Vai Need For Speed tiecas pēc realitātes?
Tie, kam EA izdotās auto sacensību spēles nav gluži vienaldzīgas un daudzās, bieži iznākušās NFS variācijas jau sen nav sajukušas, noteikti atceras EA mēģinājumu veidot nedaudz reālāku auto simulāciju spēlē ar nosaukumu ProStreet. Šāds solis gan izraisīja vairāk negatīvu emociju nekā prieka, taču tas netraucēja EA pieņemt lēmumu turpināt atkāpties no auto arkādes statusa.
Tiesa ar vārdu „simulācija” NFS Shift gadījumā nav jāsaprot tieksmi veidot reālajai dzīvei atbilstošu auto uzvedību. Maz ticams, ka izstrādātāji turpinās savā iepriekšējā projektā GTR uzsākto mēģinājumu sniegt spēlētājam autentisku auto sacīkšu pieredzi. Realitāte šoreiz izpaudīsies nedaudz savādāk, īpaša un pastiprināta uzmanība tiks pievērsta skatam no mašīnas kabīnes. Tādā veidā tikšot radīts ne tikai lielāks klātbūtnes efekts, bet arī izteikta un atbilstoša ātruma izjūta.
Automašīnas gaitai paātrinoties, attālums līdz stūrei palielināsies, radot sajūtu, ka vadītājs lielā ātruma dēļ piespiežas tuvāk krēslam. Jebkura sadursme radīs vismaz nelielu galvas noreibšanas efektu un īslaicīgi aizmiglos skatienu. Protams, būs pieejami arī NFS sērijai daudz raksturīgākie skata punkti ar kameru, kas atrodas ārpus mašīnas, taču šādā veidā spēle zaudēs lielāko daļu sava šarma. Grūti spriest vai šāds mēģinājums pievērst uzmanību skatam no pirmās personas neizrādīsies veltīgs. Jebkuram ir skaidrs, ka gadījumā, ja skats no kabīnes, par spīti savam dikti pievilcīgajam izskatam, nebūs pietiekami ērts efektīvas braukšanas īstenošanai, ierindas spēlētājs drīzāk izvēlēsies nedaudz ierastāku spēles kameras novietojumu. Vadības ērtums un palielināta iespēja uzvarēt vienmēr ir bijusi svarīgāka par iespaidīgu skata punktu.
Mēģinājums atgūt pazaudēto.
Nav nekāds noslēpums, ka NFS ir pārliecinoši visvairāk pirktā auto sacīkšu spēļu sērija uz personālajiem datoriem. Tomēr pēdējā laikā uz konsolēm, kas, kā labi zināms, sastāda lielāko un līdz ar to arī nozīmīgāko videospēļu industrijas produkcijas patērētāju daļu, NFS nebūt nav tik viennozīmīgs līderis. Visdrīzāk cīņa ar konkurentiem ir galvenais iemesls nebeidzamai sērijas spēļu stila maiņai, atliek tikai minēt vai NFS Shift spēs radīt kādu nedaudz noturīgāku un ilgāku sērijas novirzienu. Katrā ziņā līdz pilnībai noslīpēts un ērts skats no mašīnas kabīnes būtu patīkams EA trumpis cīņā ar konkurentiem.
Ja atskaita tīksmināšanos ap pirmās personas skata punktu, NFS Shift būs diezgan vienkāršs, jau daudz kur iepriekš sastopams braukšanas simulatora un arkādes apvienojums. Iespējams vistuvākais Shift līdzinieks ir Codemasters piedāvātais GRID, kurš visai veiksmīgi pamanījās balansēt uz robežas starp simulāciju un arkādi. Sagaidām sacīkstes, kuras norisināsies dažādu lielpilsētu ielās, taču varam pilnībā aizmirst par jebkādu civiliedzīvotāju un likuma sargu iejaukšanos – sacensības norisināsies noslēgtās trasēs un būs pilnībā legālas. Līdz ar to nāksies aizmirst arī par ielas mašīnām, mums nebūs nepieciešamības pavadīt stundām ilgu laiku izvēloties savai mašīnai smukākos riteņus un atrast logu tonējumu, kas vislabāk piestāvētu mūsu auto viegli gaisīgajam rozā tonim. Tā vietā izmantosim nedaudz klasiskākas sacīkšu automašīnas un pavadīsim vairāk laika pašās sacensībās.
Cik tas ir skaisti!
Nav ko liegties, auto sacīkšu simulatori, vairāk kā jebkura cita žanra pārstāvji, panākumu kaldināšanā paļaujas uz tehnisko izpildījumu. Ar ko gan atšķiras lielais vairums braucamspēļu? Ir skaidrs, ka vislielāko atzinību iegūs izskatīgākās spēles ar patīkamāko vadības modeli, visi pārējie spēles elementi, gluži tāpat kā iespēja mainīt sava varoņa frizūru lomu spēlē, ir tikai maznozīmīgs un reti kuram interesējošs bonuss. Un tieši tehniskā izpildījuma ziņā NFS Shift izskatās diezgan iespaidīgi – satriecoši skaista grafika, patīkams, taču ne pārāk sarežģīts mašīnas uzvedības modulis, apvienojumā ar iespēju braukšanas laikā apskatīt šofera rokas, varētu kļūt par spēles panākumu atslēgu.
Neatkarīgi no tā kā veiksies NFS Shift, EA mums jau gatavo kaudzi ar jauniem Need For Speed nosaukumā tērptiem projektiem. Tie, protams, atkal būs radikāli atšķirīgi un mēģinās izpatikt dažādai publikai. Šādas taustīšanās rezultātā EA visdrīzāk cenšas noskaidrot, kādas braucamspēles šobrīd spēļu industrijā ir visiecienītākās. Ļoti iespējams, ka no atšķirīgo NFS spēļu pārdošanas apjomiem EA lems par konkrētas spēles turpinājumu veidošanu. Kas zina, varbūt tieši Need For Speed Shift kļūs par spēli, kas izveido tik slavenās, bet nedaudz apputējušās spēļu sērijas jauno seju. To, vai šādai notikumu attīstībai būs kaut mazākā iespēja īstenoties, mēs uzzināsim šī gada rudenī.