local-stats-pixel

Operation Flashpoint: Dragon Rising – kara patiesā seja1

 8  0
Kopš Operation Flashpoint pirmās parādīšanās ir pagājuši gandrīz septiņi gadi. Tas nenoliedzami ir ilgs laiks, īpaši ja runa ir par vienmēr mainīgo datorspēļu industriju. Tomēr vēl pat šodien Operation Flashpoint ir saglabājis savu statusu kā viens no visu laiku reālākajiem kara stimulatoriem. Diezgan būtiskas izmaiņas gan ir skārušas sērijas tālāko likteni. Pēc čehu izstrādātāju Bohemia Interactive un izdevēju Codemasters šķiršanās tiesības uz spēles nosaukumu, kā jau tas mēdz gadīties, palika izdevējiem. Bohemia Interactive velti netērēja laiku izveidojot jaunu sēriju ArmA, kas ir tiešs OF idejiskais sekotājs. Tas šķiet lika aktivizēties arī Codemasters un pēc septiņu gadu pārtraukuma beidzot ir pienācis tas brīdis, kad mums tiks piedāvāts Operation Flashpoint turpinājums ar nosaukumu Dragon Rising.

Baiļu faktors.

Dragon Rising darbība norisināsies uz nelielas salas Klusajā okeānā, par kuru cīnās Ķīna, Japāna un Krievija. ASV militārie spēki, kuru skaitā ir arī spēlētājs, iejaucas konfliktā, lai palīdzētu Krievijai. Sala saturēs daudzveidīgu vidi un radikāli mainīgu reljefu, kam vajadzētu dažādot spēles stilu un prasīt atšķirīgu pieeju dažādās spēles situācijās. Pavisam mūsu rīcībā būs 220 kvadrātkilometri ar mežiem, kalniem, pludmalēm un nelielām pilsētām.

Lai gan pie Dragon Rising strādā pavisam cita izstrādātāju komanda, Codemasters pilnībā apzinās spēles priekšteča galvenos trumpjus un popularitātes iemeslu. Mums tiek solīta vēl līdz šim neredzēti reāla kara atainošana. Viens no veidiem kā to panākt būs baiļu un uztraukuma radīšana spēlētājā, kura tiks radīta pateicoties diezgan nežēlīgai ievainojumu sistēmai. Viens šāviens var izrādīties liktenīgs, pat gadījumā, ja ienaidnieks trāpa kājā vai kādā citā mazāksvarīgā ķermeņa daļā, pienācīgi neapkopts ievainojums var kļūt nāvējošs. Saprotams, ka uz šāvieniem attiecīgajā ķermeņa vietā atbilstoši reaģēs arī pretinieki.

Izvairīties no drošas nāves būs iespējams tikai cīnoties plecu pie pleca ar saviem cīņas biedriem. Tieši uz darbošanos komandā būs likts uzsvars spēles procesā, kas protams nozīmē papildus uzsvaru uz mākslīgā intelekta prasmēm. Mēs gan varēsim komandēt savus militāros kolēģus, taču viņi akli nepaļausies katrai komandai un neskries zem pretinieku lodēm tikai tāpēc, ka tāda bija pavēle. Turklāt viņi spēs diezgan prasmīgi darboties arī patstāvīgi. Ja var ticēt izstrādātāju solījumiem, tad spēle piedāvās līdz šim neredzēti dabisku mākslīgo intelektu, kurš vairs nepaļausies uz iepriekš ieplānotu rīcības plānu, bet spēs darboties radoši. Tas, protams, attiecas ne tikai uz sabiedrotajiem, bet arī ienaidniekiem. Pretinieku darbību būs daudz grūtāk paredzēt, turklāt dažreiz pat identiskās situācijās tā varēs diezgan radikāli atšķirties. Mākslīgā intelektā rīcībā būs dažādi paņēmieni, kā nāves simulēšana, prasme aplenkt spēlētāju un prasmīga darbošanās grupās. Turklāt spēlē darbosies arī mākslīgā intelekta morāles sistēma, kas briesmu situācijās liks ienaidniekiem, nevis doties pārgalvīgā uzbrukumā, bet gan mesties bēgt.




Militārais šūteris.

Dragon Rising, protams, saturēs visus žanram atbilstošos spēles elementus, taču arī to realizācijā īpaša vērība tiks piešķirta maksimālai realitātes saglabāšanai. Tā, piemēram, spēlētāja radarā parādīsies tikai aptuvenas ienaidnieku atrašanās vietas, slēpšanās aiz aizsega būs obligāta nepieciešamība un jebkuras darbības veikšana prasīs atbilstoši ilgu laiku. Spēles sarežģītības pakāpi gan būs pilnībā iespējams pielāgot savām prasībām, vajadzības gadījumā no reālistiska militārā stimulatora iegūstot vienkāršu šaudīšanās arkādi.

Lai atstātu vēl pozitīvāku iespaidu par savu topošo projektu, Codemasters cenšas mūs iespaidot ar vairākiem diezgan iespaidīgiem skaitļiem. Tiks piedāvāti vairāk nekā 70 dažādi ieroči, katrs ar sev atbilstošiem parametriem un uzvedību. Mēs varēsim izmantot kādu no 30 atšķirīgiem transporta līdzekļiem, kuri šoreiz nenozīmēs gandrīz pilnīgu neaizskaramību cīņas laukā. Transporta līdzekļu pasažieru likvidēšana būs neparasti vienkāršs pasākums, turklāt arī braukšana tiks pēc iespējas pietuvināta realitātei. Piemēram braukšana tankā sagādās problēmas ar redzamību, kamēr helikoptera vadīšana būs daudz sarežģītāka nekā vienas pogas uzspiešana.

Karš monitorā.

Nekādu pārsteigumu neizraisa arī izstrādāju tiekšanās pēc fotoreālistiska grafiskā noformējuma. Pārspīlētu vizuālo efektu vietā priekšroka tiek dota kaut kam nedaudz piezemētākam. Īpaša nozīme tiks piešķirta arī precīzai karalaukā dzirdamo skaņu atskaņošanai. Tiks darīts viss, lai spēlētājam rastos neomulīga sajūta par ekrānā notiekošo darbību autentiskumu.

Spriežot pēc visa Codemasters cenšas turēt solījumu sagādāt spēlētājam maksimāli reālu kara simulāciju. Dragon Rising neizstrādā oriģinālā Operation Flashpoint autori, taču tas pilnīgi noteikti ir idejiski pareizs sērijas turpinājums. Atliek tikai minēt, kā tas izskatīsies salīdzinājumā ar Bohemia Interactive izstrādāto ArmA II, taču kaut vai tikai šīs salīdzināšanas dēļ katram militāro spēļu cienītājam būtu Dragon Rising jāierindo gaidāmo spēļu sarakstā.

Informācija
Operation Flashpoint:
Dragon Rising
Žanrs:
Tactical Shooter
Izstrādātājs:
Codemasters
Izdevējs:
Codemasters
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 1

0/2000
sitaa ir pizdataa spele iesaku tiek kam patik realistiskas kara speles
 6  0 atbildēt