Klejojot pa interneta plašumiem, atradu interviju, kas dažiem varētu interesēt. Tātad - jūsu uzmanībai piedāvāju interviju ar profesionālo sacīkšu braucēju un videospēles Gran Turismo dizaineri Kazunorī Jamaučī (Kazunori Yamauchi).
Kā aizsākās tava interese par automašīnām un spēlēm?
Pirmoreiz automobiļos iemīlējos jau 3 gadu vecumā, bet, kad man bija 10 gadi, vecāki uzdāvināja man datoru un es iepazinos ar savām pirmajām datorspēlēm.
Kad tev radās ideja izveidot Gran Turismo?
Man vienmēr ir patikušas sacīkšu spēles ar automobiļiem. Atceros 15 gadu vecumā es nebiju apmierināts ar tā laika datorspēļu klāstu, tādēļ iztēlojos spēli, kura tiešām mani aizrautu.
Vai tu nokārtoji braukšanas eksāmenu ar pirmo reizi?
(Smejas) Jā.
Kas ir apkaunojošākais moments ko esi piedzīvojis?
Reiz Tokijā ar savu automobili izraisīju negadījumu, kad apļveida krustojumā sajutos kā Nirburgringas trasē. Tas viss beidzās ar lielu avāriju, kurā tika iesaistītas daudzas automašīnas. Ceļi bija pilnībā bloķēti un tas viss manas vainas dēļ.
Kāds spēkrats šobrīd atrodas tavā garāžā?
Ikdienā es braucu ar Nissan GT-R, bet man pieder arī Ford GT, Porsche 911 GT3, Mercedes-Benz SL AMG un Honda S2000!
Vai ir kāds sapņu auto, kura tapšanā tu vēlētos piedalīties?
Es jau tiku iesaistīts Nissan GT-R attīstībā un tas bija kā sapņa piepildījums. Bet, ja jautājums ir par nākotnes sapņu automobili, tad es ar lielāko prieku gribētu piedalīties McLaren F1 tapšanā.
Bet varbūt tu šobrīd esi iesaistīts kādā auto projektā?
(Smejas) Nē, neesmu un pat ja būtu, tad nedrīkstētu jums neko par to stāstīt.
Vai bija grūts ceļš ejams, lai kļūtu par sacīkšu braucēju?
Vairākums cilvēku to neapzinās, bet autosports nozīmē milzīgu atbalstu no komandas, sponsoriem, sava automobiļa ražotājiem ar kuriem ir nepārtraukti jākonsultējas, lai uzlabotu sava spēkrata funkcijas. Tas viss aizņem ļoti daudz laika! Ir neaprakstāmas sajūtas piedalīties sacensībās, bet no otras puses sacīkstes autosportā ir ļoti bīstams sporta veids!
Vai startējot Nirburgringas (Nurburgring) trasē tu biji nobijies?
Tikai pirms nedēļas es tur aizvadīju pēdējās sacīkstes. Vai biju nobijies? Nē, bet es rīkojos ļoti riskanti. Braukt ar 270 km/h pa autobāni nav tas pats, kas ar tādu pat ātrumu traukties caur Nirburgringas mānīgajiem līkumiem. Kad prātā cilāju domas par pēdējām sacensībām saprotu, ka tā tiešām ir traka rīcība, bet adrenalīns dara savu.
Tātad ātrums tevi tā pa īstam nemaz nebiedē?
Kad atrodos savā sacīkšu Nissan 370 Z, tad es neesmu tas pats cilvēks, kurš brauc pēc pārtikas uz iepirkšanās centru. Taču desmit minūtes pēc sacensību beigām esmu atpakaļ atvērts pret visu sabiedrību. (Smejas)
Kāds ir Gran Turismo ātruma noslēpums?
Patiesībā nekāda noslēpuma nav. Tas ir kā braucot reālā trasē – pirms līkuma nedaudz jāpiebremzē un tik tikko iziedams no līkuma spied gāzi grīdā!
