local-stats-pixel

Need For Speed Shift12

17 2
Tā vien liekas, ka no iespējams slavenākās braucamspēļu sērijas pāri palicis ir tikai nosaukums. Need For Speed ir kļuvis par labi zināmu vārdu salikumu, kas tajā pašā laikā neizsaka gandrīz neko par pašu spēli. Pēdējo pāris gadu laikā šī nosaukuma aizsegā varēja nodarboties gan ar primitīvu mašīnu uzlabošanu, gan likuma sargu trenkāšanu, lēta Holivudas kino baudīšanu un diezgan neveiksmīgas auto simulācijas spēlēšanu. Tā vien liekas, ka EA nebūt negrasās mainīt savu paradumu zem NFS nosaukuma izlaist visas spēles, kuru galvenais elements ir automobiļi un to vadīšana, turklāt darīt to dikti bieži. Par atšķirīgajiem NFS sērijas spēļu tikumiem un trūkumiem nav jābrīnās, ņemot vērā, ka to veidošanā pārsvarā piedalās dažādas izstrādātāju komandas. Jaunāko projektu ar nosaukumu Shift izstrādā Slightly Mad Studios no Londonas, kuri līdz šim mūsu uzmanībai ir piedāvājuši diezgan atzinīgi novērtēto auto sacensību stimulatoru GTR.

Vai Need For Speed tiecas pēc realitātes?

Tie, kam EA izdotās auto sacensību spēles nav gluži vienaldzīgas un daudzās, bieži iznākušās NFS variācijas jau sen nav sajukušas, noteikti atceras EA mēģinājumu veidot nedaudz reālāku auto simulāciju spēlē ar nosaukumu ProStreet. Šāds solis gan izraisīja vairāk negatīvu emociju nekā prieka, taču tas netraucēja EA pieņemt lēmumu turpināt atkāpties no auto arkādes statusa.

Tiesa ar vārdu „simulācija” NFS Shift gadījumā nav jāsaprot tieksmi veidot reālajai dzīvei atbilstošu auto uzvedību. Maz ticams, ka izstrādātāji turpinās savā iepriekšējā projektā GTR uzsākto mēģinājumu sniegt spēlētājam autentisku auto sacīkšu pieredzi. Realitāte šoreiz izpaudīsies nedaudz savādāk, īpaša un pastiprināta uzmanība tiks pievērsta skatam no mašīnas kabīnes. Tādā veidā tikšot radīts ne tikai lielāks klātbūtnes efekts, bet arī izteikta un atbilstoša ātruma izjūta.

Automašīnas gaitai paātrinoties, attālums līdz stūrei palielināsies, radot sajūtu, ka vadītājs lielā ātruma dēļ piespiežas tuvāk krēslam. Jebkura sadursme radīs vismaz nelielu galvas noreibšanas efektu un īslaicīgi aizmiglos skatienu. Protams, būs pieejami arī NFS sērijai daudz raksturīgākie skata punkti ar kameru, kas atrodas ārpus mašīnas, taču šādā veidā spēle zaudēs lielāko daļu sava šarma. Grūti spriest vai šāds mēģinājums pievērst uzmanību skatam no pirmās personas neizrādīsies veltīgs. Jebkuram ir skaidrs, ka gadījumā, ja skats no kabīnes, par spīti savam dikti pievilcīgajam izskatam, nebūs pietiekami ērts efektīvas braukšanas īstenošanai, ierindas spēlētājs drīzāk izvēlēsies nedaudz ierastāku spēles kameras novietojumu. Vadības ērtums un palielināta iespēja uzvarēt vienmēr ir bijusi svarīgāka par iespaidīgu skata punktu.

Mēģinājums atgūt pazaudēto.

Nav nekāds noslēpums, ka NFS ir pārliecinoši visvairāk pirktā auto sacīkšu spēļu sērija uz personālajiem datoriem. Tomēr pēdējā laikā uz konsolēm, kas, kā labi zināms, sastāda lielāko un līdz ar to arī nozīmīgāko videospēļu industrijas produkcijas patērētāju daļu, NFS nebūt nav tik viennozīmīgs līderis. Visdrīzāk cīņa ar konkurentiem ir galvenais iemesls nebeidzamai sērijas spēļu stila maiņai, atliek tikai minēt vai NFS Shift spēs radīt kādu nedaudz noturīgāku un ilgāku sērijas novirzienu. Katrā ziņā līdz pilnībai noslīpēts un ērts skats no mašīnas kabīnes būtu patīkams EA trumpis cīņā ar konkurentiem.

