local-stats-pixel fb-conv-api

dažādu kāršu spēļu noteikumi...5

45 3

Zoles noteikumi

Kārtis – Zoli spēlē ar 26 kārtīm. Attiecīgi katrā masta kārtis no Dūža līdz devītniekam, plus vēl Kārava astoņi un septiņi. Trumpji ir visas Dāmas un Kalpi, kā arī pārējie Kāravi. Pēc stipruma iedalās: Kreiču Dāma, Pīķu Dāma, Ercenu Dāma, Kāravu Dāma, Kreiču Kalps, Pīķu Kalps, Ercenu Kalps, Kāravu Kalps, Kāravu Dūzis, Kāravu desmit, Kāravu Kungs, Kāravu deviņi, Kāravu astoņi Kāravu septiņi. Pārējās mastīs kāršu stiprums iedalās: Dūzis, Desmit, Kungs, Deviņi. Kāršu punkti: Dūzis – 11 punkti, Desmit – 10 punkti, Kungs – 4 punkti, Dāma 3 punkti, Kalps – 2 punkti, bet Deviņi, Astoņi un Septiņi – punktus nedod. Pavisam kopā 120 punkti.

Pirmajā kārtā izlozē, kā sēdēs pie galda. Stiprākā kārts dala un izvēlās kur sēdēt, bet vājākā veic rezultātu pierakstīšanu. Nākamajā kārtā pēc reitinga aukstākais izvēlas kur sēdēt un izdala kārtis, ar vājāko reitingu apsēžas pēdējais un pieraksta partijas rezultātus. Pirms dalīšanas kārtis sajauc un dod pārcelt nākamajam dalībniekam pa labi. Spēle – Katram spēlētājam spēles sākumā izdala 8 kārtis un 2 paliek uz galda aizklātas. Var dalīt uzreiz pa divām vai četrām kārtīm. Nākošais spēlētājs pēc dalītāja izvēlās vienu no 3 variantiem Garām, Lielais, Zole. Ja spēli neuzņemas neviens spēlētājs tiek pierakstīta kopējā pule, un galda noliktās kārtis nedrīkst skatīties, jo var nopelnīt puli. Pārdalīšanās netiek uzskaitīta par kļūdu, bet jādala vēlreiz. Ja gadījumā spēlētājs 3 reizes pēc kārtas pārdalās, tad ieraksta personīgo puli. Ja beidzies laiks, un kārtis nav rokās, tad jāveic vēl pēdējo dalījumu. Spēli beidz ātrāk, ja izspēlētas visas partijas.

Garām nozīmē izvēlēties Mazā spēli, parasti dara ar vājām kārtīm. Lielais nozīmē ņemt no galda vēl 2 kārtis un norakt vājākās. Pēc tam noraktās kārtis pieliek pie spēlē iegūtajām un skaita punktus. Zoles gadījumā 2 kārtis, kas stāv uz galda līdz spēles beigām netiek atklātas, un punktus pieskaita mazajiem.

Visādas sarunas, mājienus spēles laikā starp partneriem par spēles gaitā stingri aizliegts. No vainīgā var pieprasīt puli un spēli pārtraukt. Spēli jāspēlē godīgi. Sacensību laikā nedrīkst traucēt, smēķēt un dzert! Par rupju pārkāpumu tiesnesim ir tiesības nepielaist pie sacensībām.

Pašu spēli arī sāk nākamais spēlētājs aiz dalītāja. Spēles gaita ir ļoti līdzīga vairumam šāda veida spēlēm. Ierobežojumu pirmajai kārtij nav, var likt jebkuru. Nākamajiem spēlētājiem jāseko jāievēro masts, kurā tiek spēlēts. Ja šāda masta spēlētājam nav tad var likt jebkura cita masta kārti. Kad uz galda tiek izliktas 3 kārtis tiek noskaidrots kura kārts ir spēcīgākā, tās īpašnieks arī paņem stiķi. Mazajiem stiķi tiek likti kopā un lielais skaita kopā sava stiķa punktus. Nākošais iet tas spēlētājas, kurš ir paņēmis iepriekšējo stiķi. Tā spēle turpinās, kamēr izspēlēti 8 stiķi. Spēles beigās noskaidro uzvarētāju.

