Spēle sākas ar to, ka tu vari izvēlēties vienu no dažām valstīm, noteikt grūtības pakāpi un citus parametrus. Spēle ļauj izvēties starp tādām valstīm kā Lielbritānija, Spānija, Francija, Zviedrija, Krievija un Polija-Lietuva (Žečpospoļita, ja tas jums ko izsaka). Tad jūs nokļūstat galvenajā spēles kartē 1700. gadā. Ātri vien atklājam, ka atšķirībā no iepriekšējām daļām spēles darbība norisinās arī Amerikā un Indijā, nevis tikai Eiropā, kā tas bija iepriekšējās daļās. Globālajā kartē visticamāk paies arī visilgākais spēles laiks.
Kampaņa
Galvenās kampaņas mērķis jums tiek parādīts jau spēles sākumā, tas ir iegūt noteiktu skaitu reģionu un starp tiem ir jābūt arī dažiem noteiktiem reģioniem, parasti tuvāko valstu galvaspilsētu reģioni, bet ir arī izņēmumi.
Spēlētājs pats var izvēlēties vai spēli spēlēt miermīlīgi un visu kārtot diplomātiski vai iebrukt kaimiņvalstī ar tūkstošiem musketieru, vai aplenkt ienaidnieku pilsētu un turēt to aplenkumā līdz pilsētnieki bada vadīti paši padodas, vai varbūt visu savu floti nosūtīt uz kādu mazu ostu un bloķēt visu "jaunās pasaules" labumu sūtījumus uz ostu. Izvēles iespējas ir neskaitāmas, bet tagad tomēr ķeršos pie kampaņas.
Spēle globālajā kartē ir sadalīta pa gājieniem. Katrs gājiens atbilst 6 mēnešiem. Katrai armijas vienībai šo gājienu laikā ir noteikts attālumus, kuru tā ir spējīga veikt, piemēram, zirgi spēj viena gājiena laikā veikt teju uz pusi lielāku attālumu kā cilvēki, bet kuģi spēj veikt vēl daudz reiz lielāku attālumu, tādēļ iespējams gudrāk ir nevis sūtīt savu armiju cauri visai Eiropai no Maskavas uz Romu, bet pie Sanktpēterburgas iesēdināt tos kuģos, kas dažu gājienu laikā tos nogādās Vidusjūrā.
Kā jau minēju spēlē ir pieejamas 3 galvenās lokācijas Eiropa, Amerika un Indija, bet ir arī dažādas piekrastes, kurās var nodibināt tirdzniecības ostas, piemēram, Brazīlijas piekraste vai Ziloņkaula krasts.
Iepazīstot spēles izvēlnes atrodam vēl kādu lietu, kas nebija redzama citās Total War spēlēs. Tehnoloģiju koks, kurā ir atrodamas dažādas tehnoloģijas, kuras iemācoties var uzlabot savu ekonomiku, armiju vai floti. Tehnoloģijas var iemācīties ātrāk, ja valstī ir daudz skolu un universitāšu.
Ik pa laikam spēle mums rāda ziņojumus par kādas jaunas amatpersonas parādīšanos politikā. Tie ir ministri. Nē, tie nedos tev padomus, kā rīkoties turpmāk, katram no tiem ir viena vai vairākas rakstura īpašības, kas palīdz spēlē, piemēram, ja kādam no ministriem ir laba prasme tirgoties, tad viņu var iecelt par ministru Amerikas vai Indijas lietās, un uzlabot tirdzniecību ar šiem reģioniem.
Kaujas
Kaujas var iedalīt 2 grupās. Jūras kaujas, kas ir absolūts jaunums Total War sērijā, un sauszemes kaujās, ko var iedalīt vēl 3 apakšgrupās, bet par tām vēlāk.
Jūras kaujas, kā jau minēju ir jaunums Total War sērijā. Tās ir samērā aizraujošas, lai gan dažbrīd šķiet, ka kuģi kustas mazliet neveikli. Šo kauju rezultātā, gan nevar iegūt jaunas teritorijas, kā tas ir ar sauszemes cīņām, bet tās patiesi ir varen interesantas.
Sauszemes kaujas arī ir gana interesantas. Jaunums Total War sērijā ir tas, ka var izmantot karti, lai iegūtu sev priekšrocības, piemēram, slēpni no, kura uzbrukt. Sauszemes kaujas, manuprāt, var iedalīt kaujās dabā (mežā, pļavā, kalnos, piekrastē u.tml.), pilsētas aizsardzībā un pilzētas uzbrukumā. Aizsargājot pilsētu ir svarīgi lai tajā būtu karavīri ar arbaletiem un lokiem, bet tik liela nozīme nav cīnītājiem zirga mugurā, turpretī zirgi ir ļoti noderīgi uzbrūkot, tie ātri var pārvietoties un ātri ieņemt pilsētu.
Tomēr ne visas kaujas ir jāizcīna kaujas laukā. Pilnīgi visas kaujas ir iespēja izsimulēt, spēles sākumā, tas neliekas loģiski, bet kad spēle tuvojas kulminācijai, tad to nākas darīt itin bieži, jo var gadīties, ka viena gājiena laikā šad un tad ir jāizcīna pat 10 cīņas.
Vērtējums
Grafika - lieliska grafika. Katrs kareivis, zeme, koki, jūra un kuģi ir izstrādāti līdz pēdējam sīkumam. Visas cīņas ir detalizētas un izskatās ļoti labi. Ņemot vērā pasniegto vizuālo kvalitāti, prasības ir pat ļoti zemas.
Geimplejs - patīkami, ka spēlē brīvi var karot un ieņemt jebkuru zemi. Vienīgā problēma, gan ir AI, kas šad un tad uzvedas neadekvāti. Dažreiz pretinieki tev sadod pēc pilnas programmas un tad pēkšņi visi metas bēgt ko kājas nes. Dažreiz tava armija gluži vienkārši neklausa tavām pavēlēm.
Sižets - kā jau brīvai stratēģiskai spēlei nav noteikts sižets, bet tas ko ir ļauts izdarīt spēlētājam ir vienkārši lieliski. Var pat grāmatu sarakstīt.
Atkārtota spēlēšana - kad ir pabeigta Story mode spēlēšana, joprojām gribas spēlēt spēli pa jaunam, jo katrai frakcijai ir savādāki mērķi, savādākas problēmas, tāpat var izspēlēt īpašās kampaņas, kā Lielā franču revolūcija vai Amerikas brīvības cīņas.
Kopā - kārtējā lieliskā Total War sērijas spēle, kura viennozīmīgi kļūs par vienu no gada labākajām un pirktākajām spēlēm.
Atzīme - 9