Ja arī tu mēdz uzlabot savas fotogrāfijas ar Photoshop, veido savus dizainus Illustratorā, interesējies par specefektiem filmās, māki vai gribētu mācēt datorā veidot glamūrīga paskat attēlus/animācijas/modeļus etc., tad šis raksts ir kā radīts tev. Pašlaik jau ik uz soļa redzam kaut ko datorgrafikā veidotu.! Saprotamā valodā, saviem vārdiem centīšos aprakstīt populārāko grafisko programmu darbību, ko ikdienā pielieto profesionāļi dažādu dizainu, arī mākslas darbu radīšanai. Protams, ir daudz tādu, bet šeit stāstīšu par standartizētajām. Lielāko vairumu esmu lietojis es pats, par dažām rakstu no dzirdētās pieredzes. Patīkamu vakaru.!
Grafiskās programmas, dizains.16
Adobe Illustrator.
Kā pirmo ņemšu illustratoru, jo, par to stāstot, varēšu izskaidrot dažas lietas, kas, arī turpmāk lasot, būs jāsaprot. Šis tātad ir vissarežģītākais apraksts, tālāk būs vieglāk.
Illustrators ir visiem pazīstamā Adobe Photoshop brālēns, bez kura neiztikt grafisku darbu, lielākoties web dizaina, logo vai marķējumu izstrādē u.c. No photoshopa šis softs atšķiras galvenokārt ar to, ka domāts, tā teikt, zīmēšanai. Illustrators neapstrādā fotogrāfijas, bet darbojas ar kaut ko zīmētu, respektīvi, ko tādu, kas sastāv no līnijām un ir veidots ar datoru, bet nav ar kādas ierīces palīdzību, piemēram, fotoaparāta, ienests virtuālajā vidē. Lielākoties to izmanto mākslinieki, kas savus darbus vēlas ienest datorā, vispirms uzzīmējot ar rokas un zīmuļa palīdzību skici, tad to ieskenējot, un izmantojot par šablonu Illustratorā, to pilnībā pārzīmē, rezultātā iegūstot pieklājīga izskata attēlu, (tādus, kādus esam raduši redzēt netā, no smukām melnām līnijām, nevis ar zīmuli skrīpātus).
Jāatzīmē, ka šī programma veido attēlus vektorgrafikā, nevis rasta grafikā, kā photoshops. Tā ir vissvarīgākā šķirba, un tādēļ arī savienojumā šīs programmas var gāzt lielus kalnus. Rasta grafika ir fotogrāfijas, video (kas iegūti no reālās pasaules ar kādas ierīces palīdzību.) Atkarībā no tehniskā nodrošinājuma, šādiem failiem ir zināma kvalitāte, piemēram, fotoaparātā to nosaka ar megapikseļiem. Apstrādāt ir iespējams tikai šos konkrētos pikseļus, un to ir tik daudz, cik nu viņu ir – attēlu nevar pārāk palielināt, jo gluži vienkārši nav pikseļu, no kuriem to veidot. Piem. Mums ir fotogrāfija, kas sastāv no desmit miljoniem pikseļu, ņemot vērā pikseļa lielumu, ar tiem ir iespējams noklāt ierobežotu laukumu, un ja šis laukums ir pārāk liels, tad pikseļu ir par maz un attēlā ir robi, ko lielākoties dators aizpilda dublējot jau esošos pikseļus, tas nozīmē, kas attēls kļūst graudains. Savukārt vektorgrafikas attēli tiek veidoti datorā, neizmantojot neko no ārvides. Respektīvi, izveidotās līnijas ir tikai datora „idejas”, dators zina to proporcijas, un šādi veidotus attēlus var palielināt bezgalīgi. Piemēram, nodrukāt uz mājas sienas, un kvalitāte vienalga būs nemainīgi perfekta. Neviena fotogrāfija nav vektoros veidota.. Lielākoties tie ir logotipi (piemēram, spoku.lv logo varētu taisīt vektoros), jo tie sastāv no dažām līnijām.. Ceru, ka pieleca.!