Pareizi izspēlēta kārts nevar tikt apmainīta. Ja kāds aiz pārskatīšanās nav devis pieprasīto mastu, bet atmetis kādu citu mastu vai sitis ar trumpi, tad, pirms šis stiķis nav noņemts no galda, viņš var šo kļūdu izlabot. Ja kļūdu pielaidusi vidus roka, tad arī beidzamā roka var pārmainīt savu kārti, skatoties pēc vajadzības. Ja kāds no partneriem ir ņēmis savu kārti atpakaļ, nākošajās izspēlēs otrs partneris drīkst izspēlēt šo pretēji noteikumiem parādīto mastu tikai ar spēlētāja piekrišanu. Ja uzliek nepareizu kārti un to atklāj spēles gaitā`, un izspēlēts nākamais stiķis, tad lielais zaudē, bet mazais, kurš kļūdījies zaudē dubultīgi, bet otrajam mazajam nulle punktu. Ja bija iepriekš pule, tad pieraksta arī personīgo puli. Tāpēc arī pirms spēles beigām paņemtie stiķi nedrīkst tikt sajaukti, lai katrā laikā būtu iespējams konstatēt spēles noteikumu pārkāpšanu. Pirms spēles var vēlreiz apskatīt beidzamo stiķi vai arī pieprasīt no pretējās puses to uzrādīt. Iepriekšējo stiķi drīkst skatīties, ja visi nav vēl paspējuši izlikt kārti.

Ja spēlētājs redz, ka viņš nevar vinnēt, viņam ir tiesības padoties: Šajā gadījumā viņš zaudē tik punktus, cik savācis acis uz doto brīdi. Ja mazais izspēlē nevietā kārti, tad lielais izvēlas vai pārtraukt spēli un mazajam pieraksta puli. Ja spēli turpina puli neraksta, un spēles iznākumu nevar apstrīdēt.

 

Kopā izspēlē 6 kārtas (viena kārta ilgst 45 vai 55 minūtes).

Punktu vērtējums kārtā, ja spēlē 3 dalībnieki: spēlē 24 partijas – laiks 45 min.

Uzvarētāju vērtējums kārtā: 1.vieta – 6punkti, 2.vieta – 4 punkti, 3.vieta – 2 punkti.

Spēle

Iegūtie punkti

Lielais

Mazais

Mazais

Parastā Lielais uzvar 

61 ... 90

+2

-1

-1

Parastā Lielais uzvar jaņos 

< 91

+4

-2

-2

Parastā Lielais uzvar bez stiķī 

120

+6

-3

-3

Parastā, Pulē Lielais zaudē  

31 ...60

-4

-2

-2

Parastā, Pulē Lielais zaudē jaņos  

> 30

-6

-3

-3

Parastā, Pulē Lielais zaudē bez stiķī

0

-8

+4

+4

Pulē Lielais uzvar

61 ... 90

+4

-2

-2

Pulē Lielais uzvar jaņos

< 91

+6

-3

-3

Pulē Lielais uzvar bez stiķī

0

+8

-4

-4

ZOLE Lielais uzvar

61 ... 90

+10

-5

-5

ZOLE Lielais uzvar jaņos

< 91

+12

-6

-6

ZOLE Lielais uzvar bez stiķī

120

+14

-7

-7

ZOLE Lielais zaudē

31 ...60

-12

+6

+6

ZOLE Lielais zaudē jaņos

> 30

-14

+7

+7

ZOLE Lielais zaudē bez stiķī

0

-16

+8

+8

Pulē Lielais uzvar (izņem mazajam puli)

61 ... 90

+5

-4

-1

Pulē Lielais uzvar (izņem mazajam puli) jaņos

< 91

+7

-5

-2

Pulē Lielais uzvar (izņem mazajam puli) bez stiķī

0

+9

-6

-3

Punktu vērtējums ja spēlē 4 dalībnieki: spēlē 28 partijas – laiks 55 min.

