Vai zinat, kas ir mototriāls?
Lūk-
Pasaules mēroga sacensībās triāla distancē parasti izvietoti 12 – 18 dažādas sarežģītības šķēršļi jeb posmi, kuriem ar īpaši konstruētu triāla motociklu jātiek pāri. Šī distance ir jāveic divas reizes. Latvijā minimālais posmu skaits ir 12, kuri tiek veikti trīs apļos, taču to skaits pēc organizatoru ieskatiem var būt arī lielāks. Par katru kājas pieskārienu zemei pienākas soda punkti – par pirmo reizi viens soda punkts, par otro – divi, par katru nākamo – trīs.
Katrā posmā maksimāli var nopelnīt piecus soda punktus, kurus var sakrāt, gan pieskaroties zemei, gan nokrītot vai noslāpstot motociklam, gan izbraucot no posma vai neiekļaujoties posma veikšanai atvēlētajā laikā (parasti divas minūtes, bet, atkarībā no posma sarežģītības, limits var mainīties) u.c. Par pēdējiem minētajiem pārkāpumiem tiek piešķirts posmā iespējamais maksimālais punktu skaits – pieci. Kam mazāk soda punktu, tas ir uzvarētājs.
Sportistiem, kuri savāc noteiktu daudzumu soda punktu (pasaules čempionātā – 75%, Latvijā – 90%) no maksimāli iespējamiem, rezultāts netiek ieskaitīts. Tiek rekomendēts, ka viena apļa garums nevar būt vairāk par 20 kilometriem, pārbraucieniem starp posmiem ir laika limits. Ja sportists neierodas uz kādu no posmiem noteiktā secībā vai apzināti to neveic, tiek piešķirti 20 soda punkti. Triāla pirmsākumos tika rīkotas arī sacensības, kurās soda punktu vietā tika skaitītas soda sekundes – iznāca sacensības uz ātrumu.
Šķēršļi var būt gan dabiski, gan mākslīgi – krustu šķērsu sakrauti dzelzsbetona paneļi, baļķu krāvumi, mucas, divus un trīs metrus augsti akmeņi, stāvas kalnu nogāzes, klintis u.c. Eiropas dienvidos sacensības lielākoties notiek kalnos, kur ir daudz dabisko šķēršļu, savukārt Latvijā ir tikai dažas piemērotas vietas triāla braukšanai ar dabiskajiem šķēršļiem, kā rezultātā tiek veidoti papildus mākslīgi veidojumi, un tas nav gluži viens un tas pats. Eiropas čempionātā mākslīgi šķēršļi pat ir aizliegti, bet pasaules čempionātā katrā aplī tādi var būt vairāki. Tie parasti tiek ierīkoti skatītājiem pieejamās vietās – pilsētas centrā, stadionā.
Lūk arī pats Toni Bou pasaules čempions mototriālā!
Te viņš tikai iesildijās, kamerai, nu patrennējās!
Ja būs pietiekami vērtēts, varu vēl kādu rakstu ievietot!