local-stats-pixel

Red Faction: Guerrilla2

7 1

Reiz sensenos laikos, kad vēl pat pirmās personas šūteri nereti spēja piedāvāt arī ko oriģinālu, Volition studija mums deva vienu no saviem labākajiem veikumiem. Red Faction, kas labu laiku bija nozudis no spēļu industrijas skatuves, gatavojas atgriezties. Laiks noskaidrot, vai Red Faction trešā epizode gatavojas piedāvāt tik pat patīkamas emocijas, kā to senāk paveica sērijas pirmā daļa?

Diezgan tālajā 2001. gadā THQ izdeva Volition studijas veidoto FPS spēli Red Faction. Spēles darbība norisinājās uz Marsa 2075. gadā. Tās galvenais varonis bija kāds raktuvju strādnieks vārdā Pārkers, kurš pievienojas dumpinieku organizācijai Red Faction, lai cīnītos pret saviem apspiedējiem –korporāciju Ultor. Spēle izcēlās ar savu Geo-Mod dzinēju, kas ļāva spēlētājam iznīcināt gandrīz visus spēlē esošos objektus un struktūras. Šāda demolēšanas iespēja padarīja spēles procesu ļoti interesantu ar diezgan plašām izvēles iespējam.

Atpakaļ uz Marsu.

Tikai gadu pēc pirmās daļas veiksmīgajiem panākumiem, Volition jau bija sagatavo spēles otro daļu, kuras darbība jau norisinājās te pat uz planētas Zeme. Lai gan Red Faction II bija diezgan laba spēle, tomēr uzlabotu grafiku nebija pietiekami, lai noturētu pirmās sērijas uzstādīto līmeni. Un tā Red Faction uz ilgāku laiku tika piemirsts.

Stāstot par Red Faction: Guerrilla izstrādātāji otro daļu vairs nepiemin, par to mēs visi aizmirstam un dodamies atpakaļ uz Marsu, piecdesmit gadus tālā nākotnē aiz pirmās daļas notikumiem. Tālajā 2120. gadā Earth Defense Force (EDF), kādreizējie Red Faction sabiedrotie, nu ir kļuvuši par galvenajiem ļaundariem, kas uz Marsu ved nolaupītus cilvēkus un nodarbina tos verdzībā. Spēles protagonists ir izbijis raktuvju strādnieks Aleks Meisons, kurš pievienojies jaunizveidotajai Red Faction revolucionāru organizācijai, lai pretotos apspiedējiem EDF un atriebtu sava brāļa nāvi.


Pēc izstrādātāju teiktā dzīves uz Marsa atveidojums spēlē piedāvāšot jūtamu revolūcijas un dumpinieku gaisotni. Spēlētāja rīcība un paveiktie darbi ietekmēšot gan pretošanās kustības dalībnieku morāli, gan arī turpmāko pretinieku situāciju. Ja redzat kādu esošās propagandas reklāmas materiālu, noteikti to iznīcinām – tas parādīs varoņa patieso nostāju pret esošo netaisnības režīmu.

Strādnieka instrumenti.

Tā kā spēles galvenais varonis ir raktuvju strādnieks, tad arī viņa galvenais darbarīks jeb ierocis ir piemeklēts atbilstoši profesijai. Gluži kā kādas citas spēles varonis, fizikas doktors Gordons, darbojās ar gravitācijas pistoli, šīs spēles varonis vēzēsies ar savu veseri. Īpašais darbarīks, kurš būs pieejams visu spēles laiku, ir pēc nākotnes tehnoloģijām veidots āmurs, kas sitiena brīdī spēj iegūt pietiekami milzīgu kinētisko enerģiju, lai sagrautu gandrīz jebkuru spēlē esošo struktūru. Tā kā Red Faction: Guerrilla būtība noteikti slēpjas spējā visu demolēt, tad skaidrs, ka bez šī rīka mums neiztikt.