Uzvarētāju vērtējums kārtā: 1.vieta – 6punkti, 2.vieta – 4 punkti, 3.vieta – 2 punkti, 4.vieta – 0 punkti.

Spēle

Iegūtie punkti

Lielais

Mazais

Mazais

Mazais

Parastā Lielais uzvar 

61 ... 90

+3

-1

-1

-1

Parastā Lielais uzvar jaņos 

< 91

+6

-2

-2

-2

Parastā Lielais uzvar bez stiķī 

120

+9

-3

-3

-3

Parastā, Pulē Lielais zaudē  

31 ...60

-6

+2

+2

+2

Parastā, Pulē Lielais zaudē jaņos  

> 30

-9

+3

+3

+3

Parastā, Pulē Lielais zaudē bez stiķī

0

-12

+4

+4

+4

Pulē Lielais uzvar

61 ... 90

+6

-2

-2

-2

Pulē Lielais uzvar jaņos

< 91

+9

-3

-3

-3

Pulē Lielais uzvar bez stiķī

0

+12

-4

-4

-4

ZOLE Lielais uzvar

61 ... 90

+15

-5

-5

-5

ZOLE Lielais uzvar jaņos

91

+18

-6

-6

-6

ZOLE Lielais uzvar bez stiķī

0

+21

-7

-7

-7

ZOLE Lielais zaudē

60

-18

+6

+6

+6

ZOLE Lielais zaudē jaņos

30

-21

+7

+7

+7

ZOLE Lielais zaudē bez stiķī

0

-24

+8

+8

+8

Pulē Lielais uzvar (izņem mazajam puli)

61 ... 90

+7

-5

-1

-1

Pulē Lielais uzvar(izņem mazajam puli) jaņos

< 91

+10

-6

-2

-2

Pulē Lielais uzvar(izņem mazajam puli) bez stiķī

0

+13

-7

-3

-3

 

POKERA NOTEIKUMI

Pokers ir ļoti populāra kāršu spēle, kurā tiek vāktas kāršu kombinācijas un liktas likmes, cenšoties izveidot pēc iespējas labāku uzvaras kombināciju, vienlaikus "lavierējot" ar likmju izdarīšanu.

Spēles uzvarētājs ir tas, kuram ir rokās ir stiprākā kāršu kombinācija (parasti no 5 kārtīm), vai arī tas, kurš palicis spēlē pēdējais, jo pārējie nav piekrituši viņa likmei un nometuši kārtis.

Pokera spēlei ir vairāki varianti, kuros atšķiras veids, kā tiek dalītas kārtis, kuras kārtis piedalās spēlē, vai tiek lietotas kopējās kārtis. Atšķirīgi ir arī pokera varianti, ko spēlē kazino - tur spēle parasti notiek pret dīleri, atšķirībā no parastā pokera veida, kur visi spēlē pret visiem.
Pokeri parasti spēlē no 2 līdz 10 spēlētāji.

Texas holdem poker spēles noteikumi un spēles gaitas apraksts

Spēles sākumā, pēc starta likmju (blinds) izdarīšanas, katram spēlētājam izdala divas kārtis. Tālāk, galda

vidū tiks izdalītas vēl 5 kopējās kārtis (no sākuma trīs kārtis, pēc tam 1 kārts, un tad pēdējā - piektā kārts), kuras visi spēlētāji drīkst

iekļaut savas kombinācijas veidošanai (ja jums rokā ir valets, un galdā valets, tas nozīmē, ka jums jau ir

pāris).

