruktāžas būtu ar to jāsāk: "Mēs esam apmācīti profesionālļi - ja notiek ārkārtas sitūācija, Jūs aizverat mutes, atverat ausis un izpildat mūsu instrukcijas. Un te ir ~5-10 galvenie punkti kas jums jāiemācas no galvas līdz pirmajai ēdienreizei- atprasīsim... Kas nezinās paliks bez porcijas..."...    Varbūt to visu pirms kāpšanas lidmašīnā var darīt...   

P.S.: SS100 - tas ganjau izslavētais SuhojSuperJet???

Wicked Sick avatars
Medaļa DocentsMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  Wicked Sick 06.05.19 19:30
12
0

Pēc kara visi gudri, bet, manuprāt, lai šādas traģēdijas neatkārtotos, bagāžas nodalījumiem vajadzētu būt slēgtiem avārijas nosēšanās laikā, vai arī vispār rokas bagāžai būtu jāstāv bagāžas nodalījumā pie lielās bagāžas, jo, diemžēl, vienmēr kāds atradīsies, kas to bagāžu gribēs paņemt. Akmentiņš arī lidostas operatīvā dienesta dārziņā - ugunsdzēsēju mašīnām bija jāsagaida lidmašīna līdz ar nosēšanos, bet tās atbrauca ar  lielu nokavēšanos. Šajā ziņā Lidostā Rīga ir augstāki drošības standarti, jo vismaz tas ko es esmu redzējis -ugunsdzēsēji acumirklī piebrauc pie lidmašīnas pēc avārijas nolaišanās, sekojot tai jau nolaišanās brīdī. Līdzjūtība tuviniekiem!

Geimeris avatars
Medaļa KomiķisMedaļa TestētājsMedaļa Pērle
  Geimeris 06.05.19 23:50
12
0

Ļoti labs raksts. Kā biežš ceļotājs varu vien kritizēt visus ar kuriem kopā esmu lidojis. Netiek ievēroti pilnīgi nekādi drošības norādījumi. Sākot ar to, ka nesam iekšā vairāk somas, nekā atļauts, beidzot ar jostas atsprādzēšanu pirms lidaparāta pilnīgas apstāšanās. Un tad visi brīnās un gudri kritizē aviokompānijas un stjuartu darbu. Paši muļķi, tāpēc arī ārkārtas gadījumos, kas šaušmīgs kā šis var atgadīties. Līdzjūtību cietušo ģimenēm!

Pam Ann avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa Patīk rakstsMedaļa Moderatora favorīts
  Pam Ann 06.05.19 12:26
10
1

atbildot uz Ciema Sensejs komentāru " Diezgan labs raksts, interesantākais ko... "

Tava mugursoma, vai rokas somiņa ir jānovieto plakutos virs tevis, vai janovieto zem krēsla, priekšā. Tev nekas nedrīkst  būt klēpī, pacelšanās un nolaišanās laikā. Ja mēs sāktu evakuāciju, tev šīs mantas jāatstāj neatkarīgi no apstākļiem, pat ja tas ieskaita pasi, telefonu, maku utt...

spoks300 avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa Holly ShitMedaļa Trumpe
  spoks300 18.05.19 15:17
6
0

Cik daudz komentāru par to, "bet, ja somā ir..."

Atbilde visiem: ja vien tur nav iebāzts tavs bērns (lai ieekonomētu uz biļetes?), tad nav vērts to somu ņemt līdz evakuācijas laikā.   

ottokaars avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Burvju klana biedrsMedaļa Dienas doma
  ottokaars 07.05.19 21:26
6
0

atbildot uz TsarAlexander komentāru " Tas, ka nelieku emoji, nenozīmē, ka esmu aiz... "

Neesi jau bišķiņ ķerts... Pat krievu importozamesķiķeļi LADU ar AUDI nesalīdzina... Pat ar DACIA to ir pagrūti nolikt vienā kategorijā- DACIA viduvējā komplektācijā maksā tikpat cik plika VESTA... Tikai grab un smird uz pusi mazāk...  

Totiers kad SuperJetu izlaida visi krievu kanāli skandināja apmēram tā: "Izlaists jaunākās paudzes krievijā ražotais superaviolaineris SuhoiSuperjet- Boing un Airbus nervozi pīpē maliņā... Viss aviācijas tirgus pamazām pāriet uz krievijas ražojumiem..." utt...

Reāli SuperJetu tik maz kas pērk, ka tos vispār nevar objektīvi nekādā kopējā satatistikā iekļaut (tikai ~150 lidmašīnas nopirktas no 2005gada)... Tos pašus Boing 737 gadā pieražo 2-3 reizes vairtāk!!! Gadā, Saša... vienā gadā!!!

Bez tam izrādās, ka krievijā ražotas tur ir tikai kniedes un sēdekļi...

Neiet runa par to kas un kāpēc tehnoloģiski vai cenas ziņā ir labāks, drošāks utt...

Runa iet par to ka d*rst vajag mazāk, bet darīt vairāk...   