Ja atskaita tīksmināšanos ap pirmās personas skata punktu, NFS Shift būs diezgan vienkāršs, jau daudz kur iepriekš sastopams braukšanas simulatora un arkādes apvienojums. Iespējams vistuvākais Shift līdzinieks ir Codemasters piedāvātais GRID, kurš visai veiksmīgi pamanījās balansēt uz robežas starp simulāciju un arkādi. Sagaidām sacīkstes, kuras norisināsies dažādu lielpilsētu ielās, taču varam pilnībā aizmirst par jebkādu civiliedzīvotāju un likuma sargu iejaukšanos – sacensības norisināsies noslēgtās trasēs un būs pilnībā legālas. Līdz ar to nāksies aizmirst arī par ielas mašīnām, mums nebūs nepieciešamības pavadīt stundām ilgu laiku izvēloties savai mašīnai smukākos riteņus un atrast logu tonējumu, kas vislabāk piestāvētu mūsu auto viegli gaisīgajam rozā tonim. Tā vietā izmantosim nedaudz klasiskākas sacīkšu automašīnas un pavadīsim vairāk laika pašās sacensībās.

Cik tas ir skaisti!

Nav ko liegties, auto sacīkšu simulatori, vairāk kā jebkura cita žanra pārstāvji, panākumu kaldināšanā paļaujas uz tehnisko izpildījumu. Ar ko gan atšķiras lielais vairums braucamspēļu? Ir skaidrs, ka vislielāko atzinību iegūs izskatīgākās spēles ar patīkamāko vadības modeli, visi pārējie spēles elementi, gluži tāpat kā iespēja mainīt sava varoņa frizūru lomu spēlē, ir tikai maznozīmīgs un reti kuram interesējošs bonuss. Un tieši tehniskā izpildījuma ziņā NFS Shift izskatās diezgan iespaidīgi – satriecoši skaista grafika, patīkams, taču ne pārāk sarežģīts mašīnas uzvedības modulis, apvienojumā ar iespēju braukšanas laikā apskatīt šofera rokas, varētu kļūt par spēles panākumu atslēgu.

Neatkarīgi no tā kā veiksies NFS Shift, EA mums jau gatavo kaudzi ar jauniem Need For Speed nosaukumā tērptiem projektiem. Tie, protams, atkal būs radikāli atšķirīgi un mēģinās izpatikt dažādai publikai. Šādas taustīšanās rezultātā EA visdrīzāk cenšas noskaidrot, kādas braucamspēles šobrīd spēļu industrijā ir visiecienītākās. Ļoti iespējams, ka no atšķirīgo NFS spēļu pārdošanas apjomiem EA lems par konkrētas spēles turpinājumu veidošanu. Kas zina, varbūt tieši Need For Speed Shift kļūs par spēli, kas izveido tik slavenās, bet nedaudz apputējušās spēļu sērijas jauno seju. To, vai šādai notikumu attīstībai būs kaut mazākā iespēja īstenoties, mēs uzzināsim šī gada rudenī.




Reklāma
Reklāma
17 2 12 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 12

0/2000
Vismaz beidzot viņie iet uz pareizo virzienu , tā kā viņi smagi nošpikojuši no GRID , kas bija nereāli forša spēle braukšanas ziņā , tad cerams viņi uztaisīs var teikt GRID 2 , ieskaitot realistiskāku braukšanu . Nu GRID 2 būtu ideāli , it īpaši ja vēl pieliktu klāt to , kas viņam nebija - tjūnēšana un kaut kāds saturs
3 1 atbildēt
Grid copija, nekas vairaak !
3 2 atbildēt
Needs.. cik naktis nav augšā nosēdētas... emotion
0 0 atbildēt
ProStreets patika, bljin aizmirsu kaa sauca pedeejo kas bija bet tas bija pee vnk. shis ir kas līdziigs Race Driver: GRID tik varētu būt vellrealāks un grutāks. +
0 0 atbildēt
need for speed: Shit (viņi drukas dēļ nejauši ielika f burtu, patiesība bija domāts shit nevis shift)
3 4 atbildēt
nez peec treileriem jau izskataas tiitri baudaama, bet to jau maniis kad buus aara speele :)
0 1 atbildēt
nu pec bildem spriezot visas tas masinas ir nemtas no vacija loti populara autosaciksu seriala DTM
0 1 atbildēt
Bustards zin kas ir vajadzīgs! :) Yeee
0 1 atbildēt
Jaunakajam NFS daljam ir nabadzigs tunings tikai dazi bodykit un dazi antisparni faktiski vienmulji
0 1 atbildēt
Njā kopš MW nekas jēdzīgs nav bijis. Un ja tagad vēl policiju aizvāks... sax.. emotion
0 1 atbildēt
Nezinu gan...
1 3 atbildēt
nu............pirms most wanteda bija shit......peec arii
2 5 atbildēt