Spēlētāja gala kombinācija  tiek noteikta izmantojot piecas labākās kārtis no 7 kārtīm, kas ir pieejamas

spēlētājam. Stiprākā kombinācija uzvar spēli un saņem šīs partijas banku (pot). Ja 2 vai vairākiem spēlētājiem

ir vienāda stipruma kombinācija, banka tiek dalīta vienlīdzīgi.

Spēli var vinnēt arī priekšlaicīgi, ja kāds izdara likmi, bet pārējie negrib riskēt un nometas.


īsi:
1) Divi no spēlētājiem izdara obligātās likmes ("blinds")
2) Katram spēlētājam tiek izdalītas 2 viņa kārtis
3) Pulksteņrādītāja virzienā tiek izdarītas likmes. Visiem spēlētājiem, kas grib palikt spēlē, jāpielīdzinās lielākajai likmei
4) Tiek izdalītas 3 kopējās kārtis ("flop")
5) Pulksteņrādītāja virzienā tiek izdarītas likmes. Visiem spēlētājiem, kas grib palikt spēlē, jāpielīdzinās lielākajai likmei
6) Tiek izlikta 4. kopējā kārts ("turn")
7) Pulksteņrādītāja virzienā tiek izdarītas likmes. Visiem spēlētājiem, kas grib palikt spēlē, jāpielīdzinās lielākajai likmei
8) Tiek izlikta 5. kopējā un pēdējā kārts ("river"). Ir iespēja pēdējo reizi izdarīt likmes
9) Kāršu atvēršana ("showdown"). Skatās stiprāko kombināciju spēlētājiem, kas palikuši spēlē.

 

Šeit varat apskatīties Texas Holdem spēles vizuālu pamācību.

 