Krīze avatars
Medaļa DoktorantsMedaļa RecidīvistsMedaļa 1/13 kūciņas
  Krīze 07.05.19 08:49  
6
0
atbildot uz Pam Ann komentāru "Mums ir vesela rokasgrāmata par šādām situācij... "

Esmu strādājis struktūrā ar paaugstinātu risku un briesmām gan veselībai, gan dzīvībai. Un paskaidrošu kam ir domātas instrukcijas. Katrs nelaimes gadījums ir individuāls un atsevišķu efektīvu risinājumu, un nekāda rokas grāmata nepalīdzēs, tikai pieredze ar šādām situācijām no personiskās prakses. Rokasgrāmatas instrukcijas ir nepieciešamas, lai pēc nelaimes būtu uz ko atsaukties, ka viss tika darīts pareizi un tapēc upuru skaits nav vēl lielāks. Instrukcijas neglābj cilvēkus, tikai noņem atbildību no priekšniecības. Nevajag būt naivam.
Mrhaha avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Deputāts Haltūrists
  Mrhaha 06.05.19 20:30  
6
0
Raksta autors komentāros dikti gudri raksta. Šaubos ka šādá situācijā rīkotos tieši pēc grāmatas. Ir dažādi cilvēki un katram sava reakcija krīzes situācijās, viens ir mācības un otrs ir reālā dzīve, kur ieslēdzas izdzīvošanas instinkts, panika utt.
KatHunter avatars
Medaļa Sertificēts spoksMedaļa Dienas joksMedaļa Nostradams
  KatHunter 06.05.19 14:32  
6
0
atbildot uz Pam Ann komentāru "Nedomāju ka tava soma ir gan tavas gan citu dro... "

Nedomāju ka avārijas gadījumā tu spētu man palielināt izdzīvošanas iespējas! 😂😂 Bet somā man ir izpletnis!
gelandewagen avatars
Medaļa Normis RitulisMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas joks
  gelandewagen 07.05.19 09:37
5
0

nekas nemainīsies līdz tam brīdim, kad šādās situācijās vainīgie saņems sodu, un konkrēti:

1. jau šodien neadekvātus cilvēkus var izsēdināt no ļotenes tikai ar pilota pavēli.

2. cilvēki, kas apdraud citu pasažieru dzīvības, tiek saukti pie kriminālas un civiltiesiskās atbildības. 

3. ja evakuācijas laikā ņēmi somas, kaut gan tas ir aizliegts, tu apdraudi citu pasažieru dzīvības, tevi sauc pie kriminālatbildības, piemēram, maskavā visi, kuri ņēma savas somas, ir netīšām nogalinājuši citus cilvēkus jeb nonāvēšana aiz neuzmanības.

4. tā kā visām valstīm uz robežām ir pieejama personu sodāmība, tad tādiem cilvēkiem atteikt iekāpšanu. Jo var apdraudēt citu pasažieru dzīvību un veselību.

ES valstīs to varētu viegli realizēt.

effeja100 avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Dienas domaMedaļa Dienas doma
  effeja100 06.05.19 16:49  
7
2

Izlasīju Tavus rakstus. Jā, gramatiskas kļūdas ir, bet man tās netraucē. Morāle un ētika- var teikt, apšaubāma (Tava attieksme pret bērniem un vēl šis tas). Taču raksti interesanti. Tev ir savs personīgais stils un viedoklis- un tas ir oriģināls un interesants. Un ari visparigos vilcienos esi tīri normals cilvēks. Tema arī interesanta. Tā ka raksti vien tālak. Profesija - pat romantiska. Raksti vien tālāk par viss kaut ko- ka tiki līdz darbam Āzijā, kuras aviokompānijas ir drošākas, patīkamakas, dasnākas, par tautu kultūras izpausmēm utt.

blusu_kerajs avatars
Medaļa BestsellersMedaļa Admins iesakaMedaļa Sensācija
  blusu_kerajs 06.05.19 21:29
5
0

Piloti bija uzdevumu augstumos. Pēc nosēšanās pagrieza lidmašīnas purnu pret vēju, lai liesmas neiet uz glābšanas trapu. Ja cilvēciņi būtu bijuši organizētāki, būtu izglābtas vēl 15-20 dzīvības. Ļoti žēl!

Krīze avatars
Medaļa DoktorantsMedaļa RecidīvistsMedaļa 1/13 kūciņas
  Krīze 07.05.19 09:27  
5
0
atbildot uz Pam Ann komentāru "Stjuarta profesijā viss ir regulēts caur noliku... "

Šablona domāšana ir cēlonis lielām traģēdijām. Cik avārijas situācijās esi nonākuši un cik risinājušies un cik pēc tam analizējuši, kas bija pareizi un kas nepareizi. Kamēr pati kaut vienu reizi neizies cauri "ugunskristībām" tikmēr arī domāsi vienā virzienā. Pieredze tevi padara par profesionāli nevis rokasgrāmatas.
Wicked Sick avatars
Medaļa DocentsMedaļa Dienas joksMedaļa Dienas joks
  Wicked Sick 06.05.19 21:21
4
0

atbildot uz Rigel komentāru " '90-2000 gadā, Maskavā, viesnīcā "Rosij... "

Ja istaba ir pilna dūmiem un oglekļa monoksīdu, tad nekāds tur ūdens grāpis vairs nelīdzēs. Lielākoties cilvēki nosmok no CO, nevis sadeg dzīvi. Šis ir individuāls gadījums un Japānim paveicās, ka dūmi pie viņa netika.

Vinnīts avatars
Medaļa Neraudi, Susuriņ!Medaļa Admins iesakaMedaļa Rotaļu draudziņš
  Vinnīts 06.05.19 19:03  
5
1
Man vienalga, somu neatstāšu.
Raziels avatars
Medaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čomsMedaļa Twittera čoms
  Raziels 06.05.19 14:40
4
0

Man, protams, nav dziļas izpratnes par lidošanu un aviācijas lietām kā tādām, bet, drusku orientējoties ekzaktajās lietās rodas labs jautājums - ja minētais satiksmes līdzeklis vairākas reizes nosēžoties palecas tā kā tas redzams video, kas notiek ar cilvēciņiem, kuri atrodas tuvāk astesgalam?

Somas varētu būt gan pa lielai daļai vainīgas - tur slīd pa piepūšamo trapu lejā cilvēki, tad ir 15 sekundes, kurās neviens nešļūc, tad plūsma atjaunojas. 

« 1  2  3  4  5 »