RuneScape priekšteci DeviousMUD 1998. gadā izveidoja Endrū Govers. Šī spēles versija nedēļu bija pieejama kā beta versija, bet tika atcelta un oficiālā versija tā arī netika publicēta. Govers sāka strādāt pie pilnīgas spēles pārprogramēšanas ar sava brāļa Pola palīdzību. Izometriskais skatījums tika izveidots no divu un trīs dimensiju attēliem. Sākumā spēles serveris atradās brāļu vecāku mājas Notingemā, bet 2001. gada decembrī abi brāļi un Konstants Teders nodibināja firmu Jagex. Pārsaukta par RuneScape 2001. gada 4. janvārī tika publicēta spēles pirmā versija.
Bilde no Runescape Classic.
Spēle kļuva populāra un Jagex sāka plānot lielākas izmaņas spēlē. Lai gan sākotnēji bija ieplānots tikai uzlabot spēles grafiku, tika izveidota pavisam jauna trīs dimensiju grafika un spēle tika papildināta ar citām iespējām. 2003. gada 1. decembrī tika izveidota Runescape 2 dziņa beta versija, kas bija pieejama tikai maksājošajiem spēlētājiem. Tā tika pabeigta 2004. gada 29. martā. Pēc publicēšanas Runescape 2 tika pārsaukts par Runescape, bet iepriekšējā versija tika pārsaukta par Runescape Classic, spēlētāju konti tika pārcelti uz jauno versiju, taču spēlētāji, kas to vēlējās varēja lūgt kontu pārcelšanu atpakaļ, tomēr pēc kāda laika RuneScape Classic tika padarīta pieejama tikai maksājošajiem spēlētājiem, turklāt tika noteikts ierobežojums, ka, ja spēlētājs nav spēlējis sešus mēnešus, konts tiek dzēsts.
2006. gada 16. maijā, Jagex uzlaboja Runescape spēles dzini, neuzlabojot spēles grafiku.[1] Uzlabotais dzinis samazināja Runescape spēlēšanai nepieciešamo datora atmiņas daudzumu ļaujot veidotājiem paplašināt spēli nepalēninot spēles ielādes ātrumu. 2007. gada 26. jūnijā dzinis tika atkal uzlabots.