Tranformeru frančīze ir spērusi līdzīgu soli kā DC comics ar Betmena – Arkham Asylum, izdodot spēli kas nav balstīta uz filmas stāsta līnijas, bet piedāvā plašai auditorijai ielūkoties stāstā no orģinālavota, gan tiem, kas ir lieli Transformeru fani, gan tiem, kas ar milzīgajiem robotiem iepazinās tikai filmu dēļ.
Stāsts norisinās ilgu laiku pirms filmas sižeta līnijas, atpakaļ uz robotu mājas planētas. Deseptakoni mēģina iegūt sen aizmirstu, leģendāru enerģijas avotu lai gūtu pārsvaru nebeidzamajā karā pret autobotiem. Pa ceļam, spēlētājam tiek atrādīts, kā katrā no komandām tiek savervēti slavenākie roboti, tai skaitā Starscream un BumbleBee.
Pats spēles process, pamatā ir vistīrākais action uz Unreal Engine 3 pamata, ar visām tam raksturīgajām iezīmēm – ātru spēles procesu, dubulto lekšanu, detalizētiem līmeņiem, tumši sarkano nokrāsu un gludo, nostrādāto kauju mehāniku. Spēles vadība ir ērta, praktiski pilnībā aizgūta no Unreal Tournament 3, vienīgi transporta līdzekļu režīmu vadība ir pievienota unikāla, kas gan sākumā prasa nedaudz spēlētāja laiku, lai to apgūtu. Pārvēršoties mašīnu/lidmašīnu režīmā, parasta pārvietošanās ir precīzi tāda pati kā UT3, taču paātrinātās gaitas režīms tiek vadīts pilnībā ar peli, vai analogo kloķi uz pults, kas var radīt neērtības, un sākumā likt skriet sienās.
Transformeru lielākais trumpis vienmēr ir bijis personāžu maiņa no robotiem uz transporta līdzekļiem. Spēlē tas ir īstenots pat ļoti veiksmīgi, ļaujot cīņu karstumā ātri pārvērsties, lai izmantotu konkrētā stāvokļa stirpās puses, kas bieži noder bosu cīņās. Pašas pārvēršanās animācijas ir vienkārši lieliskas, un bieži attapos, mainām stāvokli viena koridora ietvaros kaut 10 reizes, bez jebkādas vajadzības, tikai tapēc vien, ka pats process izskatās lieliski.
Dialogi spēlē, ir viens no zemākajiem punktiem. Praktiski visu kampaņas laiku nākas staigāt kopā ar 2 sabiedrotajiem, kas vienkārši nebeidz izteikt idiotiskas, naivas piezīmes par katru sīkāko notikumu spēlē, pārpludinot visu audio telpu ar nodrāztākajām klišejām, kādas vien popkulturā atrodamas. Pats scenārijs kampaņai arī nav izteikti spīdošs, kas arī ir spēles vājākais posms.
Taču TWfC nav tikai vienspēlētāja kampaņa. Liels uzsvars ir uzlikts uz co-op režīmiem un versus daudzspēlētāju veidiem. Ir pieejams parastais co-op – iziet kampaņu kopā ar draugiem, tad tipiskais izdzīvošanas režīms, kur jāatsit pretinieku viļņi, tikai zombiju vietā šoreiz ir roboti. Un tad ir tipiskie daudzspēlētāju režīmi kuros cīnīties pret citiem spēlētājiem. Daudzspēlētāju režīms piedāvā specifiski apgreidot savus robotus, pielāgojot to ekipējumu atbilstoši spēles stilam. Vienspēlētāja kampaņā, mēs varam izvēlēties katrā epizodē vienu no sagatavotajiem robotiem. Katram ir savas unikālas spējas, ieroči. Ieročus, gan var mainīt līmeņa laikā. Kampaņas laikā, ieročiem ļoti bieži beidzas munīcija, un ātri vien jāiemācās šaut precīzi un taupīt patronas. Pat lāzeri un ion lielgabali nav ar bezgalīgu munīciju kā filmās.
Grafiski, Unreal Engine 3, manuprāt, šoreiz ir vislabākā izvēle. Jo dzinēja šeideri piedāvā tieši to detalizēto, drūmi metālisko noskaņu no Gears of War un Unreal Tournament, kas ļauj atmosfēriski prefekti atainot milzīgo robotu mājvietu. Līmeņu dizains vairumā gadijumu ir vienveidīgs – brūngani pelēcīgs, taču reizēm nākas piedzīvot elpu aizraujošus skatus ar milzīgām mehāniskām ierīcēm, vai pat pastaigāties atklātā kosmosā, pa pus sabrukušas stacijas korpusu. Pašu robotu dizains varēja būt daudzveidīgāks, taču animācijas ir perfekti nostrādātas, gludas un detalizētas. Kopumā TWfC ir lielisks šaujamgabals ne tikai Transformers faniem. Spēlē nav aizsegu sistēmas, kas konsoļu spēlētājiem varētu apgrūtināt procesu, taču Unreal faniem šī varētu būt lieliska alternatīva ar nedaudz unikālu uzstādijumu, un vienu no labākajiem spēles elementiem – robotu stāvokļu maiņu – no humanoīda uz transporta līdzekli. Grafiski spēle izskatās gana pievilcīgi, lai gan pēc vairāku stundu spēlēšanas, līmeņu daudzveidības trūkums varētu sākt apnikt. Dialogi un sižets ir diezgan vāji, taču tas nav galvenais spēles uzsvars. Spēle un visa transformeru pasaule ir par milzīgu robotu eļļas izliešanu, izmantojot visus šaujamos, kas ir pa rokai un robotu pārveidošanos, un to šī spēle piegādā vienkārši lieliski. Kauju mehānika ir gluda, nostrādāta, ērta un patīkama. Tiesa pats spēles process nav pārlieku dziļš un bieži atkārtosies, taču vismaz tik daudz cik ir, tas darbojas perfekti. Visticamāk patiks visiem šuteru faniem, ne tikai Transformeru atbalstītājiem. Spēlē nav īsti vardarbība pret cilvēkiem, un sižets ir gana bērnišķīgs, lai spēli varētu dot arī jauniešiem zem 18 gadu vecuma.
No mana viedokļa spēlei ir ļoti laba grafika, taču tā nereālāka par 1. un 2. daļu. Spēles scenārijs arī ir interesants(vismaz pirmajās misijās, cik esmu izspēlējis).
Jaunie transformeri arī ir ātri un interesanti spēlējami. Spēle jau ir iznākusi 23. datumā. Lai jums nebūtu jāmeklē, tad spēli var novilkt šeit http://www.torrentroom.com/torrent/2736135-Transformers-War-For-Cybertron-RELOADED.html