Vēl, bez tikko minētā vesera, spēlē būs pieejami pāris oriģināli ieroči un kaujām modificēti darbarīki, kā arī paliels daudzums sprāgstvielu. Modificēts nākotnes metināšanas aparāts ļaus iznīcināt gan mehāniskas iekārtas, gan uzcept vairākus pretiniekus vienlaikus un milzīgu metāla disku metējs, kas ļaus sazāģēt gandrīz ikvienu pretinieku. Arī spēlē esošajām sprāgstvielām jeb, precīzāk, iekārtām būs ļoti būtiska nozīme. Pie jebkuras virsmas piestiprināmās un ar detonatoru darbināmās mīnas ļaus ne tikai veikt milzīgus postījumus, bet arī iepriekš izplānot diversiju pret nospiedošu pretinieku armijas pārspēku. Piemēram uzspridzinot pāri tiltam braucošu konvoju vai uzgāzt kādai armijas vienībai blakus esošās ēkas gruvešus.

Vide un pārvietošanās

Lai pārvarētu lielos Marsa plašumus, ko mums grasās piedāvāt Guerrilla spēle, tad noteikti būs nepieciešams arī kāds transporta līdzeklis. Tātad, lai veiktu tālākas distances un vienlaikus arī masīvākus postījumus, mūsu rīcībā būs pieejami uz divām kājām staigājošas mehāniskās iekārtas, kas sākotnējiem nolūkiem ir veidotas kā darbarīki celtniecībai uz Marsa. Būs pieejami divu atšķirīgu veido roboti, kas savā starpā vēl variēs ar pieejamo ekipējumu, bet pašā būtībā lielākie roboti būs lēnāki, taču spēcīgāki, bet mazākie - daudz ātrāki. Spēles teritorijās būšot ietvertas gan apdzīvojamas ofisu ēkas, gan pustukši Marsa tuksneši ar celtniecības vietām un raktuvēm, kā arī atjaunotas veģetācijas zonas ar zaļiem kokiem un augiem. Lai gan pēc redzētajiem video materiāliem un attēliem visas teritorijas vairāk, vai mazāk tomēr izskatās tikai pēc diezgan vienmuļiem celtniecības kompleksiem.

Atšķirībā no iepriekšējām spēles daļām Red Faction: Guerrilla darbība norisināsies no trešās personas skatu punkta, kas daudziem, iespējams, būs kā vilšanās, bet kādam arī kā patīkama pārmaiņa. Izstrādātāji savu lēmumu par skatu leņķa maiņu pamato ar jauno spēles mehāniku, t.i. iespēju apšaudēs izmantot aizsegu kā arī palielu iespēju tikt nogalinātam pakļūstot zem brūkošas ēkas gruvešiem. Tātad skats no trešās personas mums palīdzēšot labāk pielietot aizsegu, gan arī izvairīties no visapkārt krītošajām šķembām.

Un noslēgumā ,iespējams, arī kā pats nozīmīgākais šā projekta esamībā ir jāpiemin jaunais spēles Geo-Mod 2.0 dzinējs, kas, pateicoties mūsdienu tehnoloģiju iespējām, noteikti pārspēj pirmās daļas modeli un piedāvā tādas iznīcības iespējas, kādas izstrādātāji vēl nespēja realizēt Red Faction pirmsākumos. Plašās spēles teritorijas un neierobežotā demolēšanas iespēja noteikti ir viens n no Red Faction: Guerrilla spēles pamatakmeņiem. Izstrādātāji esot rūpīgi strādājuši pie katra spēles objekta, lai dotu spēlētājiem vislielāko gandarījumu to visu iznīcinot. Sagraujot jebkuru ēku mēs gruvešos neatradīsim haotiski saģenerētas ķieģeļu čupas, bet gan patiesos ēkas struktūras elementu. Objekti un fizikas dzinējs ir izveidoti tā, ka pareizu darbību gadījumā spēlētājam pat var pietikt tikai ar galveno balstu likvidēšanu, lai ēka pēc tam sagrūtu pati no sava svara.

Solījumi par gandrīz neierobežotu brīvību un izklaides iespējām, kas sev pamatā ietver masveida demolēšanas maratonu, izklausās ļoti jauki un interesanti. Bet kā jau daudziem labi zināms, tad par vēl neizdotām spēlēm nekad nevaram būt pilnīgi droši. Sagaidīsim nākamā mēneša sākumu un jau tad varēsim pārbaudīt Volition studijas veidotā produkta kvalitāti.

7 1 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 2

0/2000

tu kaut kādu vecu review atradi kurš tika uzrakstīts vēl pirms spēles iznākšanas?

0 0 atbildēt

nepatika taa speele .. bet izgaaju - beigaas taads abloms  tipa "tas bija viss?"

red faction 1 un 2 bija labaakas

0 0 atbildēt