Tātad vēlreiz apstiprinās fakts, ka braukšana Gran Turismo ir veidota pēc iespējas reālistiskāka?
Tieši tā, ja vien tā jau nav tikpat reāla kā dzīvē.
Ko tu vēlējies ieviest jaunajā piektajā spēles daļā?
Kopš pirmās Gran Turismo daļas, kura dzima 1997. gadā līdz pat ceturtajai daļai spēles stils bija nemainīgs. Tāpēc šoreiz vēlējos piešķirt spēlei vēl dabiskāku stilu un izskatu!
Vai tev jau ir radusies ideja par Gran Turismo 6?
(Smejas) Pēc nenoteikta laika mēs noteikti sniegsim sabiedrībai ieskatu Gran Turismo nākotnē.
Zināms, ka GT5 būs pieejami vairāk nekā 1000 automobiļi. Viss veidošanas process noritēja veiksmīgi?
Nē, bija problēmas ar divu automašīnu ieviešanu, tāpēc, lai visu nesarežģītu pārāk daudz mēs kopīgi nolēmām, ka tās neņemsim.
Vai kāds jaunietis spēlējot GT ir spējis tevi pieveikt?
(Smejas) Patiesībā GT akadēmijas on-line kvalifikācijas braucienos Lielbritānijas topā es ieguvu tikai 80. vietu. Spēle ir aizrāvusi ļoti daudzus jauniešus, kurus es vairs nespēju pārspēt.
Kam tu dod priekšroku spēlējot GT – stūrei vai videospēļu pultij?
Ja jums spēļu telpā pietiek vietas stūres komplektam, tad izmantojiet to, jo stūre un pedāļi noteikti uzlabos jūsu braukšanas prasmes. Darbā ar kolēģiem spēlējam GT izmantojot stūri, bet mājās ar videospēļu pulti.
Kāpēc aizsākās GT akadēmija?
Tāpēc, ka es vēlējos pierādīt, ka ir iespējams uzlabot savas reālās braukšanas prasmes no Gran Turismo spēlēšanas. GT akadēmijai var reģistrēties ikviens spēlmanis. Interneta vidē norisinās čempionāti un 32 labākie braucēji sacenšas GT pusfinālos, kur ātrākie 16 braucēji tiek aicināti finālos. Pāris labākajiem pilotiem tiek dota iespēja reālā trasē izmēģināt reālu Nissan 370Z.
Vai kāds no finālistiem ir arī avarējis?
Jā... Džordans Tressons (Jordan Tresson) izlidoja no trases pirmā apļa pirmajā līkumā. Ko lai saka - auksta trase, aukstas riepas, bet skats bija iespaidīgs!
Kā jums veicās ar Top Gear trases izveidi?
Mūs ar helikopteru izlidināja virs trases. Veicām ļoti daudz fotogrāfijas no neskaitāmiem rakursiem. Viss process kopā aizņēma trīs vai četras dienas.
Ko tu domā par Top Gear trasi?
Kad pirmoreiz tajā reāli devos ar automobili es nespēju līkumos ieņemt pareizo pozīciju. Manuprāt, tā ir ļoti grūta. Tikai tad, kad pāris reizes izbraucu trasē sēžot blakus pilotam Stigam es beidzot sajutu īstās līnijas.
Vai nākamajā braucienā tu biji ātrāks par Stigu?
(Smejas) Ne gluži, bet es nemaz necentos attīstīt maksimālo ātrumu, tāpēc...
Kāpēc tu nolēmi GT5 iekļaut Top Gear trasi?
Tāpēc, ka tā ir aizraujoša. Domāju ikviens vēlas izbaudīt šīs trases līkumus.
Ja tu būtu automašīna, kāda marka tu vēlētos būt?
Es varētu būt vācu automobilis. Varbūt BMW... Nē.