local-stats-pixel

Lauris Freibergs2

13 10

Dzimis 1981. gada 14.februārī plkst. 7.00 Priekulē, Liepājas rajonā, Latvijā, kur arī dzīvoja, līdz 1983. gadā Freibergu ģimene pārceļas uz dzīvi Grobiņā. Ģimenē viņš ir trešais dēls ( vēl dzimst divas māsas ). Ģimenē ir pieci bērni.

Lauris pēc horoskopa ir ūdensvīrs, tas apgalvo, ka šī zīme ir atdodoša, nelokāms sava mērķa sasniegšanā, maiga zīme, gatavs palīdzēt, pašaizliedzīgs. Nekad nemelo un nemānās, tur doto vārdu. Lauris bērnībā ir ļoti kluss un kautrīgs.

1. sacensības Laurim 1988. gadā Priekulē.Uz speciāli veidota mopēda, ļoti lielā satraukumā tiek izcīnīta 3.vieta. Lauris pārstāvēja Grobiņas motoklubu.
Tas bija karjeras sākums.

Laurim 11 gadu, par viņu raksta rajona avīzēs : ...kluba neapšaubāms līderis- īsts talants...”.

1992. gads – 3. vieta Latvijas čempionātā 50ccm klasē.

1993. gads – 10. vieta Latvijas čempionātā 80 ccm klasē(braucot ar ČZ markas motociklu).

1994. gads – 2. vieta Latvijas čempionātā stadionkrosā un 4. vieta klasiskajā krosā 80ccm klasē(tiek apgūta ārzemju tehnika).

1995. gads – motosports ir netikai dzīvesveids, bet arī labā nozīmē – slimība. 1. vieta Latvijas un Baltijas čempionātos 80ccm klasē. Pirmie starti Eiropas trasēs.

1996. gads – Lauris startē gan 80ccm, gan 125ccm klasēs. Aizsākas kopdarbs ar treneri Andri Bārbeli. 1.vieta Baltijas kausā un Latvijas čempionātā 80ccm klasē.

1997. gads – starti 125 un 250ccm klasēs. Latvijas vicečempiona tituls un Baltijas kausa 3. vieta 250ccm klasē. Starti Eiropas un Pasaules čempionāta posmos. Lielākais sasniegums iekļūšana Pasaules čempionāta Polijas posma finālā(vairāk kā 20 gadus neviens Latvijas sportists nav spējis iekļūt finālā 250ccm klasē, bet 16 gadīgais jauneklis no Grobiņas liek Latvijas karogam plīvot pasaules mačā).

1998. gads – Lauris startē “OPEN“ klasē. Veiksmīgi starti Eiropas un Pasaules čempionātu posmos(Polijas posmā vienā iebraucienā 16.vieta). Īstenojas viens no sapņiem – Latvijas čempions “OPEN” klasē! “Freibergs raksta Latvijas vēsturi“ – tā par Laura startiem raksta žurnālisti. Latvijas izlases dalībnieks Nāciju motokrosam Foxhilā, Anglijā.

1999. gads – Latvijas čempions klasiskajā un superkrosā “OPEN“ klasē. Eiropas vicečempions “OPEN“ klasē – lielākais sezonas panākums.Kā arī veiksmīgi starti Pasaules čempionāta posmos.

2000. gads – noteikti veiksmīgākā sezona karjerā. Eiropas čempiona tituls “OPEN“ klasē – Latvijas valsts vēsturē pirmais.Pārsteidzošs panākums Pasaules čempionātā 250ccm klasē Itālijas GP – pirmie punkti (16) pasaulē, un vēl kādi! Punktu krājumu veiksmīgi papildināja Čehijas, Beļģijas un Slovākijas posmos. Ar 23 punktiem ieņemot 25. vietu Pasaules čempionāta kopvērtējumā. Ar savu sekmīgo startu Nāciju motokrosā Francijā palīdzēja Latvijas komandai izcīnīt augsto 16. vietu 30 komandu skaitā.