pokera spēles gaitas izklāsts Teksasas pokerī, spēlē piedalās 2 līdz 10 spēlētāji. Spēlē ar vienu kāršu kavu no 52 kārtīm. Sākumā, izlozē kurš spēlētājs ir dīleris (tam ir nozīme). Spēlētāji vienojas, cik būs starta sākuma likme (blinds). Pirmajiem diviem spēlētājiem pa kreisi no dīlera, ir jāizdara obligātās likmes (blinds), piekam, pirmais spēlētājs liek pusi no obligātās, otrais spēlētājs pilnu likmi.   Kad obligātās likmes ir izdarītas, dīleris izdala katram spēlētājam pa 2 kārtīm, kuras netiek rādītas citiem. Trešajam spēlētājam (uzreiz aiz „big blinda”) tiek dots vārds, un viņam ir jālemj, vai piedalīties spēlē šajā partijā (atkarībā no tā, kādas kārtis ir iznākušas). Ja viņš izlemj spēlēt, tad ir jāpielīdzinas vismaz obligātajai likmei (blaindam), vai arī jāpaaugstina (raise). Ja kārtis ir sliktas, un viņš nevēlas spēlēt, tad met nost kārtis (fold) un izstājas no pašreizējās partijas. Ja viņš izlemj paaugstināt, tad visiem nākamajiem spēlētājiem, kas gribēs piedalīties šai partijā, ir obligāti jāpielīdzinās viņa likmei, vai arī vēl jāpaaugstina. Paaugstināt drīkst arī spēlētāji, kam bija obligātās likmes, kad „teikšana” nonāk līdz viņiem.   Parasti, pirms spēles, vienojas par paaugstināšanas reižu skaitu, apjomu un maksimumu. Vienkāršākais veids, ka spēlētājs aplī var paaugstināt tikai vienu reizi, kad pienāk viņa kārta, un minimums, par ko var „pacelt” ir blinda apjoms. Maksimumu var ierobežot ar noteiktu summu, vai ar tekošo galda apjomu (pot limit), vai arī neierobežot (no limit). Likmju paaugstināšanai ir nozīme spēles taktikā, jo to parasti izmanto blefošanai, lai nobaidītu pārējos spēlētājus.   Likmju izdarīšanas process beidzas, kad tie, kas piedalās spēlē, ir pielīdzinājušies augstākajai likmei (visi spēlētāji, kas turpina piedalīties, ir uzlikuši vienādu likmju lielumu, visi pārējie nespēlē, viņu pirms tam ieguldītās likmes paliek uz galda, un tiks uzvarētājam).   Pēc likmju vienādošanas, dīleris izdala galdā trīs kopējās kārtis – tā saukto flopu. Šīs trīs kārtis nosacīti pieder visiem spēlētājiem, un tās drīkst izmantot kombinācijā ar savām divām kārtīm, kas rokā. Piemēram, rokā ir 5 un 6, galdā 7, 8, 9. Tas nozīmē, ka spēlētājam ar 5 un 6, jau sanāk strīts. Pēc 3 kāršu izlikšanas, gājiens nonāk pie nākamā spēlētāja pa kreisi no dīlera. Tam ir jāizlemj, ko darīt. Pamatā, spēlētājam jebkurā brīdī var būt kāda no šīm iespējām: palaist garām, un dot iespēju „runāt” nākamajam spēlētājam (check), ja neviens vēl nav paaugstinājis paaugstināt likmi (raise). Šai brīdī, visiem spēlētājiem pa kreisi no viņa vajadzēs vismaz pielīdzināties vai mest nost. pielīdzināties pašreizējajai likmei (call), kuru izdarījis kāds cits mest nost kārtis (fold) un izstāties no partijas   Likmes tiek izdarītas, tāpat kā pirmajā reizē (pēc divu kāršu izdalīšanas) – pulksteņrādītāja virzienā no dīlera, tikai nav vairs obligāto likmju. Pamat lieta – ja kāds spēlētājs paaugstina, tas nozīme, ka visiem spēlētājiem, kas ir aiz viņa, būs „jārunā” un vismaz jāpielīdzinās.   Kad likmes izdarītas, tiek izdalīta 4. kopējā kārts (turn). Sākas likmju izdarīšana, vārds tiek dots nākamajam spēlētājam aiz dīlera. Pašlaik spēlē ir situācija, kad spēlētājs var izvēlēties, kuras trīs no četrām pieejamajām kārtīm, viņš izmantos savas kombinācijas veidošanā, jo pokera kombinācijā piedalās tikai 5 kārtis. Taču, šīs 4 kopējās „community cards” pieder vienlaicīgi visiem spēlētājiem. Ja galdā ir dūžu pāris (AA), šis pāris skaitās visiem spēlētājiem.   Pēc likmju paaugstināšanas un „vienādošanās” (ja tāda vispār bijusi – visi spēlētāji var arī čekot), tiek likta galdā 5. kārts (river). Sākas pēdējais likmju izdarīšanas aplis. Spēlētāji var kombinēt savu vienu vai divas kārtis, kas rokā, ar jebkurām četrām vai trīs kārtīm no galda – tā, lai kombināciju kopā veidotu 5 kārtis (piem., četras kārtis no galda + viena kārts rokā).   Pēc likmju pabeigšanas, iestājas spēles noslēgums (showdown). Spēlētāji, kas palikuši, ver vaļā kārtis sākot ar to, kas pēdējais paaugstinājis, un pēctam nākamais pulksteņrā’dītāja virzienā. Nākamie spēlētāji drīkst nevērt vaļā kārtis, ja redz, ka tāpat ir zaudējuši. Tad viņi vienkārši nomet aizvērtas kārtis, tā dodot saprast, ka tiem ir vājāka kombinācija, par tām, kas ir atvērtas. Uzvar viena stiprākā kombinācija, kas arī saņem visu galda saturu. Ja spēlētājiem ir vienāda stipruma kombinācijas, galdu sadala uz pusēm.   Kombināciju vienādība uzreiz nav tik acīm redzama. Ja spēlētāju „vienādās” kombinācijas veido 4 vai mazāk kārtis, tad skatās nākamo stiprāko kārti. Svarīgi, vai šīs nākamās stiprākās kārtis pieder kādam no spēlētājiem vai ir galdā.    Aprakstā var trūkt pagaidām kāda informācija, tāpēc, iztrūkstošos jautājumus un neaprakstītos spēles aspektus, lūdzu, nosūtiet izmantojot kontaktformu

