Live For Speed – Vai tiešām simulātors?
Katru gadu mēs dzirdam par milzīgām, uzlecošām zvaigznēm auto simulācijas žanrā, kuras sajūsmo milzīgu fanu pūli, bet neesam pamanījuši kādu ne tik populāru simulātoru. Šoreiz runa nebūs par kādu jaunu un spīdīgu smagsvara cīnītāju, bet par simulātoru ar visnotaļ lielu potenciālu, kas jau vairākus gadus ir publiski pieejamā izstrādes stadijā.
Live For Speed jeb LFS pirmo reizi parādījās tālajā 2002. gadā un tas nav nonācis publiskā pārdošanā veikalu plauktos līdz pat šodienai, bet ir pieejams tikai iegādājoties to virtuāli. Visticamāk šāds variants būs vēl ilgu laiku. Simulācija arī izceļas ar to, ka to veido tikai trīs cilvēki, kas ir neatkarīgi no jebkādām kompānijām un izdevējiem, tādēļ ļaujot tiem patstāvīgi atjaunot simulātoru balstoties uz galvenajām spēlētāju vēlmēm.
Kur slēpjas rozīnīte
Gluži par pilnīgu auto simulātoru trūkumu pašlaik nevar sūdzēties, bet, lai tiem veltītu patiešām ilgu laiku, ir jābūt kārtīgam entuziastam, jo nobraukt 60 apļus pret bezpersoniskiem konkurentiem nav vienkārši. Atgriežoties pie LFS varu minēt, ka tā AI ir diezgan padumjš, bet pēc tā nav nekāda vajadzība, jo galvenā šīs simulācijas priekšrocība ir online jeb tiešsasaistes režīms, kura dēļ geimeris, slapjš, izmircis rausta stūri, lai apdzītu kaimiņu Pēteri, kas nekaunīgi vizinās viņam pa priekšu. Un es nenoliegšu, ka gandarījums apdzenot īstu cilvēku tik tiešām ir daudz lielāks. Ja kādreiz gadās arī uzvarēt, tad var lieliski sajust sajūtu, kā pārējie braucēji iebraucot finišā ar skaudību noskatās uz tevīm. Katru dienu ir iespēja ieiet aptuveni 30-60 aktīvos serveros (tādos, kuros jau kāds brauc) un droši nobraukt, kādu mazu braucieniņu ar pilnīgi svešiem braucējiem vai arī braukt vairāk kā 30 ārzemju līgās un pat dažās latviešu, lai cīnītos arī par īstām balvām.
Kas lācītim vēderā
Lielai daļai novelkot spēli (kas, starp citu, ir legāli – tā vēlāk tiek aktivizēta caur internetu) noteikti liksies aizdomīgs spēles mazais izmērs. Spēle grafiskā ziņā tiešām atpaliek no lielajiem monstriem, bet ķeroties pie fiziskās puses par šo lietu ātri vien aizmirsīsies. Šeit regulēšanas iespējas ir patiešām lielas un pat nedaudz atbaidošas, jo 80% nespeciālistam tur noteikti būs svešas, bet par laimi lielākā daļa braucēju, ja tiem jauki paprasīs, padalīsies ar citiem. Tālāk izbraucot no boksiem uzreiz atkrīt puse braucēju, jo kamēr nav pierasts, izslīdēšana katrā līkumā ir bieži gaidīts viesis. Pāris dienas noteikti būs jāpavada, lai kārtīgi spētu pierast pie simulātora. Tiem, kam nav stūres, šis process ieilgs stipri ilgāk, jo braukt ar klaviatūru ir praktiski nesiepējami, ja nu vienīgi driftot. Vēl vienīgi atliek stūrēt ar peli, kas šķietami varbūt ir grūtāk, bet ir vienkāršākais veids, kā patiešām izbaudīt spēli ja nav stūres. Šeit par sliktu nenāktu arī stūre ar visiem trim pedāļiem, jo kopš pēdējā spēles atjauninājuma 2007. gada Ziemassvētkos mums ir tāda jauka iespēja kā sajūga nosvilināšana.
Iemesls kādēļ jāsēž trases malā
Ir tumša istaba, apkārt nekārtība un tās centrā sēž raudošs geimeris. Ja paskatamies monitorā, tad redzam, ka viņš sēž blakus trasei, smiltiņās un domā kādēļ tas tā notika. Šeit ir jārēķinās ar visu. Iespējams viņš bija vēlējies iegūt lielāku ātrumu trases taisnajā gabalā un uzlicis sev lielāku spiedienu riepās, bet dēļ cietajām riepām lēnajos līkumos viņš vairs neiekļāvās trajektorijā, lai spētu savaldīt savu trako aizmugures piedziņas monstru. Līdz ar to benzīns tērējās vairāk, riepas dila ātrāk, un viņam bija jāiebrauc papildus pit-stopos. Viņš zaudēja savas dārgās sekundes un kaimiņu Pēteris viņu atkal apdzina. Šeit arī sākas psiholoģiskais aspekts, kuru nevar piedzīvot spēlējot pret AI. Izmantojot šo izdevību, kaimiņu Pēteris geimeri pakaitinās vēl vairāk, ļaujot viņam pielīst maksimāli tuvu un vislabākajā brīdī, kad beidzot var viņu apdzīt, viņš tikai piespiedīs pedāli līdz galam, atstājot citus ar garu degunu. Un šādi daudzas reizes pēc kārtas, aizmirstās par braukšanas drošību un spēlētājs gāž maksimāli, cenšoties līdz maksimumam turēt nospiestu pedāli. Ātrums ir pārāk liels, pretspiediens par mazu un auto zaudē saķeri. Tālāk viss notiek pēc fizikas likumiem, kurus tu ienīdīsi visvairāk. Šīs nav vienīgās lietas, kuras ir jāņem vērā, un to visu atcerēties un vēl pielietot ir patiešām īsta māksla.
Melnie traipi
Diemžēl spēlei ir arī savi mīnusi un noteikti lielākais no tiem ir grafiskais attēlojums. Auto iekšpuse izskatās visnotaļ briesmīgi, bet tas ir nākamais uzdevums, kam izstrādātāji solās ķerties klāt.Damage vizuālais modelis arī nav pārāk iepriecinošs. Reizēm gadās uzskriet uz kādas barjeras no kuras auto uzlido piecstāvu mājas augstumā un krītot lejā atstāj auto samērā dīvainus bojājumus. Ja šādā veidā gadās avarēt, atrodoties labā pozīcijā, tad garastāvoklis noteikti ir sabojāts uz atlikušo dienu.
Brauc ar latviešiem
Gluži kā lielākā daļa online spēļu/simulātoru, arī šī ir praktiski nelietojama bez oriģinālās licences, kuru var nopirkt par samērā simbolisku samaksu - € 35.08 . Ja kāds ir iegādājies vai vēlas iegādāties licenci, tad var droši doties uz
http://lfscommunity.lv/
http:// www.lfslatvia.net
un uzzināt sīkāk par simulāciju, kā arī piedalīties vietējos kausos.
Beigās piedāvāju nelielu pārskatu par spēles iespējām:
* 10 ielas auto
* 5 sporta auto
* 1 karts
* 4 formulas no kurām divas ir BMW F1 un V1 līgas formulas
* 7 lokācijas, kurās atrodas trases un daudzas to konfigurācijas
* līdz 32 auto uz starta līnijas
Lai labi gāzējas!
papild info--> Spēle liksies daudz intresantāka, ja tev būs stūre un pedāļi, jo šis simulātors ir tik tiešām ļoti tuvu pielīdzināts realitātei un izceļas ar savu reālo fiziku.