2001. gads – Lauris starp Pasaules motokrosa dūžiem, jo labi ziemas treniņi aizvadīti Spānijā. Izdodas pat iebraukt labāko desmitniekā Pasaules čempionātā. Izcīna uzvaru Enduro krosā Beļģijā. 18. vieta Pasaules čempionāta kopvērtējumā.

2002. gads – Šai sezonai vajadzēja kļūt par atspēriena punktu Pasaules čempionātā. Sākums labs - Holandes Grand prix 10. vieta. Spānijā 11. Taču tad kritiens Itālijā. Ceļgala krustenisko saišu plīsums. Lielāko sezonas daļu jāizlaiž. Tomēr Nāciju motokrosā oktobrī Lauris Spānijā piedalās un palīdz Latvijai izcīnīt 13. vietu. Pasaules čempionāta kopvērtējumā 20. vieta.

2003. gads – Janvārī treniņus aizvada Spānijā. Taču kādā no treniņiem tramplīnā, vēja ietekmēts, nesekmīgi piezemējas. Galvas trauma (2 dienas komā) un žokļa lūzums... Tomēr pēc mēneša jau Lauris brauc Pasaules čempionāta 1. posmu Belpuigas trasē Spānijā – turpat, kur piedzīvoja kritienu. Iegūts pirmais punkts. Labākais rezultāts Pasaules Čempionātā 9.posmā Līropā – 12. vieta. Kopvērtējumā Moto Grand Prix klasē 28. vieta.

2004. gads – Sezonas sākums starptautiskajos krosos izdodas labi. Izveidota jauna piekļūšanas sistēma Pasaules čempionātam Mx1. Startēt 1. pasaules posmā neļauj, jo neesmu komandā. Taču pēc pārrunām mani pielaiž startēt turpmākajos posmos. Labi rezultāti neizpalika. Maijā smagu kritienu jāpiedzīvo Anglijas Grand prix. Lauzts kājas īkšķis un pārrauta krusteniskā saite celim. Ar to nākas sadzīvot visu atlikušo sezonu. Spītējot tam, patstāvīgs punktu birums. Beļģijas čempionātā 9. vieta, bet Pasaules čempionātā izcīnīta 13. vieta.

2005. gads – 2005. gada sezonai noslēgts līgums ar ''Suzuki Kurz'' komandu (Vācija). Braucu nevis ar pienākošo 13. numuru, bet 33. Sākums pagrūts, jo nākas sarast ar jauno dzelteno motociklu un pa ziemu izoperēto ceļgalu. Startējām šogad 30 sacensībās, no kurām 8 bija Vācijas un 17 pasaules čempionāta posmi. 5 pasaules posmos gan nevarēju piedalīties, jo 10.05. Vācijas krosā lauzu atslēgas kaulu. 7 nedēļas atveseļošanās...
Piedalījos arī Latvijas sacensībās jūlijā Apē, kur uzvarēju. Labākais rezultāts p. č. Holandē, - 12. vieta pirmajā braucienā. Sezonas kopvērtējumā 25. vieta Mx1 klasē un Vācijas atklātajā čempionātā 7. vieta.

2006. gads – Sezonas sākums ar ne pārāk labiem rezultātiem. Mocis, gan arī paši nebijām pienācīgi sagatavojušies kārtīgām moto cīņām. Sezonas vidū to visu izdevās uzlabot, un līdz ar to arī braukšana, protams, gāja labāk. Rezultāti kļuva priecīgāki. Vācijas čempionātā vairāk kārt uzkāpts uz goda pjedestāla, un tam visam finālā, pēc 8 posmiem, kļuvu par Vācijas vicečempionu Mx Masters klasē!
Pasaules čempionātā labi startēju Itālijas posmā – 14. un 12. vieta, posma kopvērtējumā 10! Pašus labākos rezultātus uzrādīju Holandes dziļajā smilšu trasē – 14. un 8. vieta pa braucieniem, un posmā 9. vieta!

