local-stats-pixel

Tādas bijušas formulas!9

54 2

Nav noslēpums,ka auto būve iet uz priekšu. Tāpēc atskatīšos pagātnē par formulām!

 

Kad plašākai publikai pirmo reizi tika prezentētas 2009. gada F1 mašīnas, bijušais čempionāta pilots Kristians Klīns izteicās, ka vēl nekad nav redzējis tik neglītas formulas. Tomēr austrietis acīm redzot nebūs redzējis pietiekami, jo autosporta vēsturē ir gana daudz konstrukciju, kas tiešām uzskatāmas par dīvainām, ja ne briesmīgām.

Formulu sacīkstēs inženieriem vienmēr bijis plašs lauciņš, kurā izpausties. Gan Formulā 1, gan citos tā saucamajos open wheel čempionātos konstrukcijas viena no otras nereti mēdza pamatīgi atšķirties. Sevišķi tas bija manāms pirms vairākām desmitgadēm, kad tehniskie noteikumi bija krietni brīvāki un katrs centās izveidot kaut ko unikālu, ar ko pārsteigt savus konkurentus. Daži gāja tik tālu, ka pārvērta sacīkšu spēkratu līdz nepazīšanai. Tik pat daudzas reizes eksperimenti beidzās ar neveiksmi, jo izrādījās, ka uzbūvētā mašīna ir tik pat lēna, cik atbaidoša.

Nav pat jāmeklē tālu, lai izvēlētos pirmos, manuprāt, interesantākos eksemplārus. Formulā 1, jo īpaši pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, konstruktoru radošās domas lidojumam reizēm šķiet nepastāvēja nekādas robežas. Vai kāds spētu iedomāties, ka, piemēram, nākamgad uz starta pirmajā posmā "Ferrari" pilotiem būs formulas ar sešiem riteņiem? Tolaik tāda iespējamība nebija nekas neiedomājams. Daži to pat pamanījās īstenot dzīvē.

Pirmie un vienīgi, kas F1 sacīkstēs piedalījās ar sešu riteņu braucamo bija slavenā "Tyrrell" komanda. 1976. gadā spēkā stājoties jaunajiem noteikumiem, Kena Tairela padotie spēra neparastu soli un uzbūvēja pirms tam vēl neredzētu brīnumu. "P34" modelim priekšā atradās pa diviem maziem riteņiem katrā pusē. Lai arī tas samazināja saķeres laukumu ar trasi (ko vēlāk veiksmīgi atrisināja izveidojot lielāku riteņu diametru), mašīnai bija dažas labas papildus īpašības. "Tyrrell" gara darbs debitēja 1976. gada ceturtajā posmā Spānijā un Patriks Depaljē pat spēja kvalificēties sacīkstēm ar trešo rezultātu! Jau nākamajās sacīkstēs tika gūta ceturtā vieta, bet Zviedrijā ar Džodiju Šekteru priekšgalā komanda jau izcīnīja dubultuzvaru. Tā gan bija vienīgā reize, kad "P34" spēja finišēt pirmajā vietā. Šo mašīnu izmantoja vēl arī 1977. gadā un kopumā tā atnesa "Tyrell" komandai 14 goda pjedestālus.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
54 2 9 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 9

0/2000

Man vienīgajam liekas, ka tie teksti nesakrīt ar attēloto bildēs?

Piemēram 9. bildes tekstam vajadzēja būt pie 11tās

2 0 atbildēt

atbildot uz Burns komentāru " Ļoti atvainojos.. Viens no maniem pirmajiem... "

nav problēmu, to var izlabot arī pēc rakstu publicēšanas, spied tik virsū uz āmura simbola un aiziet ;)  

2 0 atbildēt

Smieklīgas bija :D

1 0 atbildēt

Jep nr 13 attels nu toch nav uznjemts 1979 gadaa!!, topies autor...

1 0 atbildēt

Ļoti atvainojos..

Viens no maniem pirmajiem rakstiem! LABOŠOS!

2 1 atbildēt

Bravo

1 0 atbildēt

labs interesanti

0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt

👌

0 0 atbildēt