Sveiki spoki. Iepriekšēais raksts(http://spoki.tvnet.lv/sports/Ists-fiksis/830622#com_7892101) nonāca pie jums vēl nepabeigts, jo nospiedu nepareizo pogu. Kam negadās. . Tātad šajā rakstā pastāstīšu par fiksīšu stūru veidiem un arī to priekšrocībām. Fiksīšu plauktiem, kā arī visām tām detaļām, kas fiksīšiem ir īpaši modificētas.
Īsts fiksis II10
Fiksīšu īpašniekiem ļoti patīk šis rumbu veids, jo tas ir superduper izdevīgs. Vienā pusē ir fiksēts zobrats, otrā pusē ir freewheel zobrats. Šī rumba ir tik kruta, jo fiksētais pārnesums ir īsta muskuļu bende. Netici? pabraukā pats lielākus attālumus ar fiksētu zobratu. Tieši tāpēc, kad būsi piekusis mocīties ar fiksēto pārnesumu un stilu, tad tev ir iespēja pārskrūvēt aizmugurējo ratu, apgriezt otrādāk, un pārvērst savu fiksīti parastā šosejniekā un mierīgi minot pedāļus pievarēt atlikušo ceļu līdz mājām. Vēl viens tipiņš: Frīvīlam ieteicams likt lielāku zobratu skaitu, nekā fiksētajam zobratam, jo kad būsi noguris tev vairs negribēsies mīt pedāļus tikpat grūti.
Bieži vien kvalitatīvas flip-flop rumbas ir ļoti dārgas, taču ja negribas tik daudz tērēt naudiņu, ir izdomāta modifikācija: Paņem kalnu riteņa rumbu. Disku bremžu vietā uzliec zobratu( būs fiksēts zobrats), taču tur kur liek zobratu saliec daudz šaibas un vienu zobratu. Pam,pam,pām, flipflops gatavs. Taču nav modifikācijas kurai nebūtu slēpto zemūdens akmeņu. Tādi ir arī šai modifikācijai : viņa ir daudz platāka, nekā parastās flipflop rumbas, tāpēc rāmis būs jāpastaipa, bet tā, ja dabūsi labu aizmugurējo kalnu divriteņa rumbu, tad tev šī flipflop modifikācija kalpos pat labāk nekā parastā modifikācija.
Vēlviena detaļa kuru fixie entuziasti ir pamanījušies modificēt. : tie ir pedāļi. Šī modifikācija palīdzēs mīt pedāļus, un daudz citas lietas. Starp citu lētie fixie braucēji kas nevar atļauties kvalitatīvus pedāļus izmanto BMX pedāļus(arī es). Parbmx pa 15 e var nopirkt super pedāļus, kas kalpos visu mūžu. uzliec vēl strapus un varēsi zipāt kā ar dārgajiem fixie pedāļiem.
Laika gaitā arī šī detaļa ir paspējusi modificēties, no neērtā vecā parauga plauktiem, uz izturīgākiem, ērtākiem un vieglāk nomaināmiem jaunā parauga plauktiem. šis plaukts ieiet iekšā dakšā un izmet tur enkuru. Tas ir daudz neizturīgāk. arī šī plaukta nomaiņa sagādā veselu virkni problēmu : jāatīra stūres viena puse no visiem gružiem, bremzēm, u.t.t.
Taču jaunā parauga plaukti apķer stūri no visām pusēm un tur to. plauktu ir daudzreiz vieglāk nomainīt. nekas nav jāatīra.
Ja vēlies izmantot jaunā parauga plauktu dotās priekšrocības, bet tev ir vecs krievu tūrists, tev jābrauc ir uz jebkuru veloveikalu(labāk jau rixie.lv) un jāprasa stūres adapteris. Ieliksi savā vecā paragauga dakšā un varēsi skrūvēt virsū jaunā parauga plauktu un zipāt laimīgs.
Dropbāri.
Nevar uzmaukt rokturus, jālīmē stūres lentas. bet visādā ziņā ļoti izdevīgi un ērta stūre. arī es tādu izmantoju un sūdzību nav. Ļoti ērta, kad jāveic lielāki attālumi
taču visbiežāk jūs uz ielas redzēsiet kādu minamies pretī ar sasodīti šauru stūri. ko lai dara, modes lieta, manā uzteverē. Savādāk tik neērta stūre sen jau būtu izmirusi. Lielākais pluss ir tas ka var likt parasto velo rokturus, tieši tāpēc visticamākais redzēsiet uz šīm stūrēm VANS vai ODI rokturus, ja braucējs būs stilīgāks.
kruīza stūre. Vot šī ir viena varen ērta, forša stūre. Der parastie rokturi. Visbiežāk uz šīm stūrēm liek ādas rokturus vai kādus vintāžīgus rokturus. paredzēta mierīgākiem vakara izbraucieniem. Nevienu šāda veida stūri neredzēsiet tour de france, jo nav paredzēta ātram braucienam.
Ceru ka jums patika šis raksts, atvainojos tiešām, ka sanāca tā šmuce ar nepareizajām pogām. Tad jau tiekamies nākamajā rakstā.