Civiliaztion I ir šīs sāgas sākums, ko Sids Meijers radīja 1991. gadā priekš kompānijas MicroProse. Tās mērķis bija radīt civilizāciju 4000 gadus pirms mūsu ēras un to nostiprināt, iekarojot, attīstot, būvējot, u.t.t. Sākumā ši spēle bija priekš DOS uz PC, vēlāk arī uz PC ar Windows, Macintosh, Amiga, Atari ST, Play Station, N-Gage un Super Nintendo. Tu sāc šo spēli ar klejotājiem, kas nodibina pilsētu spēles pasaulē. Ir vairāki zemes veidi - jūra, purvs, zeme, kalni, meži, tuksneši u.c. Tava pilsēta sāk lēnām augt un tev ir izvēle- taisīsi vēl klejotājus priekš ceļu būvēšanas un pilsētas, vai arī karavīrus un būves, lai uzlabotu pilsētu priekš iedzīvotāju pieauguma un tās aizsardzības. Paralēli tam tu vari sakārtot savu nodokļu un politikas sistēmu, sadalot nodokļus sev, pētniecībai un luksus precēm, lai iepriecinātu iedzīvotājus un izvairītos no revolūcijas. Vēlāk, izpētot melnos zemes pleķus, kas skaitās neatklātā zeme, tu ievērosi, ka ir arī citas civilizācijas, ar kurām tu vari noslēgt mieru, alianses, karu, pētniecības sasniegumu apmaiņu un dāvināt dāvanas. Citām civilizācijām ir attieksme pret tevi- teiksim, sākumā visi ir neitrāli, bet no tavas rīcības, pieņemsim, iekarojot viņu sabiedrotā pilsētu, viņi var sadusmoties un nebūt tik pielaidīgi vai pat pieteikt tev karu. Par pētniecību - nosakot, cik daudz nodokļus dosi pētniecībai, tik ātri kaut kas arī būs izpētīts. Jo vairāk-jo labāk. Tu vari izpētīt politikas sistēmas, karaspēka uzlabojumus, jaunas būves, speciālās būves u.c. Speiālās būves- uzbūvē Lielo mūri, un tas tev dos to, ka civilizācija, kas ar tevi sazinās, tev nevar pieteikt karu, ja vien tu to viņiem nepiesaki pirmais. Ar laiku, protams izpētās kaut kas labāks, kā ballistika (laikam), un lielais mūris vairs neiedarbojas. Tas arī būtu viss, ko īsumā varu pastāstīt par šo daļu, citādāk par katru spēli būtu jātaisa atsevišķs apraksts.(to arī var ieteikt komentāros.)