2007. gads – 2007. gada sezona uzsākās ne pārāk labi, kā jau jebkurā jaunā lietā. Jauna komanda, jauns motocikls, jauns mehāniķis, un arī visi pārējie cilvēki ap to visu. Esmu jau diezgan pieredzējis, bet vienmēr ir lietas, kuras ir jaunas un savādākas. Sezonas sākumā arī vēl gūtā pleca trauma, kas neļāva pilnvērtīgi braukt 2 mēnešu garumā. Bet ar to tiku galā un sezonas vidū varēju jau braukt sekmīgāk. Veiksmīgākos pasaules čempionāta posmus aizvadīju Beļģijā un Holandē, kur ieguvu 13. un 15. vietu pa braucieniem. Pasaulē kopvērtējumā Mx1 klasē – 28. vieta. Holandes čempionātā, pēc sešu posmu aizvadīšanas, ieguvu 8. vietu. Bet, tam visam pa starpu, vēl piedalījos 4 Latvijas sacensībās. Labus rezultātus uzrādīju Nāciju motokrosā Amerikā, kur abus braucienus finišēju Top 20 un palīdzēju Latvijas izlasei iegūt augsto 15. vietu.

2008. gads - Pirmssezonas treniņus uzsāk Spānijā kopā ar Van Beers komandas braucējiem. Pirmie pārbaudes mači aizrit pat negaidīti labi un veiksmīgi. Pasaules čempionāta posmā Spānijā ļoti dubļainā trasē izcīna 10. vietu.
Sezonas vidū gūtā muguras trauma liedza piedalīties pasaules čempionāta pēdējos sešos posmos. Kopvērtējumā ar 22 punktiem ieņemta 31. vieta.
Tikko atguvies no muguras traumas, pārstāvēja Latviju Nāciju motokrosā Anglijā, kur ieņēma 16. vietu.
Sezonas laikā piedalījās Holandes čempionātā. Pēc četriem posmiem izcīnīta, noturēta 3. vieta. Taču pirmspēdējās čempionāta sacensībās guva smagu kājas lūzumu.
Vienpadsmit gadi aizvadīti pasaules čempionāta prestižākajā klasē. Lēmums - beigt profesionālo karjeru.
Trenēs Latvijas motokrosistus, kā arī rada Superkausa sacensību seriālu.

2009. gads - organizē un arī pats piedalās Superkausa sacensībās, un uzvar Mx Pro klasē, izcīnot Superkausa čempiona titulu.
Labi organizētas sacensības. Tās pulcē daudz sportistu, skatītāju un līdzjutēju.
Piedalās visos trijos Latvijas čempionāta posmos un izcīna šā gada valsts čempiona titulu Mx1 klasē.
Pirmo reizi Latvijā notiek pasaules čempionāts Mx1 klasē. Tajā piedalās arī Lauris, izcīnot augsto 16. un 14. vietu braucienos.
Pārstāv Latvijas izlasi Nāciju kausā Itālijā, kur Latvijas komandas sastāvā palīdz izcīnīt 17. vietu.
Lauris turpina pilnveidot Superkausa seriāla sacensību norises 2010. gadam.

2010. gads - Lauris turpina organizēt Superkauss sacensības motokrosā, kā arī pats tajās piedalās. Sezonas vidū, sacensībās Apē, kritienā lauž atslēgaskaulu. Pēc operācijas pagāja dažas dienas, un Lauris kāpj atkal uz motocikla, lai piedalītos sacensībās un turpinātu cīņu par Superkauss čempiona titulu. Tas arī izdodas, un kļūst par MxPro klases kopvērtējuma uzvarētāju.
Piedalās arī Pasaules čempionātā Ķegumā, Mx1 klasē. Otrajā finālbraucienā finišēja kā 16., taču bargie tiesneši atņēma šo pozīciju, jo, izmērot motocikla izpūtēja skaļumu, tas mazliet izrādījās par skaļu.
Vēl Lauris piedalās vairākās starptautiskās sacensībās Igaunijā un Lietuvā, kur gūst Top3 rezultātus.
Piedalās Nāciju motokrosā Amerikā, kur palīdz Latvijas izlasei iegūt 17. vietu.

Reklāma


13 10 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 2

0/2000

copy - paste emotion

1 0 atbildēt

man ir viņa autografs emotion emotion

0 0 atbildēt