2007. gadā Valve izlaida The Orange Box , tajā iekļaujot piecas spēles. To starpā bija tāda, kas iekrita daudziem acīs un tā bija Portal. Valve tajā laikā nelika nekādas cerības uz šāda veida projektu, jo nezināja, kā šādu spēli pieņems spēlētāji. Tomēr šāda veida spēle radīja diezgan lielu interesi par šāda veida projektu un video spēļu industrijas kritiķi šādu jaunpienācēju pieņēma ar atplestām rokā, vienīgi sakot, ka projekts bija tomēr pārāk īss. Spēle bija tik veiksmīga, ka to pat daudzi uzskatīja par labāko spēli, kas bija atrodama The Orange Box. Laiks ir atkal pagājis, un vienu lietu Valve saprata - Portal 2, tam ir jābūt. Tā nu tas laiks tuvojas, un Portal 2 ir tepat aiz stūra. Šoreiz mēģināsim ieskatīties dažās lietās, ar ko Valve plāno pārsteigt spēlētāju. Vai šie pārsteigumi radīs vēl lielāku sajūsmu spēlētājos, vai tomēr paliks tie paši zilie un oranžie riņķi, caur kuriem tā arī staigāsim ar atmiņām – par pirmās spēles pārsteigumu un sajūsmu.Viens no tādiem nopietnākiem ievedumiem ir spēles garums un sižets. Šoreiz pie tā ir strādāts stipri vairāk un nopietnāk. Spēle piedāvās tiešu turpinājumu pirmajai daļai un iespējams dos lielāku skaidrojumu uz jautājumiem, kas bija radušies spēlējot pirmo daļu. Spēlētājiem varētu apmierināt spēles garums, jo varēs baudīt spēles labumus stipri ilgāk, salīdzinot ar pirmo daļu, kā arī sižets var stipri ieintriģēt un tai pat laikā pabeidzot spēli var justies apmierināts par to, ka zini visas atbildes, kuras tev ir interesējušas. Tomēr tas viss var izrādīties pavisam pretēji, jo spēles garums būs pārāk garš un apnicīgs, bet sižets radīs vairāk jautājumus un mazāk izpratni, kas notiek.Spēles vāciņš jau rāda par lietu, kas noteikti būs Portal 2. Tas ir co-op vai, citiem vārdiem sakot, divu cilvēku saspēle ar šiem portāla ieročiem. Interesanti ir tas, ka šim spēles režīmam būs pavisam savs sižets. Spēlētāji tagad varēs meklēt draugus, lai uzzinātu sižetu un izbaudītu šo interesanto pieredzi. Tas viss var likties interesanti un diezgan neaizmirstami, tomēr co-op režīms var beigās likties garlaicīgs pēc tam, kad būsiet to izgājis ar kādu no draugiem, jo sapratīsiet, ka, otrreiz ejot cauri šiem līmeņiem, nepiedzīvosiet neko jaunu, jo iespējams risinājums būs tikai viens.Portal 2 piedāvās pavisam jaunu piegājienu risināt uzdevumus un mīklas, šoreiz gan risinājumam nāks palīgā ne tikai portālu ierocis. Spēlētājam spēlē būs jāsaskaras ar tādu lietu kā lāzera staru, kurš būs jānovada uz konkrētu vietu, lai tiktu spēlē tālāk uz priekšu, šādās situācijas būs pieejami bloki ar stiklveidīgu pildījumu, kuri palīdzēs staru sagriezt par attiecīgiem grādiem. Spēlē būs pieejami divu veida šķidrumi. Viens palīdzēs spēlētājam paātrināt kustību uz priekšu vai atpakaļ, viss gan atkarīgs būs no situācijas. Otrs šķidrums ļaus spēlētājam un citiem priekšmetiem uzlēkt stipri augstu, noderēs pārlecot lielus attālumus. Ja runājam par lēkšanu tālāk vai augstāk tad jāpiemin tāda lieta kā paneļi, kuri būs kā tramplīni spēlētājam un priekšmetiem, ko viņš uzliks uz tiem. Jāpiemin arī tāda interesanta lieta kā zilais stars, kurš pārvietos spēlētāju attiecīgā virzienā, ja viņš, protams, atradīsies tajā starā. Interesanti ir tas, ka šo staru, ar portāla palīdzību varēs arī nomērķēt uz citu vietu un tādā veidā to izmantot, pārvietojot objektus vai sevi. Varbūt pēdējā, mazāk interesantā lieta ir jāpiemin, liela caurule, kura sūc iekšā objektus, to varētu saukt par lielu putekļa sūcēju. Arī šo varēs izmantot visdažādākos veidos. Tas viss izskatās ļoti interesanti, bet tomēr, gala rezultātā ar visiem šiem uzlabojumiem vai spēle nezaudēs to šarmu, kurš bija pirmajai daļai, vai tomēr iegūs vēl pozitīvāku skatījumu uz spēli.Pēdējā lieta ir noteikti jāpiemin vide. Vide būs mainījusies pa 360 grādiem, varbūt pat vairāk. Vairs nebūs tā sterilā un tīrā vide, kuru mēs redzējām pirmajā daļā un diezko statiska viņa arī nebūs. Vidi rotās augi, kuri būs izpletušies laboratorijas nostūros. Portal 2 ienesīs arī kustošos paneļus, kas mainīs telpas ģeometriju un liks spēlētājam atkal pielāgoties jaunajai videi. Dinamiska un jauna vide noteikti nāks spēlei tikai par labu, domājams, ka labāk gan būtu, ka vide un ģeometrija mainītos tajā gadījumā, ja spēli pārspēlē otro vai trešo reizi. Tas liktu spēlētājiem vairāk atgriezties pie Portal 2 un pārspēlēt to atkārtoti.
Viss, ko mēs esam redzējuši par spēli izskatās jauki un labi, bet vai Portal būs tieši tas, ko mēs gribam vai tomēr tas būs pavisam kas cits. Zinot Valve un viņu produktus, spēle iespējams beigsies ar to pašu, ko sāksies un atstās pēc sevis fanus, kas gaidīs nākamo spēli ilgāk par tiem, kuri gaida Half-Life 2: Episode Three. Mēs ar nepacietību gaidīsim 22. aprīli, lai iemēģinātu un izklāstīt mūsu pieredzi apskatā par to vai viss ir piepildījies, vai tomēr vēl ir tādas lietas, ko mēs nemaz negaidījām.
Portal 2 viss tas pats vai tomēr kas jauns10
25
7
Reklāma