 

 

Papildus, varat apskatīties arī informāciju par taktiku jeb stratēģiju

 

 

Pokera kāršu kombinācijas Royal flush - Visaugstākais strīts no vienas masts

Straight flush - strīts no vienas masts

Four of a kind - četri vienādi

Full house - trīs vienādas un pāris (trīs plus divi)

Flush - jebkādas kārtis, bet no vienas masts

Straight - piecas kārtis secīgi pēc kārtas

Three of a kind - trīs vienādas kārtis

Two pairs - divi pāri

One pair - viens pāris

High card - nav kombinācijas, skatās stiprāko kārti

un visiem labi pazīstamās cūkas (duraki)

Spēlei izmanto 52 kāršu komplektu. Visi kāršu spēles procesi notiek pulksteņrādītāja virzienā. Spēles gājienu uzsāk spēlētājs no dalītāja pa kreisi. Spēles dalītājs tiek izvēlēts izlozes kārtībā pirms spēles. Katru nākošo izspēli dala iepriekšējās zaudētājs. Katram spēlētājam tiek izdalītas 6 kārtis pa 2 kārtīm. Alikusī kava tiek nolikta galda vidū atklājot nākošo kārti no kavas, kas būs konkrētās izspēles trumpju masts. Kārtīm mastā ir dažāds spēks - vājākā kārts ir 2, stiprākā – dūzis. Trumpja masta kārtis ir spēcīgākas par visu citu mastu kārtīm. Spēlētājs var veikt gājienu ar jebkādu kārti pēc paša izvēles, bet ja rokās ir vairākas vienāda stipruma kārtis (piemēram, divi kalpi vai 3 četrinieki), tad ar tām var veikt gājienu vienlaicīgi. Kāvējs (spēlētājs pie kura tiek veikts gājiens) var kārtis kaut ar konkrētā masta spēcīgāku kārti vai arī ar kārti no trumpjiem. Ja kāvējs nevar vai nevēlas kaut kārti, viņš var uzņemt visas gājiena laikā izliktās kārtis. Taču, ja kāvējam ir tāda paša stipruma kārts, tad viņš var padot tās tālāk nākamajam spēlētājam ar tā paša stipruma kārti, pie nosacījuma, ja viņš (kāvējs) jau nav sācis atkaušanos. Gājiena laikā nevar dot kaušanai vairāk kārtis par kāvējam rokās esošo kāršu skaitu un kaušanai doto kāršu skaits nevar būt lielāks par sešām. Pēc katra gājiena spēlētājiem pulksteņrādītāja virzienā, sākot no gājiena uzsācēja, pēc vajadzības jāuzņem kārtis no kavas, tā lai rokās būtu 6 kārtis. Kāvējs kārtis uzņem pēdējais. Zaudē tas spēlētājs, kuram rokās paliek pēdējās kārtis vai pēdējais veic atkaušanos.

45 3 5 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 5

0/2000

Tas laikam bija domāts kopsavilkumsemotionTāpat noteikti neviens nesapratīs.

3 0 atbildēt

 

iekļaut savas kombinācijas veidošanai (ja jums rokā ir valets, un galdā valets, tas nozīmē, ka jums jau ir

pāris). a, ja man ir 2 tūži, tad man nav pāris? pietrūkst vārda- piemēram.

2 0 atbildēt

+

0 0 atbildēt

a duraksemotion

0 0 atbildēt