Cena ~500-600Ls.
Ja tu esi ar viduvējām prāta spējām, tad pamatus apjēgt varētu kādās 6 stundās.
\0e\0l\0,\0 \00\0,\0 \01\00\00\0)\0;\0Lielākoties cilvēki photoshop lieto šādiem mērķiem.
\0
Corel draw.
Turpinām stāstu ar šo rīku. Kaut kas līdzīgs Illustrator, bet ar būtiskām interfeisa, darbības atšķirībām, bet paredzēts aptuveni vienam un tam pašam mērķim – zīmējumiem.! Darbojas vektoros. Vairāk tiek lietots mākslinieku vidū, nevis, piemēram, webdizainā. Kāpēc, nu grūti paskaidrot, jums pašiem jāizmēģina to darbība. Domāju, lielu lomu nospēlēja arī tas, ka agrāk Corel draw bija lētāks, un tika iepirkts mākslas skolās, tas arī ir vairāk piemērots tieši darbam ar skicēm un tml. Illustrators paredzēts plašākām darbībām. Corels, vismaz, manuprāt, ir vienkāršāks. Ko izvēlēties, atkarīgs no cilvēka mērķiem..
Cena ~400Ls
Darbību pamati vienkārši, ar palīdzīgu cilvēku blakus apgūstami kādās 3h, bet par sarežģītākajām fīčām nemācēšu teikt, neesmu iedziļinājies šajā programmā.
r\0a\0g\0a\0n\0a\0 \0 \0 \0
Autodesk 3DS Max.
Trīsdimensiju atveides programma, ar tādām veido 3D modeļus, piemēram, datorspēlēm, mākslinieku, arhitektu vajadzībām. Ieņem lielu nišu kinofilmu specefektu veidošanā (lielākoties viss neiespējamais, kam tur nav jābūt, veidots ar kādu 3D atveides programmu.) Var veidot gan animācijas, gan parastus attēlus. Viss izveidošanas process sākas no parastākajām ģeometriskajām figūrām (kubi, cilindri, plaknes, etc.) un tos var pārvērst par reāli da jebko. Profesionāli tiek lietota arī kādas mantas, ko paredzēts ražot, priekšskatījumam, lai nav jātērē nauda visu uztaisot un tad salīdzinot, kā ir labāk, izveido modeli un visu ērti apskata. Tā top, piemēram, visas automašīnas.
3D gandrīz vai atsevišķa apakšnozare ir renderēšana – tava izveidotā modeļa pēc iespējas labāka parādīšana, lai tas izskatītos kā īsts. Šeit nemitīgi ir dažādi jauninājumi un uzņēmīgu cilvēku centieni visu uzlabot, bet arī defaultie rīki nav slikti un renderē gaužām labi. Lielākoties attiecīgajās skolas lieto vai nu šo vai Mayu, par ko rakstīts tālāk.
Cena ~2500Ls
Diezgan nejēdzīgs skaitlis, bet tā kā profesionāļu ir daudz mazāk par nelikumīgajiem zagļiem-pirātiem, saprotams.
Pat ja esi ļoti apķērīgs, pamati prasīs daudzas dienas, un arī tad vēl neko labu nepratīsi modelēt. 3D sfēra ir viskomplicētākā, šeit ir reāli arī kaut kas jāpamācās, nevar pienākt un sākt štancēt modeļus. 3D kļūst arvien pieprasītāks, sagaidāms, ka nākotnē speciālisti būs pieprasīti, bet vismaz pašlaik mācību iespējas ir ierobežotas.
\0:\00\0p\0x\0;\0\"\0>\0 \0 \0 \0<\0s\0pViss, ko Jūs te redzat, veidots ar 3ds max. Smuki